blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 blijvende problemen ontsteking of CIS injectie of….?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Sinds meer dan een jaar ben ik op de sukkel met mijn 911 3.0SC van 1982 (US versie)
    De auto reed ok, maar lekte olie. Laten reviseren -> daarna nooit meer fatsoenlijk gedraaid.
    Eerste insteek van de garagist die de revisie heeft gedaan: CIS zat vast (losgemaakt) + vacuumvervroeging delco stuk (hij had geen spare -> deze is bovendien niet meer te krijg)
    Daarna met de delco naar een specialist “oude delco’s” geweest. Volgens hem was de vacuumvervroeging inderdaad stuk
    Tenslotte, auto binnengedaan bij 2de specialist. Deze heeft een testbank waarmee ook vacuum kan gemeten worden.
    Volgens hem is vacuumvervroeging ok en ligt het probleem bij de CIS injectie. De bougies waren kletsnat toen ik de wagen binnen deed (te rijk mengsel?). Hij heeft deze vervangen en momenteel is met de auto te rijden, maar het is geen feest (alles behalve helaas)
    Gisteren een halve bus injectiereiginer opgedaan en goed warm gereden (bijna 100KM gereden).
    Vandaag ook zekerheidshalve brandstoffilter gewisseld en terug gereden.
    Nog altijd volgende fenomenen:
    – als auto enigszins warm is en ik duw op de gas (terwijl ik NIET rijd)-> klimt probleemloos in de toeren
    – in idle/ralenti danst het motortoerental wat op en neer; Dit zou blijkbaar wijzen op te rijk mengsel
    – vanaf hoge toeren is er pas echt vermogen (bij hoge snelheden pas vanaf 6000 RPM)
    – af en toe geknal
    – bij lage toeren is het probleem nog veel erger
    – veel te weinig vermogen en veel te hoog verbruik( 20 l/100Km)

    –> kan het zijn dat het toch de ontsteking is , die hapert of te laat fire’t , waardoor niet alle brandstof wordt verbrand en het mengsel dus “te rijk is”?
    –> iemand advies met uitsluiten van een aantal oorzaken? Ik vrees dat wanneer ik de CIS laat reviseren, het probleem nog niet persé is opgelost.

    Dank bij voorbaat
    Bas 😥

2 reacties aan het bekijken - 46 tot 47 (van in totaal 47)
    • Hallo,

      Bedankt voor de snelle respons!
      -co meting zou -afstellen mengsel zou binnen de mate van het mogelijke uitgevoerd zijn. De garagisten hebben met apparatuur ingesteld
      -hij heeft wel mamba
      -start op koud
      -start goed warm
      -druk injectie niet gemeten en niet getest

      Woon in Hasselt

      Grtz

      0
      123

        Ik lees tussen de lijnen en specialisten in, Mengsel met ?? bij

        Maar dat zouden ze ondetussen toch al met zekerheid moeten weten.
        Of ie staat rijk , of niet?

        CO meting

        een 82 US versie weet ik niet van meer buiten of die lambda heeft of niet?

        – met CIS : Weet je zeker dat je niks van vacuum lekken hebt?
        – is je benzine druk correct?
        – Sproeien je injectoren netjes als je ze uit de auto test
        – start hij goed koud
        – start hij goed warm?

        Kheb hier boven nog de Bosch boek liggen, kmoet eens gaan zoeken.

        Waar zit jij ergens?

        0
      2 reacties aan het bekijken - 46 tot 47 (van in totaal 47)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.