Boxster 2011

Home Forum Porsche Talk Boxster 2011

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • [quote=”911-lover”:2owbm84y]
      Klein denkertje . Voor mij was vroeger een BMW enkel entje met 6 cilinders . En toch ben ik gek van een E30 M3 . En jawel hoor , ondanks zulke schitterende 6 cilinders in de E30 gooiden ze daar een 4 cilinder in . Jaren heb ik dit zonde gevonden .
      [/quote]

ik was ook zo, en dan natuurlijk een benzine motor, zeker geen diesel

Volgens Wolfgang Durheimer komt er geen diesel in de Boxster,en ook niet in de Panamera.
        http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?newsid=2825859

Lijkt me idd een goed plan! 🙂

Eigenlijk erg dat we zoveel belang hechten aan die gebakken lucht uit het Laatste Nieuws hè 🙄

Greetz!

ik vraag me af op welke informatie dat artikel van Het Laatste Nieuws gebaseerd is.
            Ik heb net nog even in de officiele Porsche persdatabank gezocht , en daar is er in ieder geval nergens iets te vinden in verband met een Boxster Diesel.

Ik beschouw dit dan ook als uit de lucht gegrepen tot ik van Porsche zelf een press-release in de mailbox krijg waarin het nieuws bevestigd wordt.

[quote=”SidewindR”:3fnwpa5m]En als je ziet wat ook vb BMW kan op gebied van innovatief motoren-ontwerp dan zijn er echt andere alternatieven mogelijk… Ach… de toekomst brengt ongetwijfeld raad 😉 [/quote]

Zoals de Cooper uitbrengen en er dan geen BMW motor insteken 😥

Maar ik begrijp wat je bedoeld hoor 😉

Idd Koen, lang leve de homologatiemodellen hè 🙂

Anders had er véél leuk speelgoed niet rond gereden denk ik!

En idd, wat Subaru doet is hoe het zou moeten zijn: koppig vasthouden aan de waarden en tradities van het merk, niet zomaar vlug vlug gaan shoppen op een ander maar verdorie zelf een boxer diesel ontwikkelen, respect hoor!

Geef toe, zouden we een diesel niet iets makkelijker aanvaarden als het een door Porsche ontwikkelde boxer diesel was?

En als je ziet wat ook vb BMW kan op gebied van innovatief motoren-ontwerp dan zijn er echt andere alternatieven mogelijk… Ach… de toekomst brengt ongetwijfeld raad 😉

Subaru is idd een merk dat me erg doet nadenken en dan in de positieve manier .
                  Die Boxer Dieselmotor schijnt gewoon schitterend te zijn en Subaru heeft al jaren (vooral in de US) zijn degelijkheid al bewezen .

De motor van de E30 M3 is eigenlijk de motor van de 635CSI waar 2 cilinders van afgenomen werden .
                  Dan bleven er nog 4 cilinders en 2300cc over.
                  Deze 4 cilinder had te maken met de categorie waar de M3’s in zouden rijden en waar deze wagen dan ook voor gebouwd werd.

Hehe Koen, u denkertje is idd goed, en de E30 M3 is fantastisch!
                    Toch ook hier een kleine bedenking: die 4 cylinder was een heel speciale motor (zeg maar ronduit fantastisch). Totaal niet te vergelijken met de eerste de beste TFSI die ze bij VW toevallig tegenkomen… Same story voor de V6 diesel van Audi origine… Copy paste… Bah!
                    Waar is de eigenheid van Porsche dan naartoe?
                    Had het niet mooier geweest hadden ze een 6 cyl boxer diesel ontwikkeld?
                    Subaru bewijst dat het mogelijk is.
                    En ‘t is niet dat ze de ontwikkelingskost niet zouden kunnen dragen hè…

