- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 april 2014 om 09:08
Voor diegene die mijn blog niet volgen is hier even het resultaat van gisteren 👿
[URL=http://www.freebits.nl/view.php?filename=399Kak.jpg]
De deur moet opnieuw gespoten worden dus. Nu was ik überhaupt al van plan om de wagen te herspuiten maar wou dit samen met het interieur houden als laatste job. Recentelijk was ik begonnen aan de elektriciteit maar om die volledig deftig te kunnen doen is het beter dat het interieur er uit ligt, zo zie je meer. Het lakaccident is gekomen door het terug plaatsen van de middenconsole (DO NOT ASK HOW :what: ) Een middenconsole die trouwens vervangen moet worden want er waren al stukken aan maar t kon nog dienen. Dat ik geen achteruit meer had was al geweten maar daar heb ik de oorzaak en de oplossing reeds voor gevonden. Nu is het telkens zo dat als ik iets doe ik meer dingen zie die moeten gedaan zijn en dat wat ik uit elkaar haal en weer in mekaar zet weer uit en in elkaar moet voor het volgende aan te pakken. Hetzelfde ding ne keer of 3 dus. Dan ben ik nog niet aan een motorrevisie begonnen welke ik zeker ook wil aanpakken. Dus ja:
-Body
-Interieur
-Elektriciteit
-Motor
Wat rest is chassis en boite….
U voelt het ongetwijfeld al komen gezien de titel van dit topic. Ik speel al langer met het idee van “joenge brek het af en bouw het oep. dan is t van den eerste keer deftig gedaan” Het idee was er een rijdende restauratie van te maken maar eigenlijk bricoleer ik nu een ander zijn bricolage.(dat gevoel heb ik soms)Het plan:
-Volledige demontage en inventarisatie van de stukken die vervangen moeten worden (heb ik tenminste een overzicht en rust in mijne kop,ja ik heb autistische trekjes,bovendien een idee van totale kost) om dan de volgende stappen te zetten.
1.Paintjob (met dank aan de nonkel. Pro en dus enkel de lak te betalen)
2.Motorrevisie.
3.Check up van de boite.
-Elektriciteit grondig aanpakken bij wederopbouw net als interieur.
Punt 1,2 en 3 uit te besteden (behalve demontage) rest DIY.
Geplande duur:
3 a 5 jaar.
Startbudget:
25.000 te spreiden over de verschillende punten. dus niet in ene keer “hier zen der 25 en we zullen is beginnen”
Rekbaar maar niet tot het oneindige 😀De pros en cons: (of hitchhiking. euh nee das van Roger waters)
Pro:
-Kennis van de wagen neemt toe (op z’n zachtst gezegd)
-Betrouwbaarheid (na afwerking project 😀 )Con:
-Niet rijden ondertussen.
-Overzichtelijkheid bewaren (zowel resultaat als kosten)
-Uit elkaar lukt zeker, maar hij moet ook weer…
-Terug vallen op specialisten (wat 928 betreft dan toch) zeer beperkt. (zal Groot Britannië worden)De economische return laat ik weg uit de vergelijking want die heeft voor mij geen waarde. Ik hoef geen winst te maken of geld te recupereren van het project. De vraag is dus niet of er andere modellen beter zijn om te restaureren. (Nee dus, een Targa bj.67-72, 550 spyder of de nieuwe 918 zouden me van gedacht kunnen doen veranderen maar gezien het aantal nullen in mijn startbudget a no go)
Tips en tricks, verdere pros and cons, do and dont’s van de kenners/sleutelaars zie ik graag tegemoet.
Misschien nog even vermelden, en ik heb het al gepost ergens op het forum, dat ik bij al wat ik doe het volgende in het achterhoofd heb :
“Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they’ve been given than to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary. Impossible is nothing.”
(slaagt af en toe wel is tegen 😀 )
Gasten, SHOOT!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.