boete op eigen privé parking

Home Forum Zeverhoekje boete op eigen privé parking

• Maker
    Discussie
  • vandaag mooi cadeau gehad,boete voor verkeerd parkeren.vermelding op pv “voertuig staat geparkeerd op parking warenhuis alwaar parkeerplaatsen zijn aangeduid door witte lijnen en neemt hierbij 2 parkeerplaatsen in doordat schuin geparkeerd staat.ik wordt hier verdomme beboet op mijn eigen privé parking,staat zelfs 2 maal vermeld op de muur van de winkel.
    reactie van politie:uw parking wordt aanzien als openbare weg.
    ik bedank dat overijverige politieagentje dan ook om daar de nodige tijd in te steken i.p.v. de echte criminelen te pakken. :censored:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Ongelooflijke toestanden hier !!!

Ik heb de zaak nog eens laten bekijken door een advocaat,en deze vertelde me ondanks er op de parking 2 grote borden hangen met “privé parking” de kans zeer klein is dat je dit voor de rechtbank kan winnen.
        ga er in ieder geval mijn slaap niet voor laten.

Je kan beter in Brussel een flik op zijn bakkes slaan en zijn auto in brand steken, daar krijg je niets voor. :puke: :puke:[/quote]

Zo worden de m*k*kken toch nog nuttig in de hoofdstand 🙂

[quote=”Porsche911lover” post=105069]Yeah wright : kan het nog idioter. Waarschijnlijk zou je ook een boete krijgen voor wildplassen tegen de benen van diezelfe blauw gekostumeerde.

Anecdote zelf meegemaakt te Aalst : ik steek proper de steenweg over
            via het voetpad, er staan 2 verkeerslichten gezien de breedte van de steenweg. Ik begin over te wandelen en het eerste ventje staat op groen, onoplettend wandel ik door en terwijl ik in het midden van het laatste stuk ben springt het mannetje op rood. Uiteraard stap ik gewoon door! Situatie : geen auto’s te bespeuren, geen fietsers, nobody niks te zien. Geen gevaar voor mezelf of wat dan ook. Een opgewekte stem uit een fluo jas roept “Awel jong steekt gij altijd zo t straat over?” Mij compleet onbewust van de misdaad die ik zonet pleegde wekte mijn verwondering bij de dorpspummel van dienst – uitgedost in geplastifieerde fluo – nog meer woede op wegens mijn hooligan gedrag…resultaat 50euro betaalt. Interessante job de Stabilo boss uithangen.
            De politie is maar een uitvoerende tak van een rechtssysteem. Ja en wat voor één…[/quote]

bij oversteken, mag je van zodra je 1 voet op het zebrapad gezet hebt verder oversteken, ofwel tot aan de overkant, ofwel tot op een stuk tussen de rijbaan waar je veilig kan stoppen en wachten (als het laatste licht al op rood zou staan) dus als je al bezig was aan het laaste stuk (en je was begonnen bij groen) heb je niets verkeerd gedaan!

[quote=”porschky” post=105014]… mits je natuurlijk wel handschoenen draagt als je die ander op zijn bakkes geeft uiteraard![/quote]

jop nieuwe bokshandschoenen !

Yeah wright : kan het nog idioter. Waarschijnlijk zou je ook een boete krijgen voor wildplassen tegen de benen van diezelfe blauw gekostumeerde.

Anecdote zelf meegemaakt te Aalst : ik steek proper de steenweg over
                via het voetpad, er staan 2 verkeerslichten gezien de breedte van de steenweg. Ik begin over te wandelen en het eerste ventje staat op groen, onoplettend wandel ik door en terwijl ik in het midden van het laatste stuk ben springt het mannetje op rood. Uiteraard stap ik gewoon door! Situatie : geen auto’s te bespeuren, geen fietsers, nobody niks te zien. Geen gevaar voor mezelf of wat dan ook. Een opgewekte stem uit een fluo jas roept “Awel jong steekt gij altijd zo t straat over?” Mij compleet onbewust van de misdaad die ik zonet pleegde wekte mijn verwondering bij de dorpspummel van dienst – uitgedost in geplastifieerde fluo – nog meer woede op wegens mijn hooligan gedrag…resultaat 50euro betaalt. Interessante job de Stabilo boss uithangen.
                De politie is maar een uitvoerende tak van een rechtssysteem. Ja en wat voor één…

