Boxster 718 besteld : eindelijk een nieuwe Porsche…

Home Forum Porscheforum mededelingen Boxster 718 besteld : eindelijk een nieuwe Porsche…

  • Maker
    Discussie
  • Na een occasie Boxster, een Carrera4 en een Cayenne diesel, nu met veel goesting een nieuwe Boxster besteld. Na een proefrit van 2 uur, ik kreeg de wagen zomaar mee bij Carrera Motors in Latem, ben ik echt wel fan. De klank is speciaal, en met de Sport knop ook wel leuk zonder sportuitlaat. De acceleratie is ronduit spectaculair en heel direct. Natuurlijk met PDK bak genomen ( met het salon in een pakket voor slechts 1.000 €), PDSL lichtjes en om mezelf plezier te doen, een GT sportstuur in zwart alcantara, net als de standaard zetels trouwens. Nu nog 3 maand wachten natuurlijk. Ik ga ook wel eens informeren bij Carnewal of ze ook die uitlaat kunnen modifiëren zoals mijn Carrera destijds. Op naar het goede weer.
    De reden om eens te investeren in een nieuwe is ook het feit dat ik de eerste drie jaar geen onderhoud, banden, remmen enz zal hebben en een waarborg van 2 jaar. Ze hebben naast de salon korting ook nog extra korting gegeven, en natuurlijk stel je een nieuwe volledig zelf naar je goesting samen. Foto’s volgen in mei !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
    • Luider is geen synoniem voor beter 😈

        [quote=”VELDIE” post=262601] … Bij Carnewal zal ik nog een tijdje moeten wachten want nog geen oplossing, we zien wel.[/quote]

          He he, eindelijk iemand die ook van een harde set-up strictly Drivers bolide houdt, ja man, mooi man, strak sturen, hard voelen, dikke sound horen … :coolness: :happydance: :happydance: :happydance:

          Nog een paar weekjes, dan ga ik me ook weer tegen het asfalt aan bemoeien! :driver:

            We zien nog wel volgend jaar want BIV is 5 keer meer dan een recente 3,0 911… Verkeersbelasting jaarlijks ook x 2!

              Da’s gesproken seh. Join the GT club !
              Dan wat toerkes doen in de Ardennen. Verslaafd geraken. Trackdayke doen. Nog erger verslaafd geraken !

                Oh, maar begrijp me niet verkeerd: ik zou ook graag dagelijks met een GT4 rijden. Ik heb er tenslotte 24 uur eentje gehuurd, om te weten hoe het is:

                • keiharde koppeling
                • luide uitlaat die vooral op de snelweg zeer vermoeiend wordt
                • lage stance waardoor je over elke verkeersdrempel aan wandelsnelheid moet
                • harde sportophanging ondanks PASM waardoor de madam verklaart dat ze nooit meer wil meerijden als je dat ding koopt

                Met andere woorden: onweerstaanbaar, ik moet er één hebben! :first:

                Dan nemen we de beschaafde 968 wel voor de gezamenlijke uitstapjes :engeltje:

                De prijzen zakken langzaam, op dit ogenblijk vanaf 83k voor één met gewone stoelen, terwijl een 981 GTS in het geel met kuipstoelen vreemd genoeg ook 75k kost. Bij V Moters staat (of stond) wel weer een witte met kuipstoelen voor 65k (50.000km)

                Met excuses voor de off topic ontsporing.

                  Smaken en meningen verschillen. De beste cayman voor dagelijks gebruik is de standaard cayman of de GT4, niet de S en niet de GTS imo.

                    Het zou me enorm verbazen aangezien deze voor 90% identiek zijn aan de 911. De ontwikkelingskosten worden dus verdeeld over beide reeksen. Ook al verkoopt de BoxterCayman maar de helft van de 911 en zullen de winstmarges ook stukken lager liggen, dan nog is het geen optie om er mee te stoppen want dat zou betekenen dat de kosten enkel op de 911 moeten afgeschreven worden.

                    Daarbij, ieder weldenkend mens weet dat het middenmotor-concept stukken beter is. :popcorn:

                    Grapje. :engeltje:

                    Dat gezegd zijnde, als ik de mijne ooit vervang, zal het er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid één met 6 cilinders moeten zijn. Ik zou toch liever een okkazie 911 rijden dan een nieuwe 718 GTS bijvoorbeeld. En het valt mij op dat de beste Cayman ooit voor dagelijks gebruik, de 981 GTS, bijzonder goed zijn waarde behoudt.

