boordcomputer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 boordcomputer

  • Maker
    Discussie
  • het schermpje van de boordcomputer is niet meer goed leesbaar.
    Net als een lapmje die zou kappot zijn.
    Zitten er daar in? of heel het ding vervangen?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Is eindelijk “hersteld”, de toerenteller kan inderdaad volledig gedemonteerd worden met die schoefjes.
      Ik heb eerst het lampje vervangen maar dit hielp niet.
      Las op een ander forum dat het dan in de electronische schakeling zit.
      Daar plaatste men gewoon een ander lampje met nieuwe bekabeling opgesoldeerd tot aan de + na contact.
      Was wel heel wat prutswerk om de kabel uit de teller en dan uit het dashbord te laten komen want daar zit buiten de opening voor de hoofdkabel geen gat in.
      Nu werkt het telkens je het contact opzet en dat is voor mij al voldoende.
      Bedankt voor de tips

        Is alweer even geleden maar ik dacht er achter op de toerenteller schroefjes zaten zodat deze uit elkaar kon.

          ik heb de km-teller er eens uitgehaald om een beter zicht te hebben op de achterkant van de toerenteller zonder direct het stuur te moeten verwijderen, maar op het eerste zicht zitten er achter op de toerenteller geen lampjes, ik veronderstel dus dat die binnen in de behuizing zitten.
          Mijn probleempje is hoe doe ik de toerenteller open? Moet dit door het glas, wijzer en de wijzerplaat vooraan te verwijderen en indien ja kan dit zonder de zwarte sierrand te beschadigen.

            Hi,

            Heb ik ook gehad, deed het soms wel, soms weer niet. Na e.e.a. uit elkaar te hebben gehaald, niets merkwaardigs te zien, alles weer gemonteerd en alles weer perefct 🙂 ) . Mss een loszittende stekker of …

            Wat te doen:
            1. Accukabel losmaken (anders gaat airbag lampje branden en dient dan te worden gereset)
            2. Airbag via de achterzijde van het stuur los schroeven
            3. Stuur verwijderen (wel goed merken hoe het stuur aan de stuurpen zat onder staat je stuur scheef nadat je het weet gemonteerd hebt)
            4. Toerenteller/Boardcomputer uitnemen evt een kleine schroevendraaier maar wees voorzichtig met het oog op beschadigingen
            5. Stekker los maken van de toerenteller
            6 Toerenteller nakijken
            7. Monteren in omgekeerde volgorde 😉 )

              [quote=”egra”:czr5uvz2][quote=”RSR”:czr5uvz2]Er zitten lampjes achter dat zal je opmerken als je deze open doet. En anders is het opsturen naar nederland om het te laten testen en herstellen.

              Luc[/quote]

              ik denk dat het bij mij ook de lampjes zijn want ik kan de gegevens nog lezen als het klaar is.
              Moet je dan de toerenteller openen via de zwarte felsrand vooraan en kan je hem dan nog wel deftig sluiten zonder de rand te vervangen?[/quote]

              Misschien idd de lampjes.
              Nee de volledige toerenteller moet eruit en jammer genoeg zit je stuur in de weg, iets voor specialisten je airbag stuur wegnemen.
              Die zwarte felsrand vooraan dient enkel om te zorgen dat als je de klokken plaatst in het dashbord dat je ze er niet doorduwt. Gewoon om op zijn plaats te houden. Lampjes kan je langs achter vervangen op de toerenteller.

              Mvg

                [quote=”RSR”:1yllw8vo]Er zitten lampjes achter dat zal je opmerken als je deze open doet. En anders is het opsturen naar nederland om het te laten testen en herstellen.

                Luc[/quote]

                ik denk dat het bij mij ook de lampjes zijn want ik kan de gegevens nog lezen als het klaar is.
                Moet je dan de toerenteller openen via de zwarte felsrand vooraan en kan je hem dan nog wel deftig sluiten zonder de rand te vervangen?

                  Er zitten lampjes achter dat zal je opmerken als je deze open doet. En anders is het opsturen naar nederland om het te laten testen en herstellen.

                  Luc

                    ja, met ons alles ok 😉
                    Nog altijd even zot van porsche 😆

                      [quote=”porsche914orange”:3d86u2so]bedankt, zal het eens proberen,
                      btw hoe is het met je uitlaat, mn pa vertelde me dat je de rsr’s er trg af gehaald hebt?? ❓ [/quote]

                      Hoi, alles goed met jullie ?
                      Hier alles ok en ja zoals je hierboven ziet hangen de rsr’s er nog onder.

                      groeten

                        Ha ha Sebastiaan,

                        nee nee de uitlaten zijn er toch nog niet onderuit.
                        Had een potentiele koper, mits ruil met zijn uitlaten en 200€ opleg.
                        Maar hij vond 200€ blijkbaar te duur.

                        In ieder geval erg vind ik het niet, als je met gesloten kap rijdt dan geeft dat niet. Enkel open en traag rijden dan hoor je het wel goed.
                        Maar voor die 5000 km per jaar dat gaat nog wel.
                        Misschien deze zomer er wel onderuit. We zullen wel zien.

                          Ah Johan, wat lees ik nu? Begon je ook hoofdpijn te krijgen van het te zware lawaai?
                          Ik heb gevonden waar ik hoofdpijn van kreeg bij mijn cabrio. Het petje 😛

                          Petje mag niet te hard spannen rond mijn hoofd precies, met al die stress op werk kan ik er niet meer tegen precies dus zo weinig mogelijk petje dragen 😕

                            bedankt, zal het eens proberen,
                            btw hoe is het met je uitlaat, mn pa vertelde me dat je de rsr’s er trg af gehaald hebt?? ❓

                              Hoi,

                              heb dat ook aan de hand gehad. Is waarschijnlijk een slecht contact langs de achterkant. Je kan er aan via de klok waar de snelheid wordt weergegeven. Die ff eruit klikken en dan met je hand achteraan de toerentellerklok tegen een stecker duwen. Onderaan de klok. Dit heeft bij mij het probleem opgelost.

                              ALs je die klok met boordcomp echt wil verwijderen moet je airbag stuur eraf en dat iets waar ik liever niet zelf aan begin.

                              Veel succes ermee.

                              Mvg
                              Johan

                                niemand?

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.