Nee, sorry Porsche: wrong wrong wrooooooong!!! 👿

[size=75:3f5p3f58]Bon, heel dit gezever natuurlijk onder zwaar voorbehoud, want het is nog bijlange zo ver niet, en het feit alleen al dat het in Het Laagste Nieuws staat… 😉 [/size]

ken

idd daar komt volgend jaar ne V6 diesel in zeker 😉 )

je denkertje klopt als een bus koen 😀

[quote=”SidewindR”:2ixo5xw2]Als ze daar nu een “gewone” (lees ex VW) 4 cyl in lijn dan nog wel gaan inlepelen, ja sorry hoor maar waarom dan nog een Boxster kopen? Het geheel is verstoord dan, de magie weg!
                        [/quote]

En welke motor denk je dat ze binnenkort in de Cayenne gaan lepelen 🙄 ❓ 💡

En ik wist wel dat je niets tegen de 924/944/914/928/968 hebt . Het was gewoon een open doel 😉

Klein denkertje . Voor mij was vroeger een BMW enkel entje met 6 cilinders . En toch ben ik gek van een E30 M3 . En jawel hoor , ondanks zulke schitterende 6 cilinders in de E30 gooiden ze daar een 4 cilinder in . Jaren heb ik dit zonde gevonden .
                        En voor februari 2005 zou er in mijn hoofd ook nooit opgekomen zijn om een Porsche te kopen die gen flat six had . Dat was voor mij helemaal geen Porsche 😈

ken

[quote=”SidewindR”:8kklb90g]Koen, je begrijpt me verkeerd denk ik 🙂
                          Uiteraard is er niks mis met 4 cyl in lijn Porsche motoren. Ik vind een 968 vb ook fantastisch! Maar… Een 968 bestond énkel met die 4 cyl motor, van in het begin! Dat was het concept.
                          Een boxster of Cayman of… hoort een 6 cyl boxer te hebben vind ik, omdat het nu al zo is. Als ze daar nu een “gewone” (lees ex VW) 4 cyl in lijn dan nog wel gaan inlepelen, ja sorry hoor maar waarom dan nog een Boxster kopen? Het geheel is verstoord dan, de magie weg!
                          En again, don’t get me wrong, dat heeft niks te maken met 924/944/968/enz!!!

En dan spreek ik alleens nog niet over mogelijke diesels 🙄 👿
                          My goodness![/quote]

ik begrijp je standpunt zeker
                          4 cyl in lijn in een boxster….
                          klinkt raar nee, waarom maken ze dan geen 2,3 boxer motor… zal mss veel geld kosten natuurlijk… maar dan blijft het concept zeker wel….

[quote=”Stef69″:23jsdxrh]en in 2012 : http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonieuws … 2012.dhtml

met “tikfout” in titel[/quote]

Compleet absurd 👿

Dat zou dan echt een Porsche zijn voor de badgebuyers… je koopt een Porsche, maar ‘t is geen (pure) sportwagen

Koen, je begrijpt me verkeerd denk ik 🙂
                              Uiteraard is er niks mis met 4 cyl in lijn Porsche motoren. Ik vind een 968 vb ook fantastisch! Maar… Een 968 bestond énkel met die 4 cyl motor, van in het begin! Dat was het concept.
                              Een boxster of Cayman of… hoort een 6 cyl boxer te hebben vind ik, omdat het nu al zo is. Als ze daar nu een “gewone” (lees ex VW) 4 cyl in lijn dan nog wel gaan inlepelen, ja sorry hoor maar waarom dan nog een Boxster kopen? Het geheel is verstoord dan, de magie weg!
                              En again, don’t get me wrong, dat heeft niks te maken met 924/944/968/enz!!!

En dan spreek ik alleens nog niet over mogelijke diesels 🙄 👿
                              My goodness!

Wat is er mis met Porsches met 4 cilinder lijnmotoren ❓

[quote=”SidewindR”:2oed6dao]Pfff, waar zijn ze mee bezig?? 🙄

ALS het al waar is natuurlijk…

Maar ook benzine 4 cyl lijn-motoren, komaan zeg, waar is de passie???

Neen dank u!!! 👿 😥 🙁 [/quote]

dat was ook mijn idee, zeker na zien van die fout, ALS … kranten moeten iedere dag weer gevuld geraken

ALS dit laatste waar blijft stel ik voor dat MOD deze verplaatst naar juiste topic “Zeverhoekje” ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.