Boxster 987 vs 981 vs 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 987 vs 981 vs 997

  • Maker
    Discussie

  • Gert
    Deelnemer

      Zijn er hier ervaringsdeskundigen die van een 987 naar een 981 overgestapt zijn?
      Zit er veel verschil tussen? Is het de moeite om over te schakelen?
      .en wat met de overstap van een Boxster naar een 997?
      Zijn die te vergelijken op het vlak van rijcomfort en gedrag of is de 911 een pak nerveuzer achteraan?

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
      • Ik ga eens met een 991 moeten rijden, denk ik.

          [quote=”Harley G” post=240050]Tja, de boxsters die jij hebt, zijn eigenlijk 911 motoren die ze in een Boxster chasis gedropt hebben…[/quote]

          Best of both worlds :mrgreen:

          De gele is nu aan het loskomen :up:
          En de power wordt je rap gewoon :driver: :driver:
          De witte is nu precies wat traag :engeltje:

            :drink: :first:

              Tja, de boxsters die jij hebt, zijn eigenlijk 911 motoren die ze in een Boxster chasis gedropt hebben. Ik denk dat je de spyders moeilijk kan vergelijken met de gewone 981 of 718.
              Ben trouwens terug aan het rekenen en de 991 hoeft zelfs geen cabrio te zijn….

                Volgens mij kopen jullie de verkeerde Boxsters :engeltje: :mrgreen: :sarcastisch
                Elke keer dat ik met de Boxsters rij, vraag ik mij af waarom ik die 911jes nog staan heb!? :driver: :driver:

                  [hide]Harley. Ik ben van een 981 Boxster S naar een 991 Carrera 2 gegaan. Een WERELD van verschil. Heb het me geen seconde beklaagd ! DOEN ! Onklopbaar in prijs per smile.
                  Tussen haakjes. Als je geduld hebt, de mijne komt volgend jaar 99,9% zeker te koop, maniakaal onderhouden met dank aan Meguiars en co ! En neen, dat is niet de reden dat ik zeg dat je voor een 991 moet gaan 🙂
                  Al sinds kleine snotter hingen er 911 posters tegen mijn muur. De Boxster heeft die verwachtingen voor mij nooit kunnen inlossen, ik zag altijd maar de 911’jes rijden. De 991 daarentegen is mijn droom in realiteit gezet ! Het is niet rationeel, dat is verliefdheid, liefde, passie, noem het zo je wil, maar degenen die er ook van gebeten zijn weten waar ik het over heb … ![/hide]

                    [quote=”stekki” post=234447]Heb gisteren het geluk gehad om met de 718 en de 991.2 4S cabriolet te kunnen rijden. Wat een machines zeg…
                    Zelf heb ik een 987.2 Black Edititon met 320pk, moet zeggen dat de standaard 718 daar niet veel/niet moet voor onderdoen! Dankzij de turbo heeft ie wel wat meer koppel en komt ie sneller aan zen vermogen. Ik was eigenlijk aangenaam verrast! Benieuwd wat de S versie in petto heeft!

                    De 991.2 was natuurlijk andere koek, wat een droom zeg, ook de kleurstelling vond ik de max, miami blue als ik me niet vergis…[/quote]

                    Ik heb al gelezen dat de 2.0 een turbogat heeft