blauwe rook en dansend toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster blauwe rook en dansend toerental

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
    • knap werk, mooi uitgelegd, moest iedere garagist alles zo netjes uitleggen zou een mens met plezier naar de garage gaan en weten wat er met zijn, haar, wagen is gebeurd, waar hij voor betaald 🙂

0
      PB

Dat kan je zowat in elke DHZ keten vinden, mijne komt van den brico. 🙂

0

welke winkelketen verdeelt wolfcraft? hier in de speciaalzaken bij ons (fabory, mapeco, …) zijn de losse safety torx niet eens uit stock leverbaar. maandag mss eens in Wurth shop gaan kijken.

0
          PB

deepee, zelf heb ik al veel plezier gehad van dit wolfkraft setje.

0

ik vindt het toch steeds knap wat Deepee voor het forum doet en hoe goed dat hij alles omschrijft.
              dikke pint drinken op mijn kosten bij de volgende gelegenheid.

0

deze namiddag de werken eindelijk kunnen aanvatten. de luchtslang tussen de AOS en de gasklep (C) zit met een eenvoudig knijp/kliksysteem vast achter een kraag (eenvoudig als je het kent natuurlijk)
                na een uurtje sleutelen had ik alles gedemonteerd; de twee bouten en één flexibel aan de AOS kan je best via de onderkant van de auto bereiken

foto 1 is de ontluchting van het motorblok aan de bovenkant (B)
                foto 2 is de oude en nieuwe oil/air separator naast elkaar, duidelijk verschillende body
                foto 3 is de ingang achter de gasklep waarop de olieafscheider aangesloten zit, het viel meteen op dat die ingang nogal vettig was aan de binnenkant. (C)
                foto 4 is de regelklep van de ralenti die opzij aan de gasklep hangt (ook te zien op foto 3) en door olie en roet vervuild is (door een defekt membraam in de olieafscheider) nu is deze schoongemaakt met elektra cleaner

en na nog een uurtje stond alles weer netjes in elkaar (toch best moeizamer dan het demonteren) de klem + flexibel bij letter B op foto 2 moet je via de onderkant van het motorblok terugplaatsen, dat was het moeilijkste deel van de ganse klus.

986_OAS_fix.jpg

ik ben nu tijdelijk met de werken moeten stoppen. ik heb nl geen passende safety torx bit/sleutel bij de hand voor het vervangen van de luchtmassameter
                to be continued …

0

deze topic wil ik voor geen geld missen Deepee :up:

0

bedankt voor de tips ! de ralenti regeling kan idd best van de gasklep gedemonteerd en gereinigd worden, een nieuwe dichting is al in huis. blijkbaar reinigt het systeem zich mettertijd ook wel zelf, maar zoveel geduld heb ik niet en de boel ligt dan toch al open …

idlecontrolvalveseal986boxster.jpg

0
                    PB

Persoonlijk zou ik gelijk de LMM mee vervangen. 😉

0

alles is in huis gehaald om de olieafscheider te vervangen en het gasklephuis tem de aanvoer aan de inlaatkleppen worden binnenin proper gemaakt;
                          mocht het nodig zijn kan ik de luchtmassameter mee vervangen.

foto’s van de werken en verslag van het eindresultaat zullen volgen.

0
                        11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.