Boxster 987.2 USA: projectje

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 987.2 USA: projectje

  • Maker
    Discussie
  • In de rubriek “stel je voor” konden sommigen onder jullie al lezen dat ik intussen mijn 1e Porsche heb aangeschaft.

    Uiteindelijk is het toch een Boxster geworden, ondanks mijn bedenkingen.

    Reden: het is en blijft natuurlijk een Porsche, en mijn inziens was het een koopje (te lezen als: helft van de actuele marktwaarde).

    De voordelen:
    – 987.2 met de 2.9 injectiemotor
    – afkomstig uit Texas, weinig slecht weer gezien
    – aangekocht op 24/02/2009 (toevallig is 24/02 mijn verjaardag :D)
    – budgettair in aanschaf een meevaller (ik ben nu eenmaal Rockefeller niet, moet ook 2 kindjes en een vrouw onderhouden)
    – lage mileage (36542 miles op dit moment)

    De nadelen:
    – heel wat ontbrekende onderdelen
    – ontbrekende onderdelen = $$$$$$$$ 😥
    – historiek grotendeels onbekend

    Hierbij enkele foto’s toen ik hem ging bekijken bij een handelaar…

    Attachments:
    • IMG_8935-2.jpg
    • IMG_8936-2.jpg
    • IMG_8937-2.jpg
    • IMG_8940-2.jpg
    • IMG_8943-2.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Moeilijk doen die mannen van D’Ieteren niet, als uw wagen 100% in orde is zoals hij de showroom heeft verlaten.
      Ik heb geen enkel probleem gehad met mijn 25j oude ingevoerde wagen bij …

        Goed bezig Jos , ik ben afgeraden om naar d ieteren te gaan daar ze altijd moeilijk doen over ingevoerde wagens , maar misschien heb je geluk en hebben ze een goede dag . Het is in ieder geval belangrijk om de wagen zo origineel mogelijk te tonen , anders sturen ze u zo weer naar huis . De stoelen zal ik wel eens verkopen , maar eerst mijn wagen in orde krijgen dat ik kan rijden . Zaten veel foutcodes in en momenteel aan het uitlezen bij porschespecialist maar had amerikaanse software nodig om dit te doen . Maar het komt wel in orde , mvg Rudy

          Netjes! 🙂

            Is wel leuk de motiverende commentaren te mogen lezen!

            Hierbij nog wat foto’s van de actuele toestand…

            De pinkers heb ik een upgrade gegeven (ik hou niet zo van oranje):

            En de rechterdeur is ook volledig af (en alles werkt perfect!):

            De stoelen werden vandaag geleverd, die komen er één van de volgende dagen in (heb nog allerlei vijsjes moeten bestellen voor het deurpaneel L, en mankeer 4 vijzen om de passagierstoel mee vast te zetten)

            XXX

              Dees draadje heb ik gemist.
              Ik heb de indruk dat dejos een man met ballen is en ook met poten aan zijn lijf :respect2:

              Ferm jobke en plezant om te volgen.
              Blijven volhouden, het resultaat en de voldoening bezorgen het plezier :up:

                :hail: :hail: :hail:

                  [quote=”Mispy” post=270896]Hoi Jos , ik ben hetzelfde aan het doen als u nl opzetten ex usa boxster maar dan van 2005 . Ik heb 2 andere stoelen gekocht omdat vooral de bestuurderszetel heel erg lelijk was door de zon . Passagierzetel is niet nieuw maar toch nog bruikbaar , elektrisch , verwarmd en sandbeige . Laat maar weten mocht het u interesseren .. Ik,vraag mij af of je al weet hoe je de wagen gaat inschrijven , want iedereen raad mij af om naar d ieteren te gaan , ik weet het nog niet . Mvg Rudy[/quote]

                  Hey Rudy!

                  Mijn plannen: homologeren via Dieteren, zo ben ik zeker dat ik hem ingeschreven krijg hier in België.