ben vandaag onze vrienden eens gaan bezoeken,met 3 zaten ze daar achter hun loket(krantje lezen, :sleep: moet de dag toch om krijgen)of ik iemand kon spreken van de verkeersdienst.sorry gaat niet,officier van wacht,sorry op verplaatsing,commissaris misschien.over wat gaat het,hele uitleg gedaan,ja meneer parking met openbaar karakter.mijn antwoord,vreemd,in 2011 heeft er 4 maanden een voertuig zonder nummerplaten op mijn parking gestaan,4 maal gebeld om deze te takelen,5é keer wijkagent,ja meneer we kunnen niets doen “deze parking is privé”,op mijn kosten laten takelen en nu krijg ik op dezelfde parking een boete,werken ze hier met twee maten en gewichten of zo.stonden daar alle 3 met hun mond vol tanden.geen probleem zal de boete wel betalen,bedankt voor jullie kostbare tijd terwijl ik naar hun kranten keek en nog een prettige dag 😈 😈 😈
                  f :censored: the police

Het is natuurlijk allemaal dubbel hé.

We ergeren ons allemaal weleens als die dikke SUV’s weeral 2 plaatsen innemen of slecht geparkeerd staan. Ook wij staan soms niet altijd correct geparkeerd of vloeken op anderen.

We zijn dan ook verbaasd als we een boete krijgen want we hebben toch niets verkeerd gedaan.

Moet de politie uitzonderingen maken, moet ze weten wie de eigenaar is.
                    Zij doen hun job, laat het een ander maar overkomen maar owee als het ons overkomt :sarcastisch

Gelukkig zijn er regels want anders zitten we terug in de Far West.

… mits je natuurlijk wel handschoenen draagt als je die ander op zijn bakkes geeft uiteraard!

Tja, de flikken :engeltje:

Een vriend van mij vorige week met loeiende sirenes aan de kant gezet en beboet omdat hij geen handschoenen droeg op zijn oude Vespa.

Je kan beter in Brussel een flik op zijn bakkes slaan en zijn auto in brand steken, daar krijg je niets voor. :puke: :puke:

@Etieke en PVB: kijk ff naar mijn antwoord. Er is een verschil tussen een parking van een groot warenhuis (meestal gecombineerd met benzinestation, Pizzahut, Auto5….) en van een kleine lokale winkel. En dit is er gekomen na uitspraken van de rechtbank (dat wil zeggen dat men in geval van betwisting terug gaat zien wat rechters in eerdere soortgelijke zaken uitspraken) want in wezen is een privé-parking van een winkel ‘openbaar terrein’ (jij moet daar enkel voor inkopen bij die bepaalde winkel zijn).
                          Ook mijn uitleg over de vaststellingen daar even nalezen: op een openbaar terrein: enkel inlichtingen (wat inspecteur zegt staat gelijk met wat jij zegt en zijn louter inlichtingen), op openbare weg: bewijs tot tegendeel (jij moet bewijzen dat wat de inspecteur zegt niet klopt door getuigen, foto’s, bewijs dat je daar niet was….).

@Ericbullet
                          : je kreeg een antwoordformulier bij het PV. Stuur dit terug met foto’s van het opschrift ‘privé’, toon aan dat hoe je auto stond geen veiligheidsrisico of overlast was, kopie notariële akte dat het jouw eigendom is en dergelijke. Dat is maar enkele minuten werk. En wacht dan gewoon af zonder te betalen. En spreek je BA rechtsbijstand aan.
                          grtz

Men wel mag parkeren voor een eigen garagepoort mits de melding van de nummerplaat op de poort vermeld is, anders in geen geval voor eigen poort parkeren en sterker nog, je moet dan ook nog minstens 1 meter voor of voorbij de inrit geparkeerd staan om het zicht niet te belemmeren van de eigenaar die in-en uit moet kunnen rijden zonder gehinderd te worden.

Ivm de privé parking deel ik de mening van Etieke, kom maar eens iets tegen op zo een parking dan krijg je als antwoord ” dit is een privé parking en daar hebben wij geen bevoegdheid”. Dus…wel bevoegdheid om PV’s uit te schrijven voor verkeerd parkeren, geen bevoegdheid om schade te constateren na een aanrijding! Typisch België natuurlijk 😈

@ remmel