- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
3 april 2014 om 23:29
Beste
Ik ben Laurens en ben nieuw op dit forum. ik zal me even voorstellen. Ik ben een student (handelswetenschappen) en momenteel 20 jaar en woon in Heist-op-den-Berg. Heel men leven ben ik al een autofreak geweest.
3 jaar terug stond ik op het punt mijn eerste auto te kopen. Ik had maar één vereiste, het moest een cabrio zijn.
Natuurlijk ben ik een jonge gast en wou ik ook iets sportiefs. Men ouders gingen de helft van de auto betalen, als zei er ook geniet van konden hebben. Dit was een prachtige afspraak waar ik tot op de dag van vandaag geen spijt van heb. Nu ging ik natuurlijk meteen naar een porsche boxster zoeken. Dit was de auto, binnen het budget, sportief, cabrio er was enkel 1 probleem, het was een 2 zit. Nu niet dat het echte probleem was maar toch we konden moeilijk op de zonnige dagen de vrouw des huizes thuis laten 😆 Om het verhaal wat in te korten is het uiteindelijk een mercedes clk 200 kompressor geworden van 2004. Prachtige en betrouwbare auto waar ik zeer graag mee rij.
Nu heeft een maat van mij enkele maanden terug een BMW z4 roadster kunnen kopen voor een prijsje. De eerste keer dat ik erin stapte en die kracht voelde dacht ik echt van, dit wil ik ook binnen enkele jaren. DUS de drang om een boxster te kopen is weer terug naar boven gekomen. Nu het is misschien toekomstmuziek maar aangezien ik graag op tijd geïnformeerd ben enzo stel ik de vragen nu.Ik zou de boxster pas binnen ongeveer 3 jaar aankopen en het liefst in Duitsland vanwege de iets lagere prijzen en meer opties op de auto’s. Ik kijk uit naar een bedrag van rond de 20 000 euro. Momenteel zie ik er redelijk veel rond de 25 000 draaien dus dat zijn binnen een paar jaar de auto’s die ik zou kunnen betalen. Nu zou ik enkel de auto kopen eens ik afgestudeerd ben en werk heb. Zodat ik als het misloopt geld heb om het te laten maken. Ook is de auto niet gekocht met men laatste centiem. op die manier kom ik niet in de problemen.
Na dit lange verhaal is de vraag aan jullie wat jullie ervaringen zijn/ meningen over de auto enzo. Hieronder zet ik even een lijstje van wat ik juist in vraag stel:
– Eerst en vooral het onderhoud, de motor is in het midden gelegen dus het is wat moeilijker en compacter. Het is ook een porsche dus ben me ervan bewust dat een onderhoud iets hoger in prijs gaat liggen zowel bij officiële dealer als bij particuliere (even tussendoor, ik heb ooit gehoord dat een porsche over de 100 000 km wel wat problemen kan vormen en dat dan een onderhoud echt wel heel duur wordt, wat zijn jullie ervaringen zowel bij officiële als niet officiële dealers?
– dan zitten we nog met het verschil tussen de boxsters zelf, neem ik voor dit bedrag een boxster s van bv 2006 (3.2 ongeveer 276 pk) of neem ik een gewone boxster (2.9 met 265 pk) van 2009? de ‘s’ heb ik altijd gehoord is degene waarvoor je moet gaan, maar persoonlijk vind ik het gefacelifte model mooier. is de ‘s’ echt veel beter en ga ik later misschien spijt hebben van mijn keuze of niet?Ik heb heel lang zitten nadenken over de keuze ook de concurrentie bekeken, maar hoe je het ook bekijkt een Porsche is en blijft een Porsche 😀 . Ik heb wel lang geworsteld met het feit dat het geen 911 is maar dat is langzaam weg aan het gaan en ben er zeker van dat dit weggaat als ik er uiteindelijk mee rij.
Ik dank jullie nu al voor de nuttige informatie die jullie mij kunnen verschaffen, ook meningen etc zijn welkom.
vriendelijke groeten
Laurens
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.