                  Kostprijs homologatie: zou +/- 500 Euro zijn. Maar dit moet je sowieso laten doen als je hem ooit zou willen verkopen.

                  Ik heb intussen wel 2 stoelen gevonden, ze zijn vandaag toegekomen. Maar stuur me gerust een berichtje met de prijs die je vraagt voor beide stoelen…

                    Je zou bijna zin krijgen om gewoon lekker te gaan sleutelen als je dit zo ziet!:up:

                      Hoi Jos , ik ben hetzelfde aan het doen als u nl opzetten ex usa boxster maar dan van 2005 . Ik heb 2 andere stoelen gekocht omdat vooral de bestuurderszetel heel erg lelijk was door de zon . Passagierzetel is niet nieuw maar toch nog bruikbaar , elektrisch , verwarmd en sandbeige . Laat maar weten mocht het u interesseren .. Ik,vraag mij af of je al weet hoe je de wagen gaat inschrijven , want iedereen raad mij af om naar d ieteren te gaan , ik weet het nog niet . Mvg Rudy

                        De passagierstoel ontbreekt me nog, die moet ik nog zien te vinden…

                        Als iemand mij tips kan geven, zoek een verwarmd+geventileerd+sand beige, gans elektrisch bediend, passagierszijde.

                        Maar is zoals hierboven gezegd: ik ken mijn Boxster intussen vanbinnen en vanbuiten 🙂

                          chapeau man :respekt:
                          dat komt allemaal dik in orde zo te zien, nu nog juist de stoelen erin en gaan met die banaan :driver:

                            Respect man :hail: :hail: :hail: Je gaat je wagen wel helemaal kennen tegen dat hij klaar is

                              Intussen nog wat verder gewerkt, en heel wat vooruitgang geboekt…

                              De foto’s spreken voor zich denk ik.

                              Conclusie: alles werkt zoals het af-fabriek hoort! De ruit zakt netjes als je de deurhendel bedient, de eindelopen staan correct afgesteld,…

                              Op naar het volgende: de Quadlock-connector voor mijn CDR-30 herstellen (was in de kabels geknipt ruzie)

                                fingers crossed… 😉

                                  [quote=”stijnG” post=268775]ik weet uiteraard niet wat jij voor je boxster betaalde, maar ik zou het hazenpad kiezen.
                                  Maw ik zou de boxster verkopen als project en naar iets anders op zoek gaan.

                                  Als de wagen inderdaad water heeft gezien kan het zijn dat het een serieuze (lees dure) opgave wordt om deze OK te krijgen. Met de kans dat je hem zelf helemaal niet OK krijgt.
                                  Bij waterschade aan wagens wordt deze door de verzekering meestal als “total loss” aanzien…dit zegt genoeg denk ik.

                                  op de foto’s lijkt het mij zelfs ook brandschade, niet?[/quote]

                                  Ik beschouw hetgeen ik ontdekte echt wel als een uitdaging. Mijn Boxster is rijdbaar, motor slaat meteen aan. De waterschade naar waar ik verwijs is helemaal niet te vergelijken met een wagen die volledig onder water stond. De stuurdoos die bij mij oxidatie vertoonde is nu eenmaal gelegen op het laagste punt van de wagen. Indien je dakafwatering bijvoorbeeld verstopt zou geraken geraakt deze stuurdoos automatisch onder water. De “brandschade” die je ziet is de kortsluiting die ontstaan is nav het onder water staan van deze stuurdoos.

                                  Nog een andere reden waarom ik nog niet helemaal panikeer: de stuurdoos is op stock in het centrale magazijn van Porsche. Het is maw niet de eerste keer dat deze bij iemand defect geraakt, anders zou ze niet in België klaar liggen om een snelle herstelling mogelijk te maken 🙂

                                  Heb online al een andere gevonden voor 9,98 Euro incl verzending. Bij ontvangst meteen aansluiten en kijken wat er gebeurt zeker? 😆

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.