blauwe rook

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Soms, enkel bij het starten van 2.9 boxster, blauwe rook gedurende ongeveer 15 seconden !
    Volgens Porsche garage is dit niet abnormaal.
    Wat denken jullie hiervan ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Dit valt soms nog voor, het beste is in de garage van waar hij komt dit te laten vastellen en te noteren. Dan heb je een bewijs dat ze daarna niet gaan zeveren over dit voorval.
      Je mag ook zeker een aagetekende brief sturen naar Porsche waar je dit voorval duidelijk maakt, en verzoeken om dit te onderzoeken.

Misschien een tweede advies vragen in een andere Porsche garage .
        Garantie is niet garage gebonden .
        Ik heb dit ook helaas jaren geleden moet doen bij een nieuwe wagen .
        De garage waar ze vandaan kwam wilde het probleem toen ook niet erkennen .
        De andere garage heeft dit zonder morren opgelost en sinds was ik daar klant .

Nieuwe boxster (3 maanden en 12000 km) Volgens porsche garage is dit normaal en moet er niets aan gebeuren.
          Oliepeil is goed. Het gebeurt met koude als warme motor. Na een nacht of een half uur stilstaan.

[quote=”jaguar”:1ifc4wfx]Hallo,
            Soms, enkel bij het starten van 2.9 boxster, blauwe rook gedurende ongeveer 15 seconden !
            Volgens Porsche garage is dit niet abnormaal.
            Wat denken jullie hiervan ?[/quote]

2,9 Boxter, dan moet de wagen vrij recent zijn vermoed ik. Hoe oud is je wagen ?
            De uitstoot van witte rook is normaal maar Blauwe rook is olie, dus dat is nooit goed, zeker niet bij een recente wagen.
            De vraag is echter waar komt de olie vandaan? Bij een nieuwe wagen kan je een meerverbruik hebben van olie in het begin maar geen blauwe rookontwikkeling zoals je aangeeft.

Waar ik aan denk is eventueel via de klepzittingen, er blijft dan een beetje olie achter die bij starten dan uit de uitlaat verdwijnt.
            AIs je zegt dat de Porsche garage dit normaal vindt heb je het dan over een officiële Porsche dealer, mag ik dan weten welke garage dit is ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.