Boxster 986 01/97 – Geklop in stuur/links vooraan als wagen warm staat

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 986 01/97 – Geklop in stuur/links vooraan als wagen warm staat

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • MDS

Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik een geklop in het stuur, meestal als de wagen warm staat of als hij een volledige dag in de zon heeft gestaan. Je hoort de klop links vooraan en voelt deze ook in het stuur.

Mijn garagist heeft de voorste schokdempers, en stabilisatorstangen al vervangen; helaas het geklop blijft.

Zou dit de draagarmen kunnen zijn of eventueel iemand anders een suggestie?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,

Michel

luider bij bochten of niet? Remblokjes die loszitten? wiel genoeg aangespannen, genoeg uitgebalanceerd, geen loodje verloren? Band nog goed? Luider bij sneller rijden? Binnenvleugel goed vast? Trekt hij scheef? Koplamp vast genoeg gezet?
        Zit het reservewiel goed vast of ligt er iets los in je koffer? Ik denk gewoon mee hé. Hopelijk vind je het snel.

Waarschijnlijk zijn het de steunlagers boven de veerpoten.Heb deze bij mijn Cayman laten vervangen na gelijkaardige klachten

ik kan het lijstje van youyou en rollie idd aanvullen met de lower balljoint van de draagarmen (zoals je zelf al aangaf).
            maar die diagnoses zijn eenvoudig te stellen dus dat zou jouw garagist moeten gemerkt hebben voor hij andere dingen gaat vervangen die niet nodig zijn, ik hoop trouwens voor jou dat hij niet de stabilisatorstang vervangen doch alleen de twee drijfstangen ervan :wtf:

kan je nog specifieker zijn:
            naast de vragen van youyou, hoor je iets als je parkeert of met volle uitslag van het stuur een trage bocht neemt
            is het gekop een transfer van hobbels in het wegdek als je gewoon rechtdoor rijdt
            werkt de stuurbekrachtiging helemaal normaal

MDS

Effe antwoorden:

Remblokjes, wielen, banden, loodjes, servo, koplamp, reservewiel : OK – Gn probleem
              Wagen is na vervangen van schokdempers uitgelijnd, rijdt perfect rechtdoor
              Geklop is er al vanaf traag rijden, volume is zelfde bij traag of snel rijden, in bochten, meestal bij oneffen wegdek en bij rechtdoor rijden
              Bij parkeren of draaien aan het stuur : niets te horen
              Bij koude motor : geen probleem, vanaf dat de wagen een 30 tal min heeft gereden, geklop, hoorbaar links vooraan en voelbaar in stuur

Garagist denkt dat het de draagarmen zijn die het lawaai veroorzaken. Omdat ik zeker wil zijn alvorens deze kost te doen stel ik de vraag hier op het forum 🙂

Groeten,

Michel

Wim

Als jou garagist dit al vervangen heeft, waarom heeft dan niet eerst getest of het de fusee kogels van of stuur niet zijn.
                Is makkelijk te testen voor je die andere zaken gaat vervangen. 😕
                Maar dat geld ben je nu kwijt en was misschien niet nodig geweest.

Dus sluit mij aan op deepee zijn antwoord. 💡

moet iets puur mechanisch zijn, maar wel vreemd dat hij dit alleen vertoont nadat de auto warm gereden is (een boxster met streken :think:)

mijn top drie: kogelgewricht stuurstang, steunlager boven op de schokdemper of kogelgewricht draagarm; want alle andere kanshebbers zijn al vervangen/gecheckt

rollagers kloppen als ze versleten zijn

MDS

Iedereen bedankt voor de info!

Wagen gaat volgende week binnen; draagarmen vervangen en steunlager bovenop de schokdempers.

Ik hou jullie op de hoogte.

groeten,

Michel

MDS

Inmiddels draagarmen etc vervangen, helaas zonder resultaat, klop zit nog steeds in het stuur.

Garagist zou nu het stuurhuis willen vervangen. Iemand ooit zelfde voorgehad met stuurhuis als oorzaak?

Groeten,

Michel

Michel ,

Als ik van u was ging ik toch eens te raden bij een andere garagist :bounce: een diagnose is soms niet makkelijk te stellen maar met een beetje vakkennis zijn deze onderdelen op sleet en speling te contoleren . alvorens dat men alles gaat vervangen uiteindelijk is het probleem dan misschien wel op termijn opgelost maar blijf je met een kater in je portemonnee zitten .

.

MDS

ja, heb dat ook al gedacht.

Weet er soms iemand een Porsche garagist regio Bornem?

Groeten,

Michel

heb je al gedacht dat hij misschien klopt als de remmen warm zijn en niet de motor.

Ik heb de auto 4 jaar geleden gekocht , motorsteun en transmissie steunen waren op !
                                Vervangen en probleem was van de baan

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.