Bmw versus Porsche

Home Forum Stel jezelf even voor ! Bmw versus Porsche

• Maker
    Discussie
  • Geachte allen,

Me effie voorstellen. Enkele jaren geleden mijn jeugddroom aangeschaft namelijk een Bmw Z1. En jahoor sinds enkele dagen mijn midlifecrisisdroom een Porsche Cayman. Ben wel trots. Geef soms licht in het donker..dus dat scheelt in de energierekening. Ik heb wel al direct een vraagje voor de techneuten onder jullie (ons… want ik behoor nu ook tot de grote Porsche-familie). Niet dat ik een fervente sleutelaar ben, maar zou er toch graag bij geraken. Namelijk de motor van mijn beauty. Hoe kom ik tot bij de motor van mijn Cayman 2.7 (2006)?

Alvast bedankt

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Dat is uw computer die weet hoe lang het geleden is dat uw motor gedraaid heeft en daarbij ook weet hoe lang het min of meer duurt voor dat alle olie terug in het reservoir is en je aan de hand daarvan een betrouwbare lezing wil geven.
      Stond de motor een dag stil dan geeft hij direct een waarde, heeft de motor net gelopen dan wil hij een uur wachten zodat alle olie eerst netjes teruggelopen is alvorens jou een waarde te geven.

Porschkes en olie zijn dikke vrienden. Probeer ze altijd goed te soigneren want de ene kan niet zonder de andere :up:

Yes,

ben al een stap verder in mijn leerproces.

Alvast bedankt mannen (en misschien vrouwen)

In het boekske (dat ik niet heb, maar al via het net heb gehaald) staat er niets noemenswaardig in. Dus alles wordt een zoektocht voor mij. Maar er zijn minder leuke bezigheden hé.
        Wat mij ook al opgevallen is wanneer je de auto start komt op het display “oil measure 6 sec”. Als ik dan bij de bakker terug wil vertrekken(starten) komt dezelfde melding maar dan 59min en 59 sec…! Kan hier iemand een wijselijk uitleg over geven??

Alvast bedankt voor het hersengekronkel en prettige feestdagen.

Zal volgende keer ook eens wat fotokes voorzien

S2

Zal even helpen 🙂

[video]http://www.youtube.com/watch?v=N6hs_9wtw0g[/video]

Ziet er niet zo moeilijk uit hé 😉

Cayman is prima keuze hoor!
            Welkom hier en geniet van de medeforummers :up:

Welkom op het forum.
              Als we wat foto’s zien kunnen we mischien helpen zoeken.

Welkom en verstandige keuze!

Foto’s interesseren ons enorm 😀

Welkom op het *porsche forum. :drink: :drink:
                  Zelf rij ik met een Cayman R , aan de motor kom je door de hoedenplank te verwijderen. :salut:

Heeft ie niet… Rijd op zonne-energie en groene sperziebonen. 😉

Lijkt me inderdaad een vraag die opgelost kan worden door de handleiding te lezen…
                    Veel succes en welkom. :up:

Wim

Welkom Cay en gefeliciteerd met de aankoop van je Porsche.

Maar heb je geen handleiding bij je Cayman dan. 🙄

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.