Boxster 987 vanaf 2009

Home Forum Stel jezelf even voor ! Boxster 987 vanaf 2009

  • Maker
    Discussie

  • Sleurs Roland
    Deelnemer

      Hallo, graag wil ik me even voorstellen,mijn naam is Roland ,55 jaar.Na 25 jaar met Engelse speeltjes gereden te hebben(Diverse TVR’s,MG en Marcos, ben ik aan het uitkijken voor een andere jonge roadster om me onbezorgd te amuseren maar ook voor trips naar Frankrijk en de UK.Nadat ik vorig jaar rond deze tijd 3 dagen een 981 PDK ter beschikking had van PC Drogenbos(in het kader van een wedstrijdje) en mij ruimschoots geamuseerd had in de Ardennen wist ik het wel;
      Liefst zou ik mij natuurlijk de 981 aanschaffen maar dan zou ik mijn aankoop nog enkele jaartjes dienen uit te stellen(wil mijn budget beperkt houden tot een 35.000 eur) terwijl het toch stilaan begint te kriebelen, ook mede veroorzaakt door op dit forum te grasduinen–))
      Nu ben ik stilaan aan het uitkijken voor een 987 vanaf bwj 2009-omwille van de motor en de facelift.Ik richt mij vnl tot de Duitse markt(groter aanbod en meestal meer opties) en stel ik regelmatig vast dat men spreekt over bvb bouwjaar 2010 model 2011.
      Nu is mijn vraag: zijn er na bouwjaar 2009 nog facelifts geweest(cosmetisch-motorisch),de spyder natuurlijk buiten beschouwing gelaten.
      In mijn zoektocht op diverse fora en internet vind ik niet echt iets terug.Daarom mijn vraag hier op dit (overigens voortreffelijk) forum.

      vg

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • bedankt aan ieder voor het onthaal op het forum en de tips;ga deze es rustig nagaan en een aantal contacteren.
        Wil echter geen overhaaste beslissing nemen gezien ik een evt aankoop lange tijd wil behouden(enfin, heb ik in het verleden nog gezegd…)
        Blijkbaar zijn voor de 987 sinds de laatste facelift sinds 2009(2.9 motor en cosmetisch) dan geen verdere aanpassingen meer gebeurd,in tegenstelling tot wat ik meende begrepen te hebben uit sommige advertenties.
        Iemand ervaring met hoge kms standen van de 2.9,die toch uit de 911 kwam?

        bzguy: idd, na 25 jaar engelse wagens gereden te hebben,wil ik nu voor een kwalitatieve roadster gaan zonder op lange trips steeds weer een gereedschapskist met tools en spares in mijn koffer te moeten meezeulen–))

          Welkom, en alvast veel succes met de zoektocht 😉

          S2

            Bij BMW Cocquyt (eigenlijk Mini Store Brugge) in Brugge stond een heel recente 987 met PDK versnellingsbak en 2.9 motor en heel weinig km.

            Misschien staat hij er nog, best eens informeren.

              staat een boxster S met pdk van 2009 met amper 16000km bij http://www.powercars.be
              of boxster minder dan 30teuro

              XXX

                Welkom Rollie, veel plezier met het zoeken, ruiken, voelen… :driver:

                  Welkom op het *porsche forum en succes met de zoektocht. :drink:

                    Welkom,
                    met dat budget hoef je niet naar Duitsland te gaan hoor, er staat hier een vette Boxster te koop op het forum maar indien je echt een recentere wil kan dat echt hier. Je bent zeker van de km’s en garantie. (stel dat je voor een garantiegeval naar Duitsland moet). De jacht is even plezant dan het bezit, succes met je zoektocht!
                    Hou ons op de hoogte, de meesten hier kennen bijna alle occasies die er in dit land te koop staan of toch de handelaren, welke oké zijn en welke minder oké zijn.

                    grtz

                      Welkom op het forum !

                      1 zaak waar je aan zult moeten wennen, als ik lees dat je vooral al Britse klassiekers hebt gehad : een Porsche is betrouwbaar, start altijd, is technisch uitstekend, ook prima afwerking, etc etc

                      Ik heb zelf indertijd TVR gehad, 2 Lotus Esprit’s, Lotus Excel, Lotus Elise, etc, dus spreek uit een bepaalde ‘ervaring’ 😉

                        welkom Rollie

                        Hinter den Bezeichnungen verbergen sich bei dem ab 2004 gebauten Typ 987 zwei Sechszylinder-Boxstermotoren mit sportlichen Talenten. Zu Beginn der Bauzeit setzte Porsche zunächst auf den bewährten 2,7-Liter, mit 240 beziehungsweise auf dessen aufgebohrtes Pendant mit 280 PS.
                        Porsche retournierte ab 2007 mit geänderten Motoren. Das Basismodell erhielt dabei fünf PS mehr, während der Leistungszuwachs beim Boxster S mit 15 PS schon deutlicher ausfiel.
                        2009 dann der Paukenschlag. Porsche setzte, kurz vor Auslaufen der Serie des 987, noch einmal seine Ingenieure an die Reißbretter und ließ sie die frisch renovierten Sechszylinder aus dem 911er in die Mitte des Boxster und Cayman (so die Bezeichnung des Boxster mit festem Dach) verpflanzen. 255 beziehungsweise 310 PS standen in der letzten Ausbaustufe des 987 somit zur Verfügung.

                        bron: autoscout.de

                          Dag Rollie!
                          Welkom op het forum! :first:
                          Succes met de zoektocht… :think:

                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.