BMW 330 steptronic

Home Forum Zeverhoekje BMW 330 steptronic

• Maker
    Discussie
  • Heeft iemand ervaring met een steptronic van BMW?
    Overweeg om zo eentje te kopen maar heb altijd al wat weigerachtig gestaan tov steptronics en automatische versnellingsbakken enz…

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Anoniem

met audi kan je dat makkelijk oplossen door de peddels aan het stuur te nemen en dan kan je zelf voor de bocht terugschakelen. De multitronic is iets trager maar de dsg is enorm om mee te rijden. al verkies is zelf wel de manuele bak (ni voor in de file te staan, dan toch de automaat)

mijn ouders rijden al jaren automaat, welliswaar audi, maar toch.

het is meestal even aanpassen om de versnellingsbak te ‘voelen’…maw je kan het na een tijdje bijna perfect inschatten wanneer hij gaat schakelen of niet.

ik vind het een zaligheid om met de automaat te rijden, en ja, die tiptronic toestanden gebruik je idd bijna nooit. In de file is het voordeel gigantisch. Voor sportief te rijden blijft een manuele bak nog steeds wat beter: je moet met een automaat wat anticiperen in de bochten, iets vroeger op het gas gaan, omdat de versnellingsbak iets trager reageert dan een manuele…

Op een wagen voor dagdagelijks gebruik zou ik altijd een automaat pakken, (als de meerprijs binnen de perken valt uiteraard).

jan

Zo, afgelopen dagen de BMW Touring 325xi stepronic van mijn vader uitgeprobeerd. Auto rijd ontzettend lekker. Ik denk zelf dat men weinig gebruik maakt van de optie om zelf te schakelen en hem vooral dus gewoon in de automaatstand zal rijden. De kickdown geeft een heerlijk gevoel, en hij schakelt dan pas op bij ongeveer 6000 RPM.

Wat me echter wel opvalt is dat hij ietwat zenuwachtig reageerd als je een beetje gas moet loslaten en bijgeven (als er bijv. drukte is op de wegen), hij zoekt dan echt naar de juiste versnelling. Dit kan echter ook eraan liggen dat het “maar” een 2,5 liter is en geen 3.0 zoals jij wilt kopen.

Mijn vader heeft afgelopen weekend een 325xi steptronic gekocht.

Ik moet zeggen dat het me tijdens de proefrit wel beviel. Maar nog iets te vroeg om je een duidelijk antwoord te geven. Als de inschrijving en verzekering geregeld is (ergens volgende week), zal ik hem eens goed uitproberen ( 😉 ) en je laten weten wat ik ervan vind.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.