Boxster 718 uit 991.2 in

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 Boxster 718 uit 991.2 in

  • Maker
    Discussie
  • Na 3 jaar Cayman 987, 3 jaar Boxster 718 en de mini-enquete hier een tijdje geleden waaruit bleek dat ik de oudste “:aanschaf 1e Porsche” was, begon het toch te kriebelen richting 911 mede ingegeven door: stel niet uit wat je vandaag kan doen…
    Zoektocht vastgezet op een 991.2 base 2 met schuifdak ,liefst panodak en voila, gekocht,vlak voor begin corona-crisis.
    GT zilvergrijs,zwart panodak,zwarte carrera S 20″ velgen,zwart leder interieur,PDK,sportuitlaat,zetelverwarming etc
    Pas gisteren een echte trip kunnen doen onder het mom: we bezoeken eens een museum, dus richting War Museum in Bastogne en terug natuurlijk,NIET via de snelweg…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Proficiat, chique dinges.
      De 911 blijft toch de jongensdroom hé, hoewel de alternatieven ook zeer goed zijn.

        Proficiat Rollie ! Heel veel leuke en veilige km’s !:driver:

          [quote=”Rollie” post=281625]Na 3 jaar Cayman 987, 3 jaar Boxster 718 en de mini-enquete hier een tijdje geleden waaruit bleek dat ik de oudste “:aanschaf 1e Porsche” was, begon het toch te kriebelen richting 911 mede ingegeven door: stel niet uit wat je vandaag kan doen…
          [/quote]

          Graag gedaan 😉
          En proficiat me je nieuwe aanwinst :up:

            En Rollie, nog wat gebold? De mijne is alle dagen losgelaten! :ass:

            Deze week op een avond eens de insectenlijfjes verwijderen…

              Proficiat Rollie!
              Enjoy and keep it safe :up:

                Congrats Rollie. Die 911 staat je perfect. Hopelijk snel nog een paar museumritjes, aangevuld met een trackday waar je in relatieve rust en veiligheid de grenzen verder kan gaan verkennen zodat je 911 een even vertrouwde metgezel wordt als je cayman en boxster.

                  Bedankt voor de feedback Rollie. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het verschil tussen 718 en 991 is. Mijn doel blijft ook een 911 aan te kopen, maar da’s nog even doorsparen (lees : niet voor morgen). Ik heb al wel met een 911 gereden (964), maar da’s natuurlijk anders dan de huidige moderne 911’s. Ik denk dat je een goed punt hebt : het grote verschil zal je idd pas op een trackday voelen, maar geluid en beleving zullen dagdagelijks toch ook een andere indruk geven. Dank alvast voor je toelichting en blijf genieten van jouw prachtige nieuwe aankoop.

                    :driver: Aha de “onbekende”bestuurder van de AM V8 was dus ook meer kat en muis aan het spelen met een Porsche 991 😀 😀 😀 .
                    Dus niet iedereen wil uiteindelijk op museumbezoek gaan .( je mag uwen 2°joker inzetten nu 😉 ) LOL

                    Allez, je achterbanden van de 991.2 zijn nu goed ingereden. Tot binnenkort

                      Joker…
                      Natuurlijk moest ik goed doortrappen, de bestuurder van de
                      AM kent zijn wagen door en door .
                      Voor mij was het mijn maidentrip met de 991, dus heb ik regelmatig gaten moeten dichtrijden …

                        Kon je de zwarte AM V8 Vantage volgen ?:D of moest je goed doortrappen ?

                          Taffy en PPBoxster:
                          rijplezier is subjectief he,t’is maar wat je er onder verstaat.Het Ardennenritje van afgelopen donderdag was de eerste deftig rit sinds 6 -7 maanden, en met deftig bedoel ik de wagen eens
                          goed de sporen geven, dus het eerste uur bochten was weer even wennen,dat zou met de Boxster 718 ook het geval geweest zijn.Nu is voor mij rijplezier :een stevig tempo en in de bochten je grenzen aftasten, eerder dan die van de wagen want die liggen een (heel)stuk hoger.
                          Vergelijking Boxster 718 /991.2: er is geen wereld van verschil hoor , een wagen met middenmotor
                          heeft nog altijd de ideale gewichtsverhoudingen, en op de Boxster had ik PTV,wat je wel voelde in de bochten, alhoewel je hem met PTV ook wel in de slip kreeg.
                          De 991 voelt robuuster aan en het adagium :”een 911 met zijn achterdewielenmotor altijd op de gas houden in bochten “indachtig, vond ik na een 1/2 uur toch meer en meer vertrouwen wat het rijplezier verhoogt,
                          Ik deed met de 718 jaarlijks een trackday op circuit Zolder,en ik blijf er bij , een circuit is nog altijd de enige plek waar je met weinig risico de grenzen van je wagen en je eigen grenzen kan opzoeken, zonder dat je aan tijden of racen moet denken (tijden worden gaandeweg toch sneller)

                          Dan het geluid: na 3 jaar de 4 cilinder met sportuitlaat gereden te hebben is het geluid van de flat six,toch gewoon wat opwinderder dan de 4 cilinder,de laatste klonk met sportuitlaat gewoon anders,zowel in vrijloop en als je op de gas ging,Heeft me dat gestoord? Nee, het geluid is maar een deel van het plezier, de wagen door de bochten gassen is nog leuker.
                          Had ik het gehad met de Boxster 718? neen, heb er 3 mooie jaren en dito vakanties mee gedaan,
                          maar ik wou ooit een 911(een recente) toe voegen aan mijn lijstje omdat ik het concept en de contouren(coupe) van een 911 zo mooi vindt. En een coupe met panodak/schuifdak is een zeer goed compromis voor het gemis(nu ja) aan cabriogevoel,ideaal voor een dag als afgelopen donderdag: 29 °, daarin rij je geen ganse dag cabrio

                            Nice swap Rollie, drive save.

                              [quote=”PPBoxster” post=281642]Inderdaad goed gedaan : niet uitstellen wat je vandaag kan doen. En laat maar weten of en hoe zo’n 991.2 anders/beter rijdt. Als 718-rijder ben ik hier ook benieuwd naar. Voor de rest : genieten maar ![/quote]

                              Qua sturen/chassis moet de kleine zeker niet onderdoen, dat is geweten. De zeteltjes achterin de 911 kunnen echter praktisch zijn en met een 911 ben je het manneke, dat dan weer wel. De basis 991.2 is alle 911 die je ooit nodig hebt, meer dan rap genoeg.

                              Over het (vrijloop-) geluid van de 718 moeten we het hier niet meer hebben 😈

                                Proficiat Rollie :applaus:
                                Mooie wagen :up:

                                  Inderdaad goed gedaan : niet uitstellen wat je vandaag kan doen. En laat maar weten of en hoe zo’n 991.2 anders/beter rijdt. Als 718-rijder ben ik hier ook benieuwd naar. Voor de rest : genieten maar !

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.