Boxster 2006 taksen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Boxster 2006 taksen

• Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand enig idee over de nieuwe BIV in Vlaanderen voor een occasie Boxster van 2006?
    De eigenaar zegt dat dit een euro4 is; ik ga ervan uit dat dit klopt.
    Volgens de eigenaar is de uitstoot 250, maar ik lees ook in advertenties dat het 229 zou zijn.
    Het is origineel een Duitse wagen met 240 PK volgens de eigenaar. Ik weet niet of dit belangrijk is.
    En wat zou de jaarlijkse rijtaks zijn met de nieuwe reglementering?
    Wagen ziet er zeer behoorlijk uit – wel wat kleine krasjes en heel klein beetje steenslag – en heeft maar 42000 km.
    Zijn vraagprijs lijkt me net iets te hoog: 28500 euro.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • Gevonden. Bedankt!
      Bedankt ook aan iedereen voor de nuttige tips tot hiertoe.
      En inderdaad: hardtop is nog niet van de Boxster geweest.
      Vandaar ook sterke interesse voor Cayman.
      Alle tips i.v.m. mooie, goed uitgeruste, perfect onderhouden recente Boxster of Cayman zijn zeer welkom.
      Ik weet het: ik ben niet makkelijk tevreden.

0

staat op tweedehands, is van JV Automotive in Herzele
        tik effe porsche boxster in en hij staat al de derde op de pagina
        succes

0

[quote=”911cabriog50″ post=229883]tja, 28500 euro is veel geld voor een boxster van 2006, staat al meer dan een jaar te koop want stond heel de tijd op 2dehands, altijd aan die prijs, denk niet dat hij gehaast is want anders had hij al lang zijn prijs laten zakken maar, door hem te laten staan gaat hij niet in waarde stijgen hé, je moet voor jezelf afwegen wat je belangrijk vindt, iets meer betalen en hopelijk lange tijd geen kosten of wat minder betalen en weten dat je bvb kortelings kosten mag voorzien al weet je het nooit natuurlijk
          succes met je zoektocht :up:

ps: in Herzele staat een 2008 met 69000km voor minder en met jaar garantie, 1e eigenaar, lijkt me dan wel interessant om is te gaan kijken[/quote]

Waar kan ik die ergens op het internet vinden?

0

dat meen je niet 🙄 nog nooit cabrio gereden????

0

[quote=”Ive” post=229872]Wie interesse heeft: ik overweeg om mijn boxster S van 2006 , 3.2 280pk ook te koop te zetten voor een vierzitter Porsche (kleine is 4 jaar en kan nu helaas niet meerijden)
              116000 km, met GPS, 19″ velgen, enz enz enz.
              Vraagprijs 22000 maar kan altijd besproken worden.[/quote]

Ive, je mag altijd de uitvoerige gegevens met wat foto’s van je Porsche opsturen.
              In principe was ik wel op zoek naar een gewone, geen S, en met minder kilometers, maar ik wil alles wel eens bekijken.
              En om eerlijk te zijn: er is ook nog wat twijfel tussen een Boxster en een Cayman.
              Moeilijke mens ben ik.
              Rij nu met Boxster 986 van 2001 – 190000 km – en heb de hardtop er zelfs nog niet af gehad.

0

tja, 28500 euro is veel geld voor een boxster van 2006, staat al meer dan een jaar te koop want stond heel de tijd op 2dehands, altijd aan die prijs, denk niet dat hij gehaast is want anders had hij al lang zijn prijs laten zakken maar, door hem te laten staan gaat hij niet in waarde stijgen hé, je moet voor jezelf afwegen wat je belangrijk vindt, iets meer betalen en hopelijk lange tijd geen kosten of wat minder betalen en weten dat je bvb kortelings kosten mag voorzien al weet je het nooit natuurlijk
                succes met je zoektocht :up:

ps: in Herzele staat een 2008 met 69000km voor minder en met jaar garantie, 1e eigenaar, lijkt me dan wel interessant om is te gaan kijken

0

voila eddybeer, op je wenken bediend 😀

0
                  Ive

Wie interesse heeft: ik overweeg om mijn boxster S van 2006 , 3.2 280pk ook te koop te zetten voor een vierzitter Porsche (kleine is 4 jaar en kan nu helaas niet meerijden)
                    116000 km, met GPS, 19″ velgen, enz enz enz.
                    Vraagprijs 22000 maar kan altijd besproken worden.

0

km stand zegt eigenlijk niks, best is eentje waar geregeld mee gereden is geweest, stilstaan is achteruitgaan hebben ze me ooit wijsgemaakt.

0

Nog vergeten: het is inderdaad diegene die jij in je link zet.
                        Volgens een aantal forumleden veel te duur.
                        Wat zou een realistische prijs zijn? Harley mikt op 21 à 22000 euro.
                        Auto is alleen bij zonneschijn buiten geweest. en eentje met zo’n lage kilometerstand is blijkbaar heel moeilijk te vinden.

0

Blijkbaar heeft hier de PDK een zwaardere uitstoot dan de manuele: 250 tegenover 229.
                          Heb ik dat goed begrepen?
                          Bij de 981 was dat omgekeerd als ik het goed heb.

0

yep, heb mijn fout ingezien, moest 2006 zijn dus,

nschrijvingsdatum
                            23/02/2016

datum van eerste inverkeerstelling
                            01/01/2006

type verkeersbelasting
                            type brandstof
                            euronorm
                            CO₂ (CO₂ uitstoot in g/km)
                            250

fiscale PK
                            14

Ik ken de fiscale PK van mijn voertuig niet.
                            CC
                            2688

kilowatt
                            176

simulatie
                            Berekening
                            De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 754,63 EUR
                            De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 860,68 EUR

is het deze? http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/278199957?asrc=st|as

0

Als je rond de 2000 euro BIV betaalt voor een Boxster S van 2006 dan is mijn berekening (BIV 463 euro voor een gewone van 2006) helemaal niet juist.

0
                              Ive

youyou: je berekening klopt niet. dit is voor een nieuwe boxster die je de eerste maal inschrijft.
                                Bij mij hadden ze op de DIV dezelfde fout gemaakt met als gevolg dat ik bijna 7000 euro moest betalen voor mijn boxster S van 2006 in te schrijven.
                                Gelukkig rechtzetting waardoor het “slechts” een 2000 euros waren :wtf:

0
                                S2

28,5 is bijna 987.2 territorium. Voor dat bedrag zou ik dan zoeken naar een leuke 2.9

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.