- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
3 november 2017 om 21:04
Hallo,
Sinds meer dan een jaar ben ik op de sukkel met mijn 911 3.0SC van 1982 (US versie)
De auto reed ok, maar lekte olie. Laten reviseren -> daarna nooit meer fatsoenlijk gedraaid.
Eerste insteek van de garagist die de revisie heeft gedaan: CIS zat vast (losgemaakt) + vacuumvervroeging delco stuk (hij had geen spare -> deze is bovendien niet meer te krijg)
Daarna met de delco naar een specialist “oude delco’s” geweest. Volgens hem was de vacuumvervroeging inderdaad stuk
Tenslotte, auto binnengedaan bij 2de specialist. Deze heeft een testbank waarmee ook vacuum kan gemeten worden.
Volgens hem is vacuumvervroeging ok en ligt het probleem bij de CIS injectie. De bougies waren kletsnat toen ik de wagen binnen deed (te rijk mengsel?). Hij heeft deze vervangen en momenteel is met de auto te rijden, maar het is geen feest (alles behalve helaas)
Gisteren een halve bus injectiereiginer opgedaan en goed warm gereden (bijna 100KM gereden).
Vandaag ook zekerheidshalve brandstoffilter gewisseld en terug gereden.
Nog altijd volgende fenomenen:
– als auto enigszins warm is en ik duw op de gas (terwijl ik NIET rijd)-> klimt probleemloos in de toeren
– in idle/ralenti danst het motortoerental wat op en neer; Dit zou blijkbaar wijzen op te rijk mengsel
– vanaf hoge toeren is er pas echt vermogen (bij hoge snelheden pas vanaf 6000 RPM)
– af en toe geknal
– bij lage toeren is het probleem nog veel erger
– veel te weinig vermogen en veel te hoog verbruik( 20 l/100Km)–> kan het zijn dat het toch de ontsteking is , die hapert of te laat fire’t , waardoor niet alle brandstof wordt verbrand en het mengsel dus “te rijk is”?
–> iemand advies met uitsluiten van een aantal oorzaken? Ik vrees dat wanneer ik de CIS laat reviseren, het probleem nog niet persé is opgelost.Dank bij voorbaat
Bas 😥
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.