- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
19 mei 2014 om 15:03
Hallo,
Ik heb wat problemen met de bobijn op mijn Porsche 911SC. Deze gaan namelijk nogal snel stuk. In de 6 jaar dat ik deze ondertussen heb, zijn er al 6 bobijnen gesneuveld. De eerste hebben het lang volgehouden, maar begin dit jaar was ze weer stuk (na 2 jaar). Vorig weekend heb ik dan meegereden met de Belgian Classic Tour, en na dag 1 was de bobijn terug stuk gegaan. Gelukkig had ik er eentje op reserve, maar deze heeft het jammer genoeg ook maar een halve dag volgehouden. Daarna was het game over voor mij, de bobijnen kosten namelijk nogal wat geld en eentje op stock leek me voldoende te zijn. Had ook niet gedacht dat deze nu al kapot ging zijn, en dat mijn 2de er ook nog door ging gaan had ik helemaal niet verwacht.
Heb al aan verschillende mensen gevraagd en heb al verschillende mogelijke oorzaken te horen gekregen.
- Bij Bosch op de beurs in Essen hadden ze me verteld dat dit waarschijnlijk de CDI zou zijn en hadden ze me doorverwezen naar een Bosch Center ergens in Duitsland, heb nu niet direct de juiste referenties bij de hand.
- Andere hebben me verteld van eventueel eens een ander type Bobijn te steken, en dan spreken ze over een flamethrower bobijn, weet niet of dit nog al gedaan wordt?
- Verder hadden de dépanneurs dit weekend me verteld om de bekabeling eens te vernieuwen omdat het kan zijn dat deze niet genoeg stroom meer kunnen doorlaten, en dat daarmee de bobijn met te veel stroom blijft zitten. Het vreemde is wel dat de bobijn niet echt warm had toen deze kapot is gegaan.
Iemand van jullie enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Of waar ik mijn CDI iets dichter bij de deur kan laten testen? want is ook niet zo goedkoop om dit zomaar te vervangen. Zo’n flamethrower steken zal waarschijnlijk het probleem niet oplossen, maar wordt dit ooit gedaan? Daarna moet ik de elektronische ontsteking waarschijnlijk ook vervangen?
Het valt me ook wel altijd op dat het gebeurd op momenten dat ik nogal traag aan’t rijden ben, achter een traktor, in de fille, terwijl ik de weg aan’t zoeken ben 🙂 Verder viel me dit weekend ook op dat mijn toerenteller soms nogal aan het dansen was.
Het type bobijn dat ik momenteel gebruik:
Porsche nr: 90160250200
Bosch nr: 0221121001groetjes,
Daan
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.