bodem – isolatiemateriaal – onderhoud

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 bodem – isolatiemateriaal – onderhoud

  • Maker
    Discussie

  • flat64ever
    Deelnemer

      als je voet zet op bodem achter de achterzetel, hoor je een krakend geluid. gezien mijn vw-experience, dacht ik onmiddellijk aan roeste platen. ik heb dan het tapijt afgetrokken, de beschermlaag en effectief de bodem is aan het gaan. nu is het allemaal zo erg niet, die roeste boel ziet er altijd erger uit dan het is. ik zal nu alle tapijten uittrekken en alles afwrijven en schilderen met fond. er zit echter een beschermmateriaal tussen wat helemaal breekt bij het uithalen. door wat vervang ik dat best? gewoon piepschuim platen?
      ook zit er precies een ronde uitsparing in bodem daar, die ik gewoon kan uitduwen en waar er dan dus een gat zit. is dat normaal? is een targa, mss is dat een soort afwatering?
      is het ok om na of voor het schilderen een laag plamuur op te smeren om te voorkomen dat alles verder doorroest?

    1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Wim

        De laag die onder de bekleding zit is een betume laag, deze gaat in de loop der jaren verpulveren.
        Het beste is om die volledig te verwijderen, dan je bodem te schuren en een goede primer (antiroest) erop zetten, daarna nieuwe bitumen (autohandel) halen en er deze weer inbranden.
        Deze betume zorgt voor de demping en anti dreun.
        Gebruik zeken geen plamuur, plamuur is geeft geen roest bescherming, en als je bovenstaande uitgevoerd hebt kun je de bodem met flexibele coating insmeren, is hij gelijk goed tegen eventueel vocht beschermd aan de binnenkant.

        succes.

      1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.