borage op 911 2.7 S van ’76

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 borage op 911 2.7 S van ’76

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Heb een klein probleempje. Graag wat raad.
    Onder het deksel tussen de achterzetels van mijn 911’je zit een T-stuk waar de commande van de versnellingsbak mee gekoppeld is. Daar is de rubber volledig weg. Dat zal waarschijnlijk geen onoverkomelijk probleem zijn, maar de borage op het asje (pistonneke?) lekt, zodoende staat deze kamer wat nat. Kan deze borage vanbinnen in de auto geplaatst worden, of moet de schakelbak daarvoor gedemonteerd worden? Ik kan wel nog steeds alle versnellingen nemen, maar er zit door het ontbreken van die rubber natuurlijk veel speling op de pook.
    Een beetje in de soeppot roeren dus! Bak kraakt niet, enkel wat moeite om van tweede naar derde op te schakelen. 😕
    Iemand die weet wat mij dit kan kosten aan stukken en werk?
    Oh ja, ik zou de wagen ook wat hoger willen zetten, staat namelijk te laag bij de grond, eenvoudige oplossing?

bedankt bij voorbaat voor jullie reacties

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • bourage is frans geloof ik voor keerring. als je het een beetje verkeerd uitspreekt heb je vlug borage 😉

ik bedoel er niks mee zenne, kverduidelijk het gewoon

btw, ik ben ook WestVlaming, en ik van borage had ik nog nooit gehoord

er is een gedeelte op de website hier voor events en ritten

Wil mij niet kwalijk nemen maar de technische benamingen ken ik niet daar ik op auto-technisch vlak een leek ben. Maar je zal wel gelijk hebben, tegen de echte porschekenners moet ik sowieso niet beginnen. Ik ben al blij van de porschesensatie te kunnen proeven. Al doende leert men zeker. Blijkbaar wonen de meesten van jullie in A’pen of Limburg. Zou het anders wel eens interessant vinden jullie te leren kennen tijdens een rit. Wanneer en waar zijn er ritten gepland? Misschien is ons Westvlaams (doorspekt met wat Frans) niet altijd verstaanbaar, waarvoor bij deze mijn excuses.

met vriendelijke groeten,

Lode

dus de keerring schakel as 😀

t helpt als je ‘t kind de juiste naam geeft

De dichting op de as die in de tunnel tussen de achterzetels ligt en die in de versnellingsbak loopt.

borage??

bedoel je de keerring op de shakel as?

Hallo,

gewoon om even te melden dat de borage geplaatst werd door 2 professionals die mij uit de brand wilden helpen en zelfs het T-koppelstuk voor de bak op voorraad liggen hadden. Verder electriciteit weer wat meer op punt gezet, want dat kan mijn 911’je goed gebruiken. Spacers vooraan verwijderd, draad opnieuw gezuiverd, …
                  Puik werk van die 2 mannen. Zij weten wel over wie het gaat. Bedankt jongens!!!

Hallo,

allereerst de bourage: die kun je vervangen als de bak nog in de auto zit. Het is wat improviseren maar het lukt.

Verhogen van de auto: vooraan simpel, achteraan wat moeilijker. Niet voor doe het zelf als je er geen ervaring in hebt.

Stuur me anders een pm.

Mvg

Robbie

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.