Boxster 2.5 motoren

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 2.5 motoren

• Maker
    Discussie
  • Ik las onlangs op een site dat bijna alle 2.5 motoren op enkele na, een nieuwe motor aan boord zouden hebben. Doet mij beetje schrikken als ik dit lees, al moet dit volgens mij fel gerelativeerd worden, of heb ik het fout?

Hoe ziet men dat er een andere motor in de wagen zit, of zijn er hier mensen die dat via de OBD poort kunnen uitlezen?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [quote=”Funny” post=94567]@Bully ,dat is de leeftijd zeker die een rol begint te spelen 😥 .[/quote]

Dat is omdat wij onze “kilometers” al gereden hebben .
      De jongeren nog niet :happy: :happy: :happy:

[quote=”Jochen” post=94424]denk als je de regel warmrijden en onderhoud respecteert, je al heel veel problemen uitsluit….of ben ik fout ? :([/quote]

Nee maar je vergeet punt 3 : niet te veel zorgen maken terwijl je aan het rijden bent 💡

oei,
          mijn 3 liter 4 cyl is ook water gekoeld,
          ik maar denken dat er een backfire inzat, blijkt hij toch te ploffen 🙂

plofferdeplofferdeplof

Ach er zijn mensen die alles kapot krijgen, en er zijn autos (allemerken) waar een productiefoutje ingeslopen is…

such is life

@Bully ,dat is de leeftijd zeker die een rol begint te spelen 😥 .

Af en toe moeten we toch ook aan eten denken alsook aan de auto hé 😈

Tja mannen denken alleen aan sex gaat nu ook mank met funny en 911-lover :mrgreen:

Dat van die BMW rijders 😈

😆 😆 😆

Yabba ik denk dat ik het antwoord gevonden heb op je vraag .
                    Antwoord op de vraag welke redenering juist is .alle watergekoelde motoren van Porsche zijn klaar om te ploffen . 😉

Wat heb ik nu gewonnen .Een rit in een luchtgekoelde ???????

🙄 🙄
                      Iedere neger is een luie dief, elke BMW rijder is een arrogante aso, alle vrouwen zijn enkel op je centen uit, mannen denken enkel aan seks, alle watergekoelde motoren van Porsche zijn klaar om te ploffen.

Slechts 1 van bovenstaande redeneringen klopt, je mag zelf bedenken welke 😉

Volgens mijn beperkte kennis werden de eersten productie eind 96 – en 97 daarmee geconfronteerd en vervangen. Welke chauffeurs het waren wordt nooit over gepraat.

Denk wel dat Porsche bij de ontwikkeling voldoende testkilometer gedaan heeft, hoop het althans…

Denk als je de regel warmrijden en onderhoud respecteert, je al heel veel problemen uitsluit….of ben ik fout ? 🙁

PB

@Remmel L O L :respect2:

Anoniem

Effe rekeningske maken: in 2006 werd de 200.000ste boxster geproduceerd. Dus 200.000 stuks in 9 jaar. Als we lineair rekenen en als we ervan uitgaan dat de 2,5 van 96 tot 99 geproduceerd werd, dus een goeie 3,5 jaar, dan zouden er zomaar eventjes 66.000 motoren vervangen geweest zijn (en vermoedelijk zijn er meer 2.5 versies verkocht geweest, ik vind echter nergens cijfers). ‘t Zou me verwonderen, als er echt zoveel vervangen zijn geweest (de meeste onder garantie veronderstel ik) dan zou dat toch algemeen geweten zijn en zou Porsche daar toch ook financieel veel last moeten van hebben gehad.
                            ‘k Geloof er dus niet veel van … 😀 . Waar heb je dat gelezen ?

Aha dus jij bent die uitzondering die nog de orginele motor aan boord heeft? :mrgreen:

Als dit door een OPC gedaan is zal er wel een factuur van zijn of een registratie op chasisnr. Daar moet de nieuwe motor nl op besteld worden.

Dus kan uitgelezen worden via de obd stecker

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.