BMC airbox

• Maker
    Discussie
  • ik heb vandaag van ne vriend zijne airbox gekregen.
    kzou die willen op mijne auto zetten maar ik heb geen idee of dat wel gaat. kunt ge gelijk welke airbox op gelijk welke auto zetten?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Anoniem

dit was het systeem dat ik had op de elise. Had het inlaat geluid van een ferr 360.

[quote=”Number1″:2bp6m67g]maakt dat echt veel lawaai dan[/quote]
        Dit luchtfiltersysteemmaakt juist NIET meer lawaai daar dit dan weer een gesloten systeem is (zoals origineel). Als het een open luchtfiltersysteem is krijg je meer herrie van onder de kap. En dat is wat de klant meestal wil en dit systeem niet levert.

maakt dat echt veel lawaai dan

Anoniem

ik heb zoiets gehad op m”n elise. Indien je rechtstreeks koude lucht naar binnen trekt zal het een paar pk schelen op hoger toerental (lees 4 a 5pkmax). Zoals dirkie zegt….all in the mind……maar als je een bom van een geluid wil…go ahead.

Echt heel goed opletten dat je geen lucht van het motorcompartiment naar binnen trekt….anders verlies je gewoon je pk”s.

zelfde resultaat als die van bmc?

Jaja … eveneens alleen maar meer “lawaai” :mrgreen:

Ik weetet … ik kan zagen … maar hou jullie centjes in je zak … op + 200 pk maakt het al helemaal nix of nix uit ❗ ❗

en nu zeg ik het nie meer 😉 😀 D

Dirk
              😉

amai das interessant.
                zelfde resultaat als die van bmc?

Ik verkoopmomenteel veel closed air boxen.
                  Dit is een kelk in een carbonnen box. De resultaten zijn zeer goed daar het carbon de warmte van het blok afstoot en je niet met een open luchtfiltersysteem zit.
                  Kostprijs 89€ voor een set (universeel)
                  😉

airbox is een k&n luchtfilter in een ‘box’, nen afgesloten k&n filter dus.
                    dit dus: http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp

Als die airbox zo’n open ding is … lekker niet monteren … je gaat peekaakes wegsmijten.
                      Bedoel als de lucht uit het motorcompartiment wordt gesuckt …

Dirk
                      😉

dan is nog altijd de vraag of dat wat ik hier nu heb gaat passen om mn 968…

Normaal gezien moet de filter berekend zijn voor de wagen.
                          Krijgt de wagen te min lucht binnen ga je een enorm vermopgenverlies bekomen.
                          Teveel kan geen kwaad daar je mengdebietmeter niet meer doorlaat dan hij nodig heeft.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.