BIV voor porsche boxster van 1999

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster BIV voor porsche boxster van 1999

• Maker
    Discussie
  • Best Porsche-liefhebbers.

Ben net nieuw op deze site en al direct een vraag 😉

heb onlangs een boxster 2.5 van juni 1999 ingeschreven. Kreeg ik van de belastingen bericht dat ik ipv 440 euro BIV er moet 1060 euro betalen, omdat ze de juiste co2 niet weten, en ze nemen dan 279 als standaard. heb ik via de hoofdzetel en de consessiehouder een officieel bewijs gekregen (dat me ook 133 euro gelost heeft) dat het maar 236 gr co2 is. Ik stuur dit allemaal door naar de belastingdienst, maar ze negeren dit en kan ik toch de volle 1060 euro betalen. Heeft er hier nog iemand dit voor gehad? en zou ik er nog iets kunnen aan doen.?

alvast bedankt voor jullie antwoord..

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Wim

Heb vandaag net de offerte gekregen, en zit ook aan dat bedrag van jou :relaxman: en als hij volgend jaar in juni klassieker wordt zakt het naar 600 euro op getaxeerde waarde.
      Das valt al met al nog mee. :up:
      Maar eerst gaan we haar maar eens een service beurt geven en een nieuw riemeke leggen.

PDS

Hey Wim, ik moet maar 1800euro volledig omnium betalen voor mijn Ferri ! :music:

En ik denk idd best een bezwaarschrift indienen :think:

Inderdaad hit & run.
          Floere.

Goed gezegd Wim +1 :drink:

Wim

Dat jullie hier nog op reageren, is 2 maanden geleden.
              En wat ik eerder schreef: deze posts keur ik normaal niet goed want zijn allemaal hit en runners.

Komen hier alleen voor hun vraag en zie je niet meer. 💡
              Daarom verwijder ik zulke posts en stuur ze een mail of ze zich eerst willen voorstellen in het daarvoor bestemde draadje met nog wat extra uitleg.
              maar meestal hoor je ze niet meer. :bounce:

En over kosten, inderdaad kijk eerst wat het gaat kosten voor je iets duurs aanschaft, is wel zo verstandig.
              Ik weet dat ik mijn Fellali ook meer dan 2000 euro kwijt ben aan verzekering, 70 euro per maand aan wegentax en zuipt als een ketter.
              En als je dat er niet voor overhebt en gaat liggen mauwen over zulke bedragen, moet je vlug een Toyota kopen of ander electro ding. :drink:

+1
                Deed ik ook voor de aankoop van mijn eerste “niet oldtimer” *porsche
                BIV en jaartax klopten tot op de cent! Geen verrassingen….

S2

De BIV heeft zo’n mooie tool op hun website waarmee je aan de hand van het chassisnummer de BIV kan berekenen.

Ik vraag me af waarom niet meer mensen dat even doen voor ze een auto kopen? Zo sta je nooit voor verrassingen en weet je op voorhand waar je aan toe bent.

Ga je niet akkoord met de berekening op de website, dan weet je dat je aan een administratieve lijdensweg begint.

Sowieso moet je eerst de volle pot betalen voor je een teruggave kan claimen volgens mij.

Ik heb een bezwaarschrift ingevuld op hun hun website en ook telefonische contact opgenomen met hen. Resulaat ik betaal nu voor een Co2 van 239 ipv 279. By the way het officiele bewijs van de consessiehouder was gratis.

Ik heb juist hetzelfde voor , mijn boxster is van 1997 , ze aanvaarden enkel homologatieattesten van toen . Een attest van constructeur of invoerder is niet geldig !!!
                      Waar kunnen we een homologatieattest bekomen waarop de co2 waarde staat ?
                      Iemand een idee ?
                      Ik vermoed dat op een COC attest ( europees gelijkvormigheidsattest ) dit wel vermeld staat maar weet ni of dit ergens verkrijgbaar is voor deze oudere auto’s .
                      HELP !!!

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.