Boxster 981 – druppellader waar aansluiten?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 981 – druppellader waar aansluiten?

• Maker
    Discussie
  • De batterij van mijn 987 liet me een paar keren in de steek ( te weinig gebruikt !!)..met alle nare gevolgen :Zoals bv om voorkoffer dan open te krijgen .kapotte batterij en “verstoorde ” electronica door …ja dom ! trachten te starten met startabels enz …
    dit wil ik uiteraard bij de nieuwe 981 boxster voorkomen , zeker omdat er bv geen mechanisch deurslot meer opzit ( bij de 987 kan men na een week gewoon met de sleutel openen ) !! Hoe doe je de deur van de 981 open als de batterij (te)leeg is ???

Dus de Ctech ligt klaar .. maar waar kan men best-veilig-eenvoudig aansluiten ?????
    Direct met schroefogen op de batterij polen ?? en laten zitten …kan men gewoon met dunne kalbel doorheen kofferdichting naar stopcontact ???
    In het interieur op de aansluit stekkers ? MAAR :hebben deze wel stroom als sleutel er af is en wagen op slot gaat ?? (heb geen sigaretten aansteker)
    Hoe komt men best met de voedingskabel naar buiten ??raam beetje open (alarm? )?? of gewoon tussen deurdichtingen ?

heeft er iemand ervaringen mee of zinvolle tips hiervoor .Neem aan dat dit probleem “algemeen” bekend is bij de Porsche diehards !!
    bedankt voor de “hulp” .:

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • kan je niet via bovenkant kofferklep binnen, dan moet je de kabel niet tussen de rubbers klemmen.
      DSC_0155.jpg

0

we bedoelen geen poolklemmen BCcars, dan zou je telkens de batterijbak moeten open leggen.
        wel een permanente aansluiting evt met een in-line zekering:

0

Exact de reden waarom je altijd een Porsche koopt MET rokerspakket ! Geen gefrutsel en geknutsel met batterijpoolklemmen. Gewoon 12V inpluggen en klaar.

0

Op mijne 981 is de lader direct op de batterij aangesloten , om de 3 weken laat ik de lader eens 24 u opstaan .
            Tot nu toe nog geen problemen ondervonden .

0

Ik zou rechtstreeks op de batterij polen aansluiten.
              Dan verstoord de lader zeker niets anders.
              Ikzelf heb wel een zekering geplaatst op de + aansluiting op enkele cm van de batterij.

0

Mijn 981 heeft inderdaad GEEN sigaretten aansteker meer maar WEL de stekkers voor …Multi media etc (in middenconsole kastje en aan passagiersvoeten .

0

[quote=”marcelvl” post=198257]…Hoe doe je de deur van de 981 open als de batterij (te)leeg is ??? … Dus de Ctech ligt klaar, maar waar kan men best-veilig-eenvoudig aansluiten ????? heeft er iemand ervaringen mee of zinvolle tips hiervoor .Neem aan dat dit probleem “algemeen” bekend is bij de Porsche diehards !! bedankt voor de “hulp” .:[/quote]

die Ctek stekker voor in de aansteker heeft een iets te kleine omvang waardoor deze niet altijd kontakt blijft maken. zo kan je na enige tijd niets vermoedend toch noch verrast worden 😐
                  tja, leven met een te kleine is nie gemakkelijk … zeggen ze.
                  sommige moderne auto’s hebben al geen rokersuitrusting meer, alleen nog een USB met voeding.

en hoe je de deur, koffers, … opent bij een platte batterij kan je terugvinden in je instructieboekje.

0

@bccars :think: :wtf:

0

Steek dat toch gewoon in de 12V sigarettenaansteker, geen gedoe …

0

al je suggesties zijn mogelijk. ik zelf heb een draad met kabelklemmen op de polen vast geschroefd en de snelkoppeling met 3 kleurige LED indicator ligt los in de kofferbak klaar voor aansluiting. de voeding zit dan gewoon tussen de afdichtingsrubber van de kofferklep en de lader ligt plat op de garagevloer.

0
                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.