BIV voor een 993

Home Forum Porsche Talk BIV voor een 993

• Maker
    Discussie
  • ik sta op het punt om een vroege 993 te kopen.
    maar graag had ik toch enig idee op hoeveel BIV ik ga uitkomen.
    Als ik via de site van de fod het chassisnummer ingeef, dan krijg ik geen resultaat omdat er geen gekende
    euronorm noch uitstoot gekend is. Als ik de werkelijke uitstoot ingeef kom ik op +4000€.
    Iemand enig idee op hoeveel dit gaat zijn?

Thx

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
    • Dit is gewoon een herinschrijving op de zelfde titularis . Via de verzekering. . Plaat sture ze gewoon op.

Hoe gaat dat precies als je een nieuwe nummerplaat moet aanvragen? Eerst naar DIV gaan met de papieren en daarna naar de technische controle als je je nummerplaat ontvangen hebt of moet je eerst (met Z platen?) naar de controle om een roos formulier te krijgen?

Net een oude betaling gevonde van de 968 in 2003
          De auto was toen al ruim 10jaar oud .
          Biv was toen ook 1239€ !
          En Taks 606€ .
          Samen 1846€.

image_2015-01-12.jpg

Taks is nu , “10 jaar later” is 150€meer 🙂

Dus al bij al kost het mij nu hetzelfde , ondankt de “strenge” milieunormen :applaus:

De formule voor de Biv uit te rekenen :popcorn:
            =(((((297*1+13,5)/250)^6)*4500)+379)*0,1)

297 staat voor de Co2 uitstoot
            13,5 is een cadeau van de overheid in 2015 elk jaar komt er 4,5gram co2 bij

*847 voor euro 0
            *379 voor euro 1
            *113 voor euro 2
            vanaf 3 is het verwaarloosbaar. (15a70)

0.1 staat voor 90% korting op de BIV gezien de auto ouder is dan 10j. 5j is 0.5 bijvoorbeeld.

Twee jaar geleden heb ik al 938 euro mogen aftikken voor het inschrijven van mijn 968 CS. Ze gaan uit van 295 gram CO2, komt van een tabel uit het Staatsblad van 23 februari 2012 (deze gebruiken ze als de uitstoot niet gekend is). Toen gold nog voor 33% het oude stelsel, vrees dus dat je vandaag de dag op iets meer dan 1000 euro mag rekenen om een 968 in te schrijven. Compleet absurd!
                [quote=”larsy” post=193135]Ja dat dacht ik ook al.

Ik heb geen co2 waarden hier .
                Ik weet niet als de co2 waarden bij een 993 op doc. te zien is!
                Maar ik denk dat ze meer co2 uitstoten dan mijn 968

Dus die 1063€ zoals een 993,
                (Ofwel hetzelfde of minder 🙄
                Meer niet , Denk ik.)[/quote]

Ja dat Deed ik vroeger ook.

“Je betaald per maand ”

dus altijd de plaat de 28 ste schrappe (voor einde van de maand dus)
                  IPV de 1ste van de maand anders betaal je die maand ook nog volledig de taks

Maar ik ga het nu niet meer doen .
                  En in mooie herfst/lente dage ook rijde (ook zo geen gedoe met terug storte van taks die altijd lang laat wachte) .
                  “betale altijd snel , terug krijge langgggg wachte”

(Maar ik begrijp wel als je 2 of meer auto’s hebt +3.0L dat je dit wil doen)

is het sop de kolen wel waard?
                    Wat een gedoe………

dus als ik het goed begrijp betaal je dan 1 maal de BIV, na zes maand plaat binnenbrengen je krijgt de helft van de wegentaks terug, voorjaar opnieuw inschrijven betaal je enkel de plaat en de wegentaks.
                      Zou mss wel ideaal zijn, daar ik echt niet van plan ben om deze in de winter veel te gebruiken

Neen, vermits hij dezelfde inschrijver is en die betaalt slechts eenmaal BIV

PB

[quote=”goldie911″ post=193205]@993 hoe doe je dat dan met de BIV, moet je die dan niet telkens opnieuw betalen??[/quote]
                          Neen, herinschrijven op dezelfde naam kost je enkel de nieuwe nrplaat.

@993 hoe doe je dat dan met de BIV, moet je die dan niet telkens opnieuw betalen??

PB

Ik wou dat ik de TT nog eens kon buiten halen om een keertje lekker te ga…
                              Oh nee w8 ff, dat doe ik elke dag al. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

zal wel zijn, heb de mijne vandaag met dezelfde redenering ook nog eens laten brullen :driver:

Het was nochtans perfect Porscheweer vandaag, helemaal droog en zout weggespoeld van de voorbije regen, in november en december heb ik ook gereden, anders word ik gek als ik een half jaar niet kan rijden en voor de 993 is het ook beter als de paardjes eens van stal kunnen :driver:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.