Boxster 981 2.7

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 981 2.7

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Hallo,
      Ik heb even een vraag voor de Boxster kenners. Wij zijn op jacht naar een leuk 981 exemplaar met de 2.7 motor.
      Nu hebben wij er één van 2013 met 55k kilometers in het oog maar op welke punten moet er zoal gelet worden?
      Sluitende onderhoudshistoriek, remblokken en andere slijtageonderdelen is geweten maar zijn er op motorisch vlak punten waar extra aandacht moet aan besteed worden? Alvast bedankt voor de feedback.
      Groeten,
      Kris

Op motorisch vlak niet zoveel. Kan je ook niet veel aan zien, hé.
        Zwak punt zijn de condensors en het dak. Open en sluit het dak enkele keren met de sleutel en kijk of het niet blijft hangen ergens halverwege. Mijne heeft hier een probleem mee gehad en eentje waar ik ben naar gaan kijken, had ook een gelijkaardig probleem met het dak.
        Voor het overige heb ik geen weet van veel voorkomende problemen. Waterpomp problemen zitten vooral bij de 718 en 991.2 als ik mij niet vergis….

klopt, van de motor kan je niets zien tenzij je het figuur van een panlat hebt 🙂
          De bache gaat vlot open en dicht zonder haperen. Voor de rest zijn er dus geen gekende noemenswaardige zwakke punten op de 2.7? uiteraard hangt er veel van af hoe de auto gereden is in het verleden, met verstand, zonder verstand….. soit, het is een automaat en ik denk niet dat je dat
          zo snel kapot krijgt op 55k.

De 2.7 is bulletproof!

De kogel is door de kerk, binnenkort staat er een extra P op de oprit :happydance: :happydance:

Pics or it didn’t happen, dat weet je! Proficiat!

alvast proficiat :up: :driver:

top :up:

123

fheautheaus !!

Eindelijk o eindelijk staat onze nieuwe droom op het erf.

Super! Nu het zo mooi weer gaat worden, de weg op met het ding! :driver:

+1

+2 , mooie wagen, veel zonnige en veilige kilometertjes toegewenst… :driver: :driver:

gefeliciteerd met je keuze :up:

Proficiat ! Mooie kleurencombo. Veel veilige km’s toegewenst !!!
                                  Morgen ga ik er ook één bekijken, 981 Boxtster (gedowntuned naar 211PK) wel in GT silver met rode kap.
                                  Indien ik deze aankoop, efkes bij Heinz passeren om er de volle 285PK uit te halen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.