                      [quote=”koeke110″ post=264322]hoi, heb iets gehoord dat Porsche in 2019 zou stoppen met boxter en cayman
                      nog iemand iets van opgevangen?[/quote]

                      Onlangs werden deze geruchten verspreid:
                      [i]
                      Future Of The Porsche 718 Boxster And Cayman Isn’t Looking Too Good[/i]
                      Porsche became the famed automaker it is today all thanks to the 911. It later began offering a distilled version of its performance car, the Cayman and Boxster, in order to take a larger share of the performance market. But now, Porsche is reportedly considering dropping the axe on both models. The Boxster was originally released in 1996 and was followed by the Cayman in 2005, but as compact sports car sales continue to dwindle, 718 Cayman and Boxster engineers in Weissach may soon lose their power to convince the bean counters to keep going. Before you pick up pitchforks and go after wealthy sports car-averse SUV buyers, keep in mind that Porsche’s crossroads decision can’t only be chalked up to poor sales.

                      The other factor behind the squeeze on the 718s comes from the regulatory side. With governments around the world requiring the next generation of cars to emit far fewer pollutants than they do now, Porsche faces the challenge of making the 718’s successor both fuel efficient and fun, and pulling both off is not exactly cheap. Fortunately, Porsche does have other options to consider before it decides to kill the 718 twins off entirely. It could keep the current cars alive and continue to keep dealerships stocked with 718s by supplying minor or major revamps based on the current hardware, or it could go the expensive route and build an entirely new electric sports car based on a shorter version of the Mission E Platform.

                        Zou me verbazen indien men met de modellen Boxster en Cayman zou stoppen. Er is wel sprake geweest om de benamingen te laten vallen en gewoon 718 en 718 Cabrio te gaan gebruiken.
                        Nog effe geduld en de eerste spy shoots of de nieuwe modellen zullen wel opduiken. Wellicht na de release van de Spyder en GT4.

                          prachtige wagen :applaus: :applaus:

                            hoi
                            heb iets gehoord dat Porsche in 2019 zou stoppen met boxter en cayman
                            nog iemand iets van opgevangen?

                              grijs staat de boxster prima zo te zien !
                              ja die eerste 3000 een beetje rustig houden hee, momenteel is het weer toch niet veel soeps

                              wanneer had je de wagen besteld ?
                              ik stuur je een bericht als de mijne binnen is, kunnen we eens afspreken om samen een ritje te maken, we zien wel

                                Proficiat met de aankoop ! Ik heb mijn 718 Boxster bijna 3 weken en het is een waar plezier om mee te rijden. Enfin, het echte plezier moet nog komen want je moet hem 3000 km (!) inrijden. En wat het motorgeluid betreft : ik vind het best wel meevallen hoor. Nu ja, ik kom van een Golf GTI, dus dat is natuurlijk van niks naar plots een motor die wel geluid kan produceren. Ik snap best wel dat je van een 6 naar 4 cilinder gaat dat het mss wat minder is, maar goed. En qua korting : best veel, ik kreeg “maar” 5 %. Veel “wachtplezier” intussen 🙂

                                  Als je interesse hebt voor een 718 moet je wel een knopje kunnen omdraaien in je hoofd : de 6 cilinder is weg, punt. Natuurlijk is dit aan de ene kant jammer, want met mijn 986 boxster was het natuurlijk super om de motor tussen de 5 en 7.000 toeren te houden. Dat was en is onvergetelijk. Maar aan de andere kant krijg je met de 4 cilinder ook tal van voordelen, fiscaal natuurlijk, maar ook de trekkracht, de fenomenale lineaire acceleratie en toch ook een wat metalen, rauwe klank die met de standaard sportknop toch ook wel van zich laat horen. De wegligging is natuurlijk fenomenaal en het cabrio gevoel, tja dat is een vorm van vrijheid die je met niets kunt vergelijken. Een rustig ritje op een landelijke weg waarbij je met volle teugen van de natuur kunt genieten. Qua pure lijn is de Cayman wellicht de mooiste sportwagen die Porsche maakt, maar met de Boxster krijg je voor dezelfde prijs eigenlijk 2 auto’s : een gewone wagen én een cabrio, vandaar mijn keuze. En bij Porsche hebben ze volgens mij echt wel moeite gedaan qua prijs, met in totaal 7.500 € korting.
                                  Ik daag iedereen uit die twijfelt : vraag een testrit aan en beleef de auto op je gemak. Ik mocht er drie uur alleen mee rijden, dat is wel wat.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.