bougiekabel

  • Maker
    Discussie
  • hey allemaal,

    Ik denk dat ik een kapotte bougiekabel heb. De cilinder n° 5 van mijn 3.0l SC geeft een vonk naar buiten ipv in de motor. Kan ik zo’n kabel per stuk vervangen of moet ik ineens de gehele set vervangen (nogal kostelijk). Vind ik zo’n kabel gewoon in de autoshop of moet die specifiek van porsche komen ? Ik zag ook op een website iets van ‘verbeterde kabels’, heeft dit zin of is standaard goed genoeg ?

    groeten,

    j03p

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • [quote=”RSR”:11b689rx]Wa en zever jongens jullie geloven nog echt in die brave man zo te zien.[/quote]

      Ik zet mijn schoentje nog de 5 dec hoor! Je weet maar nooit… 😆

        😆 😆 dacht dat iedereen wist dat dit een lol was 😆

          Wa en zever jongens jullie geloven nog echt in die brave man zo te zien.

            [quote=”924carreragt”:3acpr38n]10 pk???? Sinterklaas rijdt op een wit paard… 😀 [/quote]

            ehh, dat was humoristisch bedoelt lieve mensen, vandaar dat ik ook zei dat zwarte bougiekabels goed zijn tegen flitskasten…
            Natuurlijk geven bougiekabels geen vermogenswinst. Maar oude bougiekabels geven wel vermogens verlies en onvolledige verbranding.

            Michel

              Die van hun zijn dan misschien wel rood geverfd hé Luc!

              Als ge dan nog “rappe lucht” in uw banden pomp en ne kilo “snelle bougievonkjes” koopt… Op de duur moet ge uw PK’s op de achterbank gaan leggen want dan heb je er teveel om nog in uwe motor te duwen!

              😆 😆 😆

                Dat bedoelde ik dus.
                Maar ach er zijn ook firma’s die dezelfde luchtfilters als ik verkopen maar de hunne ook 10PK+leveren en de mijne daarentegen niet 🙄 😉

                  10 pk winst met andere Bougiekabels ?

                  Dat impliceert dat Porsche standaard wel hele slechte kabels zou gebruiken

                  Sinterklaas heeft ook nog ne witten baard hé

                    10 pk???? Sinterklaas rijdt op een wit paard… 😀

                      het is beter dat je ze allemaal vernieuwd wegens verschillende weerstand anders geloof ik 😉

                        Dan moet ik de mijne ook eens snel gaan rood kleuren. 😆 😆 😆

                          Dat lijkt me idd. een kapotte bougiekabel. Ik denk dat je ze allemaal best tegelijk vervangt want er is geen reden waarom 1 sneller slijt dan een andere; Zeer vermoedelijk zullen de andere ook volgen. Het is vermoedelijk de isolatie van de buitenkern die versleten is.
                          Je kan nagaan hoe goed elke kabel nog is door de weerstand tussen begin en einde te meten. In de Haynes of Bentley staat welke weerstand je moet hebben om binnen spec te zijn.

                          In principe moet je na de vervanging voelen dat je wagen ‘vlotter’ bolt. Ik zou ook de distibuteur kap en rotor vervangen als de contactpunten ingebrand zijn.

                          Ik geloof dat een set rode bougiekabels idd. 10 pk meer geven 😀 De zwarte daarentegen zijn dan weer goed tegen flitspalen.

                          Michel

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.