Boxster 987.2: rear trunk emergency opening

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 987.2: rear trunk emergency opening

• Maker
    Discussie
  • Beste P-liefhebbers,

Sinds maart 2018 staat er ook een P in mijn garage, eentje met een verhaal (zie ook “stel je voor”)…

Een wagen ook met een challenge (zoektocht naar onderdelen is niet altijd even eenvoudig en even goedkoop :()

Mijn eerstvolgende uitdaging is eindelijk de achterste koffer openkrijgen. De kofferbediening zit ingeplugd, echter spingt de zekering steeds als ik de knop bedien.

Hoe krijg je de koffer achteraan manueel open?

Online las ik al “bekleding wielkast L achteraan losmaken” en ook “onder het L achterlicht”… Echter leverde dit NIETS op.

Zijn er aub andere manieren? Iemand dit al gedaan? Iemand die mij te hulp kan/wil schieten? 🙂

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Koffer is open (de metalen U overgezaagd)…

Koffer had geen spreekwoordelijke schatten op zolder, heb intussen wel andere zorgen (zie andere topic) 😥

Ben via-via bij een personeelslid van Porsche terecht gekomen…

We hebben het één en ander nagekeken, en we besloten om de metalen U door te zagen (is net toegankelijk, voorzichtigheid geboden).

Doorzagen staat begin volgende week op het programma…

De metalen U is tamelijk betaalbaar: 21€ + BTW…

Ben benieuwd wat ik in de koffer van mijn project-P zal ontdekken :engeltje:

het overbruggen zie ik niet als “oplossing”
          ik dacht te begrijpen dat hij snel even in de koffer wou om bvb een vloeistof bij te vullen…..dan is dit wel een quick solution voor die ene keer

probeer eens met een juiste zekering de ontsluiting te activeren terwijl een 2de persoon zacht op de kofferklep (dicht) duwt.
            zekeringen overbruggen gaat het probleem niet wegnemen, je gaat elders schade aanbrengen ipv een zekering doorbranden.

de kofferklep open doen gebeurt in een split second, ik vermoed dat de kabelboom daarvan niet zal opfikken.
              Je moet uiteraard geen 4 seconden de knop uittrekken….

Zou ik niet doen Stijn, als het echt vast zit kan er een grote stroom vloeien en de bedrading opbranden. Staat hij nog veel verder.

desnoods even de zekering uithalen en overbruggen met een stukje draad.
                  Enkel om eenmalig de koffer open te krijgen?

Of zou dat een domme zet zijn?

misschien niet de slimste maar is het de juiste zekering in amperage?

Misschien heb je dit al gezien op joetjoeb

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.