BIV voor een 993

Home Forum Porsche Talk BIV voor een 993

• Maker
    Discussie

• bart Janssens
    Deelnemer

ik sta op het punt om een vroege 993 te kopen.
      maar graag had ik toch enig idee op hoeveel BIV ik ga uitkomen.
      Als ik via de site van de fod het chassisnummer ingeef, dan krijg ik geen resultaat omdat er geen gekende
      euronorm noch uitstoot gekend is. Als ik de werkelijke uitstoot ingeef kom ik op +4000€.
      Iemand enig idee op hoeveel dit gaat zijn?

Thx

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
      • Biv voor de 993 is iets over de duizend euro.
        Ik stuur de nr.platen voor de 993 en de 968 voor de winter terug binnen.
        Zo halveer ik het bedrag aan wegentaks

Ja dat dacht ik ook al.

Ik heb geen co2 waarden hier .
          Ik weet niet als de co2 waarden bij een 993 op doc. te zien is!
          Maar ik denk dat ze meer co2 uitstoten dan mijn 968

Dus die 1063€ zoals een 993,
          (Ofwel hetzelfde of minder 🙄
          Meer niet , Denk ik.)

S2

[quote=”Jordy” post=193095]@ larsy: de BIV, zal wel minder zijn aangezien de fisc. Pk’s minder zijn 15 ipv 18…
            [/quote]

BIV heeft niets met Fisc. PK’s of cilinderinhoud te maken! BIV is enkel gerelateerd aan de CO2 uitstoot en kan dus perfect hetzelfde zijn voor een 3000 als voor een 3600cc (of zelfs meer 🙂 bvb. bij een Maserati 3200GT 🙂 )

[quote=”deepee” post=193106]allemaal in functie van de Europese milieunormering.[/quote]

Meanwhile in China…

coal.png

Chinese coal use grew by 10.1 percent last year. It consumed 48.2 percent of the world’s coal.

Dweilen met de kraan open. 🙄

zitten de benzine motoren dan niet beter dan de diesel motoren, weet je ook in hoeverre dit een impact gaat hebben op onze geliefde 911-jes, in mijn geval 964-jes

alles wat al een oldtimerstatuut heeft zullen ze niet afpakken. maar de inhoud (lees voordeel) van het statuut zal uitgehold worden in functie van meerdere leeftijdsgrenzen ipv de ene 25 jr die we nu kennen. allemaal conform de Europese richtlijnen mbt milieunormering.

Ik hoop echt wel niet dat ze de leeftijd grens van de oldtimers gaan optrekken, anders heb ik hier straks twee auto’s staan waar ik zo een taks moet op betalen, met zo een 6000km gereden te hebben met de jubi op een jaar worden die km’s straks verdeeld over twee wagens en dan zijn het wel hele duren km’s

fingers crossed, nog 2 jaar en 4 maanden en mijn nieuwe aanwinst is der ook 25 :what:

@ larsy: de BIV, zal wel minder zijn aangezien de fisc. Pk’s minder zijn 15 ipv 18…

@ egothan: ik vond dat ook wreed dat er terug biv. Moet betaald worden op een wagen die al uit je eigen familie komt… Vorig jaar 2x zo biv moeten betalen, 1x op de 993 van men nonkel en 1x op de vw passat van men ouders…

In de lente ga ik mijn 968 ook inschrijven…(ik kan niet meer wachte tot hem 25j is :lekker: )
                        hij is nu van 11/93 en da is te lang wachte.
                        -Jaarlijkse taks 772€ (15fpk) 3.0l

Maar :
                        -BIV ! weet ik zelf ook niet wat het zal worden ,maar ik denk net hetzelfde als hier boven bij de 993 van jordy 1063€biv

Of weet iemand de JUISTE biv voor een 968 ??
                        Meer als een 993 kan het toch niet zijn. ?

het zal idd “leggen als de kiekens” worden.
                          pics volgen later wel… heb er nu enkel met een pak stof op

[quote=”PatrickB” post=193066]Als hij toch al op den oprit staat, wat maakt het dan nog uit?
                            [/quote]

+1

Als je je zorgen wil maken, doe je dit best alvorens je tot een aankoop overgaat 🙄
                            wat ga je doen als je het te veel vindt? terug verkopen? No comprende….

PB

Als hij toch al op den oprit staat, wat maakt het dan nog uit?
                              Ga uit van het worst case scenario bedrag en alles wat minder is, is meegenomen.
                              Leggen als de kiekens daar komt het uiteindelijk op neer. 😎

@goldi feli met de nieuwe wagen. Pics ?

@deepee
                                . Wat wordt dan de nieuwe oldtimer leeftijd ?

chassisnummer ingeven op de div site en ge weet dadelijk hoeveel de kosten bedragen.

schandalig eigenlijk dat er op een wagen telkens BIV moet betaald worden!

De eerste eigenaar heeft dat toch al gedaan!

Mei 2014:

Verkeersbelasting Vlaams gewest: 18pk. 1350€
                                    10% van 1350€ gemeente : 135€
                                    BIV: 1063,57€

Totaal: 2548,57€

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.