Boxster 987 vs 981 vs 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 987 vs 981 vs 997

• Maker
    Discussie
  • Zijn er hier ervaringsdeskundigen die van een 987 naar een 981 overgestapt zijn?
    Zit er veel verschil tussen? Is het de moeite om over te schakelen?
    .en wat met de overstap van een Boxster naar een 997?
    Zijn die te vergelijken op het vlak van rijcomfort en gedrag of is de 911 een pak nerveuzer achteraan?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • Voor YS is het duidelijk de GT4 die zijn hart gestolen heeft. Voor Harley.G is dat de 911. Koop wat je hartje begeert, luister niet naar andere zever, want uiteindelijk blijf je toch veranderen tot je bent waar je hart wil zijn, en in de long run geef je dan gewoon meer geld uit aan de verschillende tussenstations.

0

Heu, ik heb het nog niet vermeld, maar ik ben zaterdag al naar een GT4 gaan kijken: een rode met wat km bij Debusseré in Hooglede. De wagen was naar hun zeggen van een oude man wiens vrienden een GT3 hebben en daarom heeft hij ook de ruil gedaan naar een GT3. Ik heb niet gereden (hoefde niet in deze fase) maar wel de motor even gestart. De wagen heeft de volle kuipzetels en uitgebreide leder/alcantara bekleding zoals de meeste, dus qua opties is dat voor mij toereikend (naast de aanwezigheid van de airco en de navi).

Maar vrees niet, voorlopig heb ik nog veel te veel bezwaren. De mijne is nog te jong, het is geen BTW wagen en men vraagt meer dan MSRP. Bovendien is een gele mooier voor mij. En met mijn Carnewal GT uitlaat klinkt de koudstart net zo geil… Enfin, ik ga nu wachten tot januari om te zien of het nog steeds blijft kriebelen maar dan zullen de prijzen toch wat redelijker moeten worden.

0

[quote=”Harley G” post=234435]een 911 komt er sowieso[/quote]

Dit :first:
          Verder is het toch gewoon uitmaken voor jezelf wat jou het meest bevalt ?
          Ik luister al eens graag naar Pink Floyd, of Front242, iemand anders zegt dan “zo’n lawaai, geef mij maar Marco Borsato” (nvdr: :puke: ) Het heeft geen nut dat zij mij proberen te overtuigen dat hun smaak beter is dan mijn smaak en omgekeerd evenmin. Smaak = smaak.

Zoals YS’s quest naar een 964 uitdraaide op een reclamefilmpje voor de GT4 zo schreewt heel deze thread “ik wil een 911”. Cut the crap en koop dan gewoon die 911 :up:

Persoonlijk vond ik de Boxster van the misses meer tail happy dan de 911 en dan vooral in nat weer. De 911 legt zijn gewicht op de banden, de Boxster niet = spinnende wielen en wegdraaiende kont.

YMMV :salut:

0

ik denk ook wel dat de 718 iets minder populair zal zijn dan de 981 omdat dit een doorontwikkeling is tov de 981 een volledig vernieuwd model tov de 987.
            een model blijft over het algemeen de waarde goed behouden tot er een nieuw model komt en het vorige al dan niet veel van de hand gedaan word.
            Toen de 981 net uitkwam kon je volledig gevulde exemplaren van de S verkrijgen met tss de 5tkm tot 10tkm voor rond de 65k met nw waardes rond de 80-85k…
            zijn op dit moment nog niet veel naar beneden :popcorn:

0

Tja, wat is het verschil nog, hé? Een 718 Boxster met pdk gaat even snel naar de 100km/h als de 991.1.
              Beide auto’s kunnen veel meer dan wat ik kan/durf. De TCO van de 991 ligt een pak hoger dan die van de Boxster, alhoewel ik nog geen zicht heb op het waardeverlies van de 718 in de eerste 2-3 jaar. De 981 lijkt in ieder geval redelijk stabiel. Sommigen hier twijfelden aan de populariteit van de 718 maar voor zover ik weet is alles voor dit productiejaar al uitverkocht. (Kan er naast zitten, hoor)
              Als die geleverd worden, komen er wellicht weer een hoop 981 op de markt.
              Zorgen voor volgend jaar….

0

@DST: Of dat nu echt is of marketingtruuk van Porsche zullen we nooit echt weten zeker ? Je kan natuurlijk aftermarket gaan. Maar daar heeft niet iedereen zin in …

0

ik heb om mijn Spyder te powerkit geprobeerd te bestellen
                  dat werd ge-stonewalled
                  uiteindelijk heb ik als uitleg gekregen dat er niet voldoende plaats was om de powerkit te installeren (vooral dan qua uitlaatlijn)

0

Dat “verhaaltje” was een bewering van AP in een van de videootjes over de GT4 meen ik me te herinneren. Is bij mijn weten nog door niemand bevestigd of ontkracht. Toch wel toevallig dat de GT4 daar pk-gewijs NET onder de carrera S inschaalt. Die slimme jongens van Porsche toch 😉 Qua marketing moet je ze niks meer leren !

0

Je leest ook soms in artikels over de GT4 (met de 911S motor) dat Porsche die in de Cayman heeft moeten “schoenlepelen” alsof het om een fysiek grotere motor zou gaan…

Klopt het verhaaltje trouwens dat het minder vermogen tov de 911S effectief door de kleinere luchtinlaat wordt veroorzaakt?

0

“De Spyder heeft nen 911 moteur, vandaar dat ie zo goed rijd” is dan den uitleg :bounce: :loser: :popcorn: :engeltje:

0

gisteren nogmaals men boxsterke ( spyder) warm gereden en de fun en
                          pouwer en stuur plezier heb ik in verleden van geen enkele 911 je ervaren .

zonder te spreken van de sound !!!!

Maar voor velen is den echte een 911 !!!

0

Zolang de bon niet getekend is is niets definitief!

Terwijl ik toch op Britse bodem was daar nog eens CAR magazine gekocht. Altijd leuk ook om achterin het blad de wat provocerende commentaar te lezen over alle mogelijke modellen op de markt. Over de 981 Cayman (nog niet de 718) staat er iets in de trant van “only badge snobbery prevents people from getting this and instead splashing over 20K£ extra on a 911″… Nu, dat is wat zij zeggen, maar voor bepaalde kopers klopt dit als een bus. Hoe kan je anders verklaren dat er meer 991 dan 981 verkocht worden.

0

Harley.G goes 991 ! Listen to your heart !

0

Voor een 981 ervaring staat mijn deur ook open voor jou als je wil, Gert!

0

Zeker doen, ferm machien :driver: :driver: :driver:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.