Boxster 987 – Problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Boxster 987 – Problemen

  • Maker
    Discussie
  • Heb hier reeds gepost ivm mijn in April van dit jaar in Wommelgem gekochte Boxster van 2009 met PDK. Auto had 46000 km toen.
    Problemen tot nu: rammel links achteraan onder cabriodeksel, bakken rook bij starten in 8 op 10 startbeurten, kap steun afgebroken, rammel in linker deur nu opgelost maar doordat de ganse deur werd open gelegd een maand moeten rond rijden met airbag alarm lichtje aan, ze hadden de reset vergeten. De kers op de taart is nu dat hij sinds twee weken binnen staat met defecte PDK. Schakelde metalerig en heeft er zelfs de brui aan gegeven net voor een kruispunt. Motor draaide gewoon idle, ik mocht doen wat ik wou. Versnellingsbak is er nu uit bij de garage maar God weet wie wat gaat doen om dit op te lossen. Blijkbaar nu bij een specialist die niet weet wat hij mag doen van de leverancier (ZF of zoiets) en welke stukken mogen vervangen worden. Ben ik nu de enige die dit leed moet doorstaan? Ik rijd sinds 1982 met (meestal BMW) en blijf Porsche een mooie wagen vinden maar moet zeggen dat dit de slechtste auto is die ik ooit heb gehad. Is gelukkig nog onder garantie. Enige ervaringen of advies van forum leden?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • 4 WEKEN !?! dan ik mag hopen dat je intussen minstens een gratis vervangwagen krijgt. is dat een zelfgedecoreerde specialist voor versnellingsbakken dan (van hetzelfde kaliber dan die garagist zelf)?
      nu zijn er al geen grote zichtbare brokjes nodig om een ventiel, asje, veer of dergelijke van een automaatbak te storen

        4 WEKEN !?! dan ik mag hopen dat je intussen minstens een gratis vervangwagen krijgt. is dat een zelfgedecoreerde specialist voor versnellingsbakken dan (van hetzelfde kaliber dan die garagist zelf)?
        nu zijn er al geen grote zichtbare brokjes nodig om een ventiel, asje, veer of dergelijke van een automaatbak te storen

          Even een update: auto staat nu meer dan een maand binnen waar ik hem gekocht heb. Ik bel elke week. Uitleg tot nu: is niet de PDK want ze hebben de olie afgelaten en er zaten geen brokjes in. Zou misschien een vliegwiel kunnen zijn… Ben het nu wel str.. beu aan het worden.

            Even een update: auto staat nu meer dan een maand binnen waar ik hem gekocht heb. Ik bel elke week. Uitleg tot nu: is niet de PDK want ze hebben de olie afgelaten en er zaten geen brokjes in. Zou misschien een vliegwiel kunnen zijn… Ben het nu wel str.. beu aan het worden.

              Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb idd papieren die de km stand bevestigen. Voor de rammel in mijn deur was de uitleg: “We hebben alles goed vast gezet.” Heb nog garantie tot April volgend jaar. Zal het nog een tijdje uitzien maar bij verdere problemen gaat hij den hof af. Misschien een excuus bij de madam om een 981 te bemachtigen…

                  Ik hoop dat je snel je problemen achter je kan laten, is idd niet leuk. Heb nog maar half jaartje men Boxster, nog niets voorgehad en hopelijk blijft het ook zo…

                    Olieafscheider is gekend probleem bij Boxster, 996 en 997..

                    Wat al die rammels etc betreft: heb je boekjes bij de auto etc en zekerheid van de kilometerstand of komt hij geimporteerd van ander land?

                    Want dat zou al veel kunnen verklaren.. ❗

                      Ik heb ook relatief weinig problemen met mijn handgeschakelde Boxster van 2007 met intussen 114.000 km op de teller, 2 jaar in mijn bezit.

                      Mijn audioversterker had het begeven maar dat is dankzij een goede tip van dit forum zeer betaalbaar opgelost.

                      Rook bij starten had ik ook. Olieafscheider laten vervangen bij Porsche Center Mechelen voor ong. 400 Euro.

                      Verder geen echte kosten gehad buiten normaal onderhoud.

                        Pijnlijk zeer zeker, maar als je een maandagauto hebt, dan is er maar 1 tip: verkopen die handel en een andere zoeken. Ik heb het meegemaakt met een mini, nieuw gekocht met 5 jaar garantie. Zowat elke maand nodig gehad. Na twee jaar moest ik hem verkocht hebben, er zat op dat moment nog genoeg garantie op voor de volgende eigenaar, en hij was toen nog ‘iets’ waard ook.
                        Ik heb altijd gedacht, zolang er garantie is neem ik het er maar bij, en hij zal toch wel eens helemaal in orde staan. Met maandagauto’s gebeurt dat echter niet, het is telkens wachten tot er weer iets kapot gaat, en op den duur steek je er alleen maar geld in. Verloren geld, want bij verkoop krijg je er toch niks meer voor. En verkopen doe je toch, want hoe graag je er ook mee rijdt, eens komt het moment waarop de miserie je teveel is geworden, en dan moet je nog 1 keer tegenslag slikken: de prijs waarvoor je hem uiteindelijk moet laten gaan.

                        Mijn schoonvader zei het na een jaar miserie al, maar ik wou hem op dat moment zeker nog niet wegdoen, het is een leuke auto, er zit een zak geld in, en ik was nog niet klaar om te incasseren. Bij nader inzien heb ik er nu nog veel meer geld op verloren, en miserie mee gehad.

                        Of het nu een Porsche, BMW, Mercedes, of een goedkoper merk is, een pechauto is een pechauto en dat betekent niet dat alle andere auto’s van dat merk/model hetzelfde zijn. Ik heb ter vervanging sterk overwogen opnieuw een mini te kopen, ondanks de onnoemelijke tegenslag met de vorige. Het is uiteindelijk iets anders geworden, maar dat ter zijde.

                        Na herstelling van je PDK, wanneer hij goed rijdt, dan is het moment om er een bordje op te hangen.

                        Ive

                          Ik moet toegeven, ik heb vorig jaar een Boxster S 987 van 2006 gekocht met 108000 km op de teller.
                          tot hier toe geen enkel probleem ondervonden. Enkel een klein raamprobleempje rechts.
                          Verder rijdt hij super en vind ik het dé zaligste auto tot hier toe die ik had.
                          Is wel een handgeschakelde

                          Hopelijk blijft dit zo, want ik geniet er elke km van die ik er mee rijdt.

                          Veel succes nog in ieder geval

                            je hebt een maandagauto :bounce: want op zich zijn het herkenbare problemen, maar niet op die jonge leeftijd/KM stand:

                            – rammel LI achter: wss de bushings van de control arm
                            – rook bij starten: olieafscheider van de carterontluchting
                            – steun kap afgebroken: scheef getrokken door slippende kabel aan één kant of gebrek aan onderhoud
                            – rammel in deur: hier zijn nog forummers met dit probleem, wat was bij jou de oplossing ?
                            – PDK bak: automaatbakken zijn mits correcte smering bullet proof, herstellen = specialistenwerk

                            gelukkig had je nog garantie ❗
                            eens je door deze problemen heen bent kan je hopelijk het rijplezier ervaren zoals alle andere boxstista’s :driver:

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.