BIV voor een 993

Home Forum Porsche Talk BIV voor een 993

• Maker
    Discussie

• bart Janssens
    Deelnemer

ik sta op het punt om een vroege 993 te kopen.
      maar graag had ik toch enig idee op hoeveel BIV ik ga uitkomen.
      Als ik via de site van de fod het chassisnummer ingeef, dan krijg ik geen resultaat omdat er geen gekende
      euronorm noch uitstoot gekend is. Als ik de werkelijke uitstoot ingeef kom ik op +4000€.
      Iemand enig idee op hoeveel dit gaat zijn?

Thx

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
      • ten laatste tegen 2018 zal België zich nog meer moeten schikken naar de Europese normen. het zit er dik in dat de leeftijdsgrens van 25 jaar tegen dan is/wordt opgetrokken.

Volgens mijn was het tot einde 2013 1004 euro biv, vanaf begin 2014 1600,- biv en vanaf begin 2015 1800,- biv dit alles aangevuld met een 1490,- wegentaks
          Ik heb nog ééntje gevonden van 04/92 en die zet ik weg tot hij 25 jaar is en ondertussen rij ik wel verder met de jubi :driver:
          Af en toe laat ik hem warm draaien en rij ik er met een geleende Z-plaat even mee rond het lokale geboerte om alle draaiende gedeelten in beweging te houden :relaxman:

Grtz Geert

de 993 staat ondertussen al op de oprit

Ik heb vorig jaar in april voor de 993 4S 210kw, rond de 2500 euro betaald en nu zal dit idd een kleine 1500 euro zijn jaarlijkse taks.

[quote=”goldie911″ post=193001]ok got it.

van mij neem hij nu euro norm 0 en 297 uitstoot wat uitkomt op 1740,19 Biv en 1490,28 taks

dit zou het dus moeten zijn??

alvast bedankt.[/quote]

Klopt als een bus!

in realiteit heeft de wagen 347, uitstoot, dit staat wel niet vermeld op het inschrijvingsbewijs, maar 297 lijkt ij een pak voordeliger dan 347

ok got it.

van mij neem hij nu euro norm 0 en 297 uitstoot wat uitkomt op 1740,19 Biv en 1490,28 taks

dit zou het dus moeten zijn??

alvast bedankt.

Ik geef nooit een chassisnummer in.
                      Als je CO2 of weet ik veel niet kent kan je deze gegevens toch gemakkelijk opzoeken.
                      Weet je meteen weer iets meer over de wagen.

Als ik het voor mijn 993 bereken met als eerste inschrijving 04/95 kom ik uit op 1628,49€
                        Gezien de berekeningtool de euronorm en CO2 niet kent, vult de tool zelf euronorm 1 in met een co2 van 295.
                        Succes!
                        Luc

als ik chassisnummer ingeef, dan krijg ik de mededeling dat er geen exacte uitstoot gegevens voor deze wagen bekend zijn, en dat er forfaitair zal berekend worden.

dus 1490 taks en 1910 biv??

is een 93

Bouwjaar? 94 of95 €16xx big plus verkeersbelasting.

Amai, is een pak geld.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.