Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › BIV… nu nog inschrijven of volgend jaar?
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 3 maanden geleden door
gd1.
-
MakerDiscussie
-
12 december 2011 om 12:53
what’s the difference?
in geld natuurlijk 😀
euro 4, 183 co2, 11pk, bwj 10/2008
BIV 2011: http://ww2.autoscout24.be/nl-be/service/service_manuals/as24_service_manuals_tax2.aspx
Voor tweedehands voertuigen wordt in 2012 rekening gehouden met 33% van het nieuwe BIV tarief en 67% van het oude BIV tarief???
hoe bereken je dit en hoeveel bedraagt het verschil…?
-
MakerDiscussie
-
Bedankt voor de informatie. Je hebt wel gelijk voor een 964 valt het nog wel mee.Heb er 1tje te koop zien staan op 2dehands een cabrio vr 25500 maar ben aant twijfelen voor een cabrio te kopen dan is de mooie lijn weg maar das kwestie van goesting 😉 http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/911-carrera-2-cabrio-3-6-108154246.html?qq=964&pcpl=&list_cat=porsche&pc_id=&afd=autos%2Fautos%2Fporsche
Anoniem22 december 2011 om 19:42Inderdaad ,maatregel is uitgesteld tot maart.De regering wou er nog over debatteren en enkele belangengroepen aan het woord laten. Wat volgens mij heeft meegespeeld is het feit dat ze beseffen dat heel wat mensen hun wagen uit de vennootschap gaan halen .Het betreft meestal zwaardere,duurdere en CO2 belastende wagens.Die wagens worden begin 2012 in privé naam ingeschreven en ze weten dat de biv in het oude systeem voor die wagens hoger ligt dan in het nieuwe systeem. Hun redenering tegen maart zijn de meeste wagens ingeschreven.Funny gaat hier niet aan meedoen ,de wagen uit de zaak nu en inschrijven begin maart 2012. @kleinekastenteufel hoe kon iemand al deze maatregelen die deel uitmaken van het regeerakkoord incalculeren ?
[quote=”reys” post=86916]Yep, BIV vanaf 1 maart.
Gisteren is de nieuwe VAA regeling door de kamer goedgekeurd.
En nog meer nieuws doorgekregen gisteren: blijkbaar is er massale annulatie van de 991 :|[/quote]Deze informatie klopt totaal niet hoor.
Ben onlangs naar de off. voorstelling van de nieuwe Porsche 991 geweest en één van de sterke verkoopspunten tijdens de presentatie was de BIV die 1400 euro zou kosten.
Een vergelijkbare sportwagen zit aan 10.000 euro BIV.Mooie wagen trouwens met vele verbeteringen. Pittig detail, het ronde record van de Porsche GT3 RS op de Nordschleife voor 2011 staat op 7.30, de huidige 991 S doet dit op 7.50 en de gewone 991 op 8.04. Cijfers die kunnen tellen.
Het betrof Porsche Antwerpen waar bij een huidige bestelling de levertermijn al is opgelopen tot December 2012. In maart wordt de Cabrio verwacht waarvan er in 2012 al geen meer kunnen geleverd worden. Er wordt wel meer terug privé gekocht ipv. op bedrijf. Begrijpelijk als je ziet wat dit gaat kosten in de toekomst, als je kan rekenen en je wilt niet gemolken worden door vadertje staat, dan is de keuze vlug gemaakt.
De bestellingen lopen dus zeker niet slecht voor Porsche, hetgeen me wel verontrust is de kwaliteit van de nieuwe lichting techniekers die werd aangeworven, deel door uitbreiding, deels door vervanging oude garde.
Porsche Antwerpen wil eind 2012 verhuizen naar een ruimere en beter bereikbare locatie.
[quote=”reys” post=86916]Yep, BIV vanaf 1 maart.
En nog meer nieuws doorgekregen gisteren: blijkbaar is er massale annulatie van de 991 :|[/quote]Dacht dat de BIV voor de nieuwste 991 zeer gunstig was! In elk geval veel lager dan bijvoorbeeld voor een 997.
Porsche, steeds vooruitziend op technisch (milieu) vlak, heeft de CO² emissie van dit toestel immers zeer gereduceerd.
Ter vergelijking: 991 = 217 (198 pdk) g/km, onze bmw 330 i = 214 g/km.Wie constructies bedenkt van het soort waarin bij vennootschappen auto’s als Porsche, Ferrari, Lambo, AMG, M-tech, enz… als bedrijfswagen geboekt staan, kijkt toch ook verder dan zijn/haar neus lang is en kon de huidige gang van zaken best incalculeren.
Wie zomaar een 991 heeft besteld de laatste maanden, zonder rekening te houden met alle “nevenverschijnselen” getuigd toch niet van deze gekende schranderheid van de Vlaamse bedrijfsvoerder, eerder van(misschien gespeelde) kortzichtigheid.Moord en brand! 😈 :driver: :music: :driver: 😈
Klopt, ze zijn gans de automarkt in België naar de kl :censored: ten aan het helpen.
Ik zou niet graag een autodealer of verkoper van tweedehands wagens zijn…
Ik ben zelf aan het overwegen om mijn 2 jaar oude daily driver te verkopen.
Als je ziet wat ik daarvoor ga moeten betalen aan voordelen alle aard :puke:Met het geld dat ik daaraan moet uitgeven, samen met de Porsche, kan ik me op 10 jaar tijd een villa kopen in Spanje…. 😐
Dan rij ik vanaf volgend jaar met een Mini (en neen, t’zal dan niet de JC Works worden 😥 )
T’ moest er ook even uit 🙁
@ Beauflop
Een 964 nu inschrijven 62 € na maart 400 euro, wat nog te doen is.
Maar een Boxster 2.7 van 2002 nu ong 1900 € na maart iets meer dan 4000 euro !!! :puke: . Ze zijn daar goe bezig in Brussel. Nu moet de okkazie markt ook naar de knoppen…Krijgen ze dat daar in Brussel in hun dikke kop niet dat de economie enkel draait door mensen die geld uit geven ??? En wat doen ze ? De boel naar de kl :censored: helpen…triestig landje… Enfin, wat doen we eraan ? Gaan stemmen voor een andere aanpak ?? Neen , want de verkozene komen toch niet aan de macht….ze doen hier al wat ze willen… Welkom in het Rusland van de jaren 60…Is eigenlijk off topic, maar ‘k moest het even kwijt.Hallo wat kost het dan nu om een 964 of 993 in te schrijven en wat kost het dan in maart ? want volgens mij klopt men berekening niet echt 🙁 . En blijft de taks dan het zelfde? groetjes
Anoniem21 december 2011 om 23:53Yep, BIV vanaf 1 maart.
En nog meer nieuws doorgekregen gisteren: blijkbaar is er massale annulatie van de 991 😐Ze gaan nog een beetje wachten op al de personen die op het autosalon nog vlug een nieuwe wagen kopen die pas in April zal geleverd worden.. 😈
Nieuwe BIV is inderdaad uitgesteld tot Maart.
is de tekst nu veranderd? pas vanaf maart?
De Vlaamse Regering heeft de intentie om op 1 maart 2012 een nieuwe regelgeving rond de belasting op de inverkeerstelling (BIV) in te voeren. Indien deze regeling ook effectief van kracht wordt na goedkeuring van het Vlaams Parlement zal de nieuwe vergroende BIV berekend worden op basis van de milieukenmerken: CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.