Boxster 2006 taksen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Boxster 2006 taksen

• Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand enig idee over de nieuwe BIV in Vlaanderen voor een occasie Boxster van 2006?
    De eigenaar zegt dat dit een euro4 is; ik ga ervan uit dat dit klopt.
    Volgens de eigenaar is de uitstoot 250, maar ik lees ook in advertenties dat het 229 zou zijn.
    Het is origineel een Duitse wagen met 240 PK volgens de eigenaar. Ik weet niet of dit belangrijk is.
    En wat zou de jaarlijkse rijtaks zijn met de nieuwe reglementering?
    Wagen ziet er zeer behoorlijk uit – wel wat kleine krasjes en heel klein beetje steenslag – en heeft maar 42000 km.
    Zijn vraagprijs lijkt me net iets te hoog: 28500 euro.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • [quote=”eddybeer” post=229749]Wagen ziet er zeer behoorlijk uit – wel wat kleine krasjes en heel klein beetje steenslag – en heeft maar 42000 km.
      Zijn vraagprijs lijkt me net iets te hoog: 28500 euro.[/quote]
      :wtf:

0

Vraag een copy van het COC document, daarop staan al de gegevens die je dan invult op de site van berekenen van BIV en taksen. :salut:

0

[quote=”eddybeer” post=229752]
          Is dat sowieso een automatische airco of kan dat ook een manuele zijn?[/quote]

Airco kan manueel zijn, die zijn zeldzaam maar ze bestaan.

Wanneer je de temperatuur kan aflezen in het schermpje, dan is het automatisch:

Wanneer je enkel low-high en een schuifbalkje ziet, dan mag je constant aan je knoppen prutsen:

0

dat klopt niet volgens mij :think:
            als eerste ingebruikstelling staat er in de simulatie 1/1/2016 vandaar die onrealistisch hoge BIV, voor zulk een BIV zou mijn goesting vlug overzijn :bounce: dacht dat voor een 2006 dit rond de 800 à 1000 euro zit

0

stel dat je hem vandaag inschrijft en het is een automaat, meer uitstoot dan handgeschakeld dacht ik, hij is van januari 2006. Dan is dit de simulatie van het biv.
              chassisnummer
              (niet verplicht in te vullen)

ophalen gegevens
              inschrijvingsdatum
              23/02/2016

datum van eerste inverkeerstelling
              01/01/2016

type verkeersbelasting
              type brandstof
              euronorm
              CO₂ (CO₂ uitstoot in g/km)
              229

fiscale PK
              14

Ik ken de fiscale PK van mijn voertuig niet.
              CC
              2687

kilowatt
              176
              simulatie
              Berekening
              De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 4.633,81 EUR :puke:
              De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 817,62 EUR
              Het door u gesimuleerde bedrag van de verkeersbelasting heeft steeds betrekking op het huidig aanslagjaar

0

Als de uitstoot van 229 correct is – en de eigenaar het dus zelf fout heeft – kom ik uit op respectievelijk 463,38 en 817,62.
                Indien het – zoals hij beweert – 250 is, dan ligt de BIV een 300 euro hoger en de jaarlijkse rijtaks een 20 euro hoger.

0

Het is een tiptronic.
                    De eigenaar – een particulier – is wel bereid tot een volledige keuring bij Porsche.
                    Omdat hij inderdaad wel heel weinig kilometers heeft, dacht ik aan een prijs rond de 24000 euro.
                    Heeft wel flink wat opties hoor, o.a. sportuitlaat en lederen interieur (donkergroen! Wel mooi, misschien alleen in Duitsland te verkrijgen geweest?), ESP, gps, zetelverwarming ..
                    Is dat sowieso een automatische airco of kan dat ook een manuele zijn?

0

Voor een 2006 ligt die prijs veel te hoog!
                      Uitstoot is normaal inderdaad 229 dacht ik wel. (2.7)
                      Manueel of Tiptronic?
                      Een prijs van rond de 21-22K lijkt me correcter in functie van de opties

0
                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.