- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 september 2009 om 01:21
Omdat ik veel telefoons krijg van mensen die me achter het juiste bouwjaar vragen geef ik hier eens al de info terug.
Hoe het identificeren van de werkelijke bouwjaar en het model van een Porsche van het chassisnummer.
De datum van registratie is niet een accurate manier de bepaling van het model jaar van uw Porsche, het is dat de Porsche had kunnen niet gebruikt in een showroom en geregistreerd later. Daarom is het de moeite waard te weten de echte modeljaar / build jaar.
Om uit te vinden nauwkeurig een kijkje nemen op de 10e cijfer van het chassisnummer.Bijvoorbeeld; WPOZZZ91Z G S10000.
De eerste, tweede en derde tekens – ‘WPO’ is de internationale Porsche-code.
De VIERDE, vijfde en zesde karakters ‘ZZZ’ zijn karakters in te vullen op de Europese en rest van de wereld auto’s.
Voor Noord-Amerikaanse auto’s het vierde cijfer vertegenwoordigde het lichaam stijl; A / B of C-Coupe / Cabrio of Targa.
De 7e, 8e en 12 cijfers vertegenwoordigen de modelcode. Daarom is een 911 zal worden WPOZZZ 91 Z? S 1 ?????; een Turbo (930) zal worden WPOZZZ 93 ZS? 0 ????; eveneens een 964, 993, 996 en 986 (Boxster).
De 10 ste cijfer van het chassisnummer is het model jaar of serie;
A = 1980 B = 1981 C = 1982 D = 1983?
E = 1984; F = 1985 G = 1986, H = 1987 J = 1988; K = 1989.
L = 1990; M = 1991 N = 1992; P = 1993;
R = 1994; S = 1995; T = 1996; V = 1997;
W = 1998; X = 1999 Y = 2000, dan verandert naar een meer eenvoudige format 1 = 2001; 2 = 2002 enz.
De elfde cijfer = plaats van vervaardiging S = Stuttgart.
De dertiende cijfer vanaf de productie nummer.
NOTE; Noord-Amerikaanse Porsche lijkt een beetje ‘achter’ Europa. Zo werd de eerste 964 Carrera 4 gezien in Duitsland eind 1988, maar pas eind 1989 voor het Verenigd Koninkrijk en 1989 voor de VS
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.