BIV > Herinschrijving

Home Forum Porsche Talk BIV > Herinschrijving

• Maker
    Discussie
  • Het is toch juist dat bij een herinschrijving van een auto, onder een andere (gepersonaliseerde) nummerplaat maar van identiek dezelfde titularis er geen tweede keer BIV moet betaald worden…. ?

Want een auto waar al BIV voor betaald werd, is bij herinschrijving onder dezelfde titularis, niet langer onderworpen aan diezelfde BIV omdat het een eenmalige belasting is.

Klopt toch hé ? Iemand werkzaam op het ministerie van financiën ? 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Recentelijk heb ik een verhaal gehoord van iemand die een voertuig 2 jaar “geschorst” had en bij nieuwe
      “inschrijving” BIV moest betalen ?!? Klopt dit?
      Een en anders zou veranderd zijn per 01/07/2013. :puke:

Moet me direct ook effe verontschuldigen. Ik ben tijdje al aangemeld op dit forum, maar nog niet
      echt goed voorgesteld. Wel op NL forum.
      Maar ga ik een dezer dagen doen :salut:

[quote=”porschky”:7htm7wg2]toch herinner ik mij een krantenbericht van weleer waarbij iemand zijn trieste relaas deed over de BIV. Zijn wagen was gestolen, doch werd na vele maanden teruggevonden, en aan hem terugbezorgd. Bleek dat hij opnieuw BIV diende te betalen toen hij deze wagen wederom wou inschrijven!!?? Tot zijn grote razernij uiteraard… doch navraag bij de dienst inverkeerstelling zou zigezegd niets uitgehaald hebben?? 😯 [/quote]

Inderdaad…maar ik heb even gegoogeld en blijkt dat deze “misverstanden” uit de jaren 90 nu niet meer kunnen voorkomen… was blijkbaar toen een informatica probleem ook .. haha 😕

Hoe dan ook klopt het dat de verkeersbelasting zelf terug berekend zal worden voor 12 maanden bij een herinschrijving en het durrt een poos om die van de oude plaat terug te krijgen…

Ik ga het hier nog even bekijken dus vooraleer ik een nieuwe gepersonaliseerde plaat aanvraag… 😉 8)

toch herinner ik mij een krantenbericht van weleer waarbij iemand zijn trieste relaas deed over de BIV. Zijn wagen was gestolen, doch werd na vele maanden teruggevonden, en aan hem terugbezorgd. Bleek dat hij opnieuw BIV diende te betalen toen hij deze wagen wederom wou inschrijven!!?? Tot zijn grote razernij uiteraard… doch navraag bij de dienst inverkeerstelling zou zigezegd niets uitgehaald hebben?? 😯

[quote=”MichM3″:2yh182yv]geen BIV op oldtimer dacht ik…in het slechtste geval de 65 eur zoals voor alle voertuigen + 15j[/quote]

Voor de 356 was het iets van 15€ 😆

[quote=”jampie”:3hsqbjvs][quote=”MichM3″:3hsqbjvs]eenzelfde eigenaar dient NOOIT een 2de keer BIV te betalen op hetzelfde voertuig…maak u geen zorgen 😉 [/quote]

En als ge bv. uw auto aan iemand verkoopt en die na enkele jaren terugkoopt en terug inschrijft…..wat dan….ook geen BIV te betalen ??
              Houden ze dan rekening met het chassisnr.??[/quote]

nope je hoeft geen BIV te betalen…ze houden rekening met uw auto-historie 😉

[quote=”MichM3″:1isv90fk]eenzelfde eigenaar dient NOOIT een 2de keer BIV te betalen op hetzelfde voertuig…maak u geen zorgen 😉 [/quote]

En als ge bv. uw auto aan iemand verkoopt en die na enkele jaren terugkoopt en terug inschrijft…..wat dan….ook geen BIV te betalen ??
                Houden ze dan rekening met het chassisnr.??

Je kan je dan wel verwachten aan opnieuw de volledige wegentaks te betalen eens je een andere plaat hebt.
                  nadien krijg je het verschil wel terugbetaald maar daar moet je enkele maanden geduld voor uitoefenen.
                  Ben je wel even bank aan het spelen voor de staat.

[quote=”MichM3″:39iiw5mx]eenzelfde eigenaar dient NOOIT een 2de keer BIV te betalen op hetzelfde voertuig…maak u geen zorgen 😉 [/quote]

Ik dacht het ook ja maar wou gewoon zekerheid…ik heb namelijk vorige week een kleine 4500 euro betaald voor de Cayman en ik denk eraan om een gepersonaliseerde plaat te kopen nu….vandaar..

Anyway, bedankt voor de reactie.

Guy

Voor meer info, zie Autogids: Klik hier

geen BIV op oldtimer dacht ik…in het slechtste geval de 65 eur zoals voor alle voertuigen + 15j

Moet je eigenlijk nog BIV betalen op een oldtimer? of is dit een verwaarloosbaar bedrag?

eenzelfde eigenaar dient NOOIT een 2de keer BIV te betalen op hetzelfde voertuig…maak u geen zorgen 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.