Bon is getekend …. !

Home Forum Porsche Talk Bon is getekend …. !

• Maker
    Discussie
  • De plaatsvervanger van de 997 is besteld….. :happydance: , een 991 C4 (die ik al even op het oog had) met een dikke kont bj. 2015, met een aardig pakketje accessoires, glazen dakje, 20′ velgjes met nieuwe bandjes, in Achatgrau metallic kleur, tip top in orde met Porsche approved garantie.
    Zo snel ik m in mijn bezit heb zal ik wat meer foto’s posten… :driver:
    Ik was er afgelopen maandag al naar gaan kijken en heb deze aanbieding dan maar niet voorbij gaan …

Attachments:
    • IMG_4960.jpg
    • C4.png
    • IMG_4961.jpg
15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 114)
    • zo snel het wat beter weer is en wat tijd heb zal ik wat foto’s maken, no problemo ! :up:
      Vandaag wat kilometertjes gereden om alles een beetje in orde te krijgen, is een ander verhaal maar ben content dat ik “bijna” alles in orde heb, maandag proberen naar DIV te gaan (vandaag gesloten) maar zal wel in orde komen… 🙄

We wachten en wachten op …………….Foto’s !!! 😀 😀 😀

Schitterende auto!! benieuwd naar de foto’s :respect2:

yep, foto’s volgen nog :up: :up:

Mmm… te donker voor foto’s zeker? :engeltje:

Voila ! net terug… :salut:
                500 km achter de kiezen, waarvan 250 retour met de Porsche, man wat een fijne wagen tegenover de 997, dat is al een zéér fijne wagen, maar dit scheelt weer bijna 10 jaar en rijd dan ook weer beter… :happydance: , morgen naar de douane, keuring, verzekering en DIV…, alléé, toch proberen te doen op 1 dag… :driver: :driver:

blijkbaar is de Politie in NL ook alert hierop, dus vervang ik de platen net voor de grens in NL, ben er gerust in dat het in orde komt … :up: :up: ben benieuwd hoe die go-cart morgen stuurt :happydance: :driver: :driver:

Ik ben zo zonder probleem naar huis gereden vanuit Wiesbaden:

PB167567.JPG

Het was pas de dag erop dat ik aan de kant werd gezet. Blijkbaar is de politie hier alert voor want die wisten te zeggen dat er in Brussel misbruik van gemaakt werd. Misbruik? In Brussel? Kan niet! :first:

Tomorrow D-day…… :happydance: :happy: :first:

Kurz kenzeichen met gele band is enkel geldig binnen Duitsland en voor Duitse ingezetenen.Je kan hem met dit kenteken niet op de keuring aanbieden
                        Uberfurungskenzeichen met rode band is bestemd voor export , wettelijk tot aan grens maar gedoogd om naar je woonplaats,garage en keuring te rijden
                        Blijkbaar had verkoper van het Porsche Center hier geen kennis van….

bedankt mannen, ik ga er morgen nog eens achter want ik had begrepen dat ze mij een plaat geldig voor 5 dagen gereserveerd hadden, en dit is dus met gele band… :bounce:
                          Ik ga eens horen als ze die met een rode band kunnen vastkrijgen, en als dat niet meer lukt dan rij ik gewoon tot aan de grens van NL en wissel de platen even om.. :up:

Bedankt voor de Info, en Rollie bedankt voor het telefoontje :up: :up:

Stefan ,
                            Best is om nummerplaat met rode band te hebben; en een verzekeringskaart op chassisnummer : met rode band ben je verzekerd in heel Europa maar Belgische politie kan moeilijk doen ,daarom bijkomende verzek op chassin°

Met Rode band plaat of “Uberführungskennzeichen” ( gewoonlijk 14 dagen geldig ) kan je ook probleemloos je voertuig aanbieden bij de techn kontrole, nadat je een 705 sticker hebt gehaald bij Douane entrepot in Genk.

Plaat met gele band is een” Kurz kennzeichen “en ik weet zelfs niet of je als buitenlander hiermee mag rijden in Duitsland . Tenslotte voer je de wagen uit en dan is enkel nummerplaat met rode strip geldig !
                            Kostprijs is ts 135€ en 175€ gemiddeld; inclusief verzekering

De tweede optie (platen verwisselen aan grens en met B-platen verder rijden) lijkt me de beste. (zelf ben ik indertijd met ‘gele’ platen tot huis gereden maar beter geen risico nemen). Misschien wel wat uitkijken waar je wisselt dat men je niet voor een ‘sjoemelaar’ aanziet en je de politie op je dak krijgt met de nodige heisa er bovenop. (Je bent wel in orde maar je weet hoe die discussies kunnen verlopen)
                              Zeker niet vergeten om je verzekering op de hoogte te brengen dat je je nieuwe P met je originele platen, vanaf de grens, naar hier brengt.
                              Veilige reis en nogmaals proficiat.

vraagje betreft transitplaten !
                                Men heeft mij bij de Porsche garage laten weten dat ze transitplaten gezorgd hebben, 5 dagen geldig en tot aan de grens, maar zoals ik het terugvind zijn het de platen met de gele band, en lees hier ergens op het forum dat ik platen moet hebben met een rode band ?
                                Of rij ik gewoon tot aan de grens met de transitplaten (met gele band) en hang mijn Belgische platen er op aan de nederlandse grens, met een groene kaart verzekerd op chassisnummer…???

Thanks mannen, eind deze week zal ik m mogen gaan afhalen :driver: :driver: :driver:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 114)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.