Boxster 987 info voor de toekomst

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 987 info voor de toekomst

• Maker
    Discussie

• Daenen Laurens
    Deelnemer

Beste

Ik ben Laurens en ben nieuw op dit forum. ik zal me even voorstellen. Ik ben een student (handelswetenschappen) en momenteel 20 jaar en woon in Heist-op-den-Berg. Heel men leven ben ik al een autofreak geweest.

3 jaar terug stond ik op het punt mijn eerste auto te kopen. Ik had maar één vereiste, het moest een cabrio zijn.
      Natuurlijk ben ik een jonge gast en wou ik ook iets sportiefs. Men ouders gingen de helft van de auto betalen, als zei er ook geniet van konden hebben. Dit was een prachtige afspraak waar ik tot op de dag van vandaag geen spijt van heb. Nu ging ik natuurlijk meteen naar een porsche boxster zoeken. Dit was de auto, binnen het budget, sportief, cabrio er was enkel 1 probleem, het was een 2 zit. Nu niet dat het echte probleem was maar toch we konden moeilijk op de zonnige dagen de vrouw des huizes thuis laten 😆 Om het verhaal wat in te korten is het uiteindelijk een mercedes clk 200 kompressor geworden van 2004. Prachtige en betrouwbare auto waar ik zeer graag mee rij.
      Nu heeft een maat van mij enkele maanden terug een BMW z4 roadster kunnen kopen voor een prijsje. De eerste keer dat ik erin stapte en die kracht voelde dacht ik echt van, dit wil ik ook binnen enkele jaren. DUS de drang om een boxster te kopen is weer terug naar boven gekomen. Nu het is misschien toekomstmuziek maar aangezien ik graag op tijd geïnformeerd ben enzo stel ik de vragen nu.

Ik zou de boxster pas binnen ongeveer 3 jaar aankopen en het liefst in Duitsland vanwege de iets lagere prijzen en meer opties op de auto’s. Ik kijk uit naar een bedrag van rond de 20 000 euro. Momenteel zie ik er redelijk veel rond de 25 000 draaien dus dat zijn binnen een paar jaar de auto’s die ik zou kunnen betalen. Nu zou ik enkel de auto kopen eens ik afgestudeerd ben en werk heb. Zodat ik als het misloopt geld heb om het te laten maken. Ook is de auto niet gekocht met men laatste centiem. op die manier kom ik niet in de problemen.

Na dit lange verhaal is de vraag aan jullie wat jullie ervaringen zijn/ meningen over de auto enzo. Hieronder zet ik even een lijstje van wat ik juist in vraag stel:
      – Eerst en vooral het onderhoud, de motor is in het midden gelegen dus het is wat moeilijker en compacter. Het is ook een porsche dus ben me ervan bewust dat een onderhoud iets hoger in prijs gaat liggen zowel bij officiële dealer als bij particuliere (even tussendoor, ik heb ooit gehoord dat een porsche over de 100 000 km wel wat problemen kan vormen en dat dan een onderhoud echt wel heel duur wordt, wat zijn jullie ervaringen zowel bij officiële als niet officiële dealers?
      – dan zitten we nog met het verschil tussen de boxsters zelf, neem ik voor dit bedrag een boxster s van bv 2006 (3.2 ongeveer 276 pk) of neem ik een gewone boxster (2.9 met 265 pk) van 2009? de ‘s’ heb ik altijd gehoord is degene waarvoor je moet gaan, maar persoonlijk vind ik het gefacelifte model mooier. is de ‘s’ echt veel beter en ga ik later misschien spijt hebben van mijn keuze of niet?

Ik heb heel lang zitten nadenken over de keuze ook de concurrentie bekeken, maar hoe je het ook bekijkt een Porsche is en blijft een Porsche 😀 . Ik heb wel lang geworsteld met het feit dat het geen 911 is maar dat is langzaam weg aan het gaan en ben er zeker van dat dit weggaat als ik er uiteindelijk mee rij.

Ik dank jullie nu al voor de nuttige informatie die jullie mij kunnen verschaffen, ook meningen etc zijn welkom.

vriendelijke groeten
      Laurens

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • Dag Laurens,
        ik ben ook van Heist op den Berg. Heb ook een boxster… Heist lijkt goed vertegenwoordigd.
        Ik gebruik m nu niet dagelijks, neemt niet weg dat het perfect kan. Afhankelijk van gezinssituatie natuurlijk.
        Ik heb ook even geworsteld met al dan niet ‘S’. Dat is een overweging die je voor u zelf moet maken, is die extra power de meerkost van taksen waard.
        Een gewone boxster heeft al meer dan voldoende pk’s. Als het niet de bedoeling is om bvb op circuit te gaan, dan heb je met een gewone al heel wat in huis.
        Ik raad u aan om zo veel mogelijk te testen, te voelen, … je hebt nog wat tijd. De zoektocht op zich is al een belevenis, moet je van genieten.
        Groeten,
        Wim.

bedankt voor de reactie 😀
          welk bouwjaar is het en is het een boxster S of een gewone?

Laurens,
            Welkom op het forum.
            Zoals reeds gezegd veel te vroeg om concreet te oordelen. Wat doen de prijzen, ook fiscaliteit ifv milieu?
            Heb zelf een Boxster 2,5 gereden (superauto!), rij nu 996 3,6 (coupé). De Porsche belevenis is hetzelfde. Alleen het gevoel is anders. De Boxster rijdt goed en vlot. De 996 heeft altijd power over, en dat is de extra fun!

als de vrouw er ook zot van is , kan er niets meer stuk, dan wordt een super verlof.

Welkom! Gewoon hier wat lezen over de Boxster en wat geduld uitoefenen ;). Ik heb mijne 987 nog maar een dikke 2 maanden en kan je nog niet veel vertellen. Alleen dat hij zalig is en dat we er binnenkort een week mee naar het zuiden van Frankrijk gaan. Mijn madam is er ook zot van 🙂

Welkom! Ooit wordt de 986 zeldzaam ! Succes met je zoektocht!

Welkom, Laurens.

Ik denk niet dat je nu al beslissingen kan maken voor een Boxster die je binnen 3 jaar gaat kopen. Zeker niet de bouwjaren die je nu opnoemt, binnen 3 jaar koop je dus één die 3 jaar recenter is voor hetzelfde geld. Wellicht kan je voor 25.000 euro in 2017 een mooie early 981 kopen. Naar mijn gevoel dus veel te vroeg om al concreet over bouwjaren, opties en prijzen te praten.

Hey laurens ik ben ook van heist op den berg welkom hier 😀

Laurens, welkom hier en idd mooie voorstelling.
                        Succes en geniet tussentijds van de verschillende stappen die erbij komen kijken.

idd, stiekem zou ik voor de 2009 ‘gewone’ boxster gaan. voor de looks en ook voor de kost.
                          Biv is maar eenmalig en dat dat nu 500 euro meer is maakt me niet zoveel uit. Maar 500 euro tax is iets anders.
                          hoeveel km’s kan je daar wel niet van rondcruisen :happydance:

nu een bijkomende vraag, kan een boxster als dagelijkse auto gebruikt worden?
                          Het heeft in mijn ogen wel wat voordelen, 2 koffers die relatief groot zijn.
                          maar op gebied van comfort, de hardheid van de vering etc is dat te doen of raden jullie deze auto enkel aan
                          om eens op een zonnige zondag van stal te halen?

Welkom op dit informatieve forum.
                            Bekijk ook elementen zoals BIV, verkeersbelasting, verzekeringspolis, …
                            Dat kan je keuze eveneens beïnvloeden.

Wim

Welkom Laurens, en mooie voorstelling van jezelf. :up:

En succes dan in de toekomst met de zoektocht naar je Porsche.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.