bougies 997 turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 bougies 997 turbo

• Maker
    Discussie
  • Hallo
    Het gaat over een 997 turbo van 2006.

Is hier op dit forum iemand die weet hoe je aan de bougies kan om deze te vervangen? 😳
    Heb mij al veel laten wijsmaken maar vraag het toch liever hier eens! 😀

Dus ik zou mijn bougies willen vervangen,nog niet onmiddelijk maar ga toch niet lang meer wachten,dit moet namelijk gebeuren binnen 5000km.Vrienden zeggen tegen mij dat de motor er uit moet maar ik denk het.Ik denk als je de bumper,achterwielen en uitlaat demonteerd dat je er al veel beter aankunt om de bougies te vervangen .Klopt dit of ben ik mis?

Al vast bedankt voor de info,Hans.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Als je ooit van plan bent je 997 meer pk’s te geven kan ik je de chiptuning van FVD aanraden,deze is zeer goed en Van Beurden in Retie kan deze uploaden.
      Voor een goede uitlaat kan je bij Europipe terecht ,deze mannen leveren echte kunstwerken af en als je dit ooit zou doen kan je het best nog 997 GT2RS intercoolers bestellen,deze zijn goedkoop en koelen 20 graden beter dan de originele.

Wim

Link van de foto’s tussen plaatsen.

Oei foto’s staan er niet bij. ❗
          Weet iemand hoe dit komt dit lukt mij niet. 😳

Hey Dixie,

Ik woon in Kalken.

Bougies zijn vervangen amaai wat een werk turbo’s moeten er dus ook af dit gaat wel maar is niet makkelijk.
            Toen ik deze wou verwijderen kwam ik te weten dat ze in Zuffenhausen wel degelijk mensen proberen te pesten die hun onderhoud willen doen elke shroef op de turbo die naamet het uitlaatsysteem te maken heeft isnet geen 12 en net geen 13 dus 12,5 sleutel,deze had ik dus niet in mijn berijk ik heb dan maar de moeren er af gefreest en deze allemaal vervangen door maat 13.

Dit is de turbo die er echt af moet anders kan je niet bij de bougies.

Alles wat op de turbo toekomt demonteren.Ik heb de uitlaatstuk die van de motor komt ook gedemonteerd omdat dit makkelijker was omdat achteraan een moer zit waar je niet bij kan.

HIer heb je een foto wanneer de turbo er af je kan duidelijk zien dat je nu gemakelijkerbij het hitteschildje kan waar de bougies achter zitten.

De zwarte plastieken kappen verwijderen dan kan je er bij met een lange bougiesleutel kan je er gemakkelijk bij,aan de rechtse zijde zie je ook een zwarteplastieken buis zitten deze kan je er niet af krijgen.
            Zo ik hoop hier anderen mee geholpen te hebben.Ik weet nu hoe het moet maar ik kan zeggen dat je beter de motor laat zakken dan kan je overal beter bij.

Hier is mijn nummer voor als er anderen meer uitleg zouden willen

De Greef Hans
            Berringstraat 34/0202
            9270 Kalken
            0473/67.18.51

Hier nog wa info met fotokes,’tis wel van een 996 TT maar alle kleine beetjes helpen

http://www.6speedonline.com/forums/996-turbo-gt2/224625-spark-plug-installation-basic-diy-guide.html

the cool lightman schrijft:

Maandag morgen gaan we er aan beginnen om de bougies te vervangen hou jullie op de hoogte hoe het in zijn werk gaat. 8)

Fotos gaan we ook nemen 💡 en posten.

Awel ik moet u bewonderen da ge er aan durft beginnen….Als ge een lange bougiesleutel of een momentsleutel nodig hebt laat je maar iets weten,vanwaar ben je ergens?

Maandag morgen gaan we er aan beginnen om de bougies te vervangen hou jullie op de hoogte hoe het in zijn werk gaat. 8)

Fotos gaan we ook nemen 💡 en posten.

cabrio wim schrijft:

Zit daar dan zoveel verschil in met die twee haar föhnen. 😳 😉

Heb ook maar een luchtkoeler hè

Toch wel een pak verschil,je moet de 2 intercoolers en darmen demonteren en daarna steken bij een 997TT de turbo’s ook nog in de weg om 2 bougies te vervangen en daarom moet je nog een paar leidingen naar de turbo demonteren.Zeker een uur of 3 meer werk dan bij een gewone 997.

Wim

Zit daar dan zoveel verschil in met die twee haar föhnen. 😳 😉

Heb ook maar een luchtkoeler hè

De post van cabrio Wim is voor een gewone 997,hier is een post voor de 997 turbo,nog een pak moeilijker dan een 996 turbo.Spijtig zijn de foto’s niet meer aanwezig.
                        http://www.6speedonline.com/forums/997-turbo-gt2/196055-997tt-sparkplug-diy-aka-torture-yourself.html

Bedankt he cabrio wim. 😀
                          Ik ga zo snel mogelijk achter de bougies gaan juist nog weten welk type bougies en zal dat eens snel uitproberen moet niet moeilijk zijn. 😀
                          Bij een andere auto waar de motor vooraan zit is dit natuurlijk poepsimpel he. 8) Maarja het is nu ook een speciale auto he vraagt wat kennis als je het zelf wilt doen.
                          Vandaag op internet ergens in Engeland een OBD toestel gevonden om de boorcomputer uit te lezen kan altijd van pas komen om die stomme indicaties op het dachbord te wissen. 😀

porschky schrijft:

jezus, wat een werk! 😯 Niet moeilijk dat we dan iederen keer een gepeperde rekening krijgen voor een onderhoud… 😕

Bij een gewone 997 valt dit nog mee maar bij een turbo moeten ook de intercoolers eraf en dit is wel een beetje werk,bij mijn 996TT heb ik er ongeveer een 3 uur over gedaan.

jezus, wat een werk! 😯 Niet moeilijk dat we dan iederen keer een gepeperde rekening krijgen voor een onderhoud… 😕

Ik heb het al gedaan bij mijn 996 turbo
                                Achter wielen eraf,bumper eraf,intercoolers eraf,hitteschildjes eraf en dan de bobijntjes los schroeven en dan met een lange bougiesleutel kan je ze vervangen.

Wim
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.