Blower ratelt

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Blower ratelt

• Maker
    Discussie
  • Hey,

Heb daarnet even men 911 na 2 weken stilstaan even opgestart omdat ik er morgen mee moet gaan werken. Maar wanneer ik deze opstarte ratelde de blower (denk toch dat dit zo noemt, voor alle zekerheid nog een foto toegevoegd). Heb de darm er eens afgehaald, en opgemerkt dat de ventilator die hierin staat nogal veel speling heeft. Ik vermoed dat dit hierdoor komt dat hij zo ratelt. Nu vraag ik me af kan dit kwaad als ik hier morgen mee rond rijd zo, ik kan daardoor toch niets anders kapot maken? Het is maar 30km dat ik moet rijden, met wat fille hier en daar ..

Hier heb je nog de foto (is wel niet mijn motor, even gegoogled):

Het gaat dus over het gedeelte in de rode cirkel 🙂

Misschien nog handig om te weten, het gaat om een 911 SC

gre,
    Daan

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • had de link gelezen, … zal in het vervolg iets laten weten .. 🙂

Wim

Je had mijn linkje toch gelezen. 🙄
        Even PBtje sturen en ik had het voor je opgelost.

heb het uiteindelijk niet zelf gedaan … had niet al het gerief er voor. Dus heb de blower eruit gehaald en naar een elektro zaak gebracht om te laten repareren .. wel de laatste keer dat ik dit doe, was vrij kostelijk 🙂

Wim

En al aan het hobbyen geweest. 😉

ALs je interesse hebt in hoe het juist in elkaar zit:

http://members.rennlist.com/imcarthur/ahoverview.htm

Het ziet er een leuke bezigheid uit om van’t weekend te doen. Nu zal ik er dan nog even zo mee rondrijden 🙂
                bedankt voor de reactie..

Wim

Kan niks anders kapot gaan So0ly, maar je blowermotor is overleden.
                  De bus waar de as in draaid is weg en daarom heeft hij zoveel speling.
                  Dit komt omdat Porsche geen lagers in de elektro motoren gebruikt.
                  Als je zelf een beetje technisch bent kun je deze perfect repareren met lagers, motortje draait dan sneller en geruislozer. 💡

Even het linkje geplaatst.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=18513&highlight=revisie+blower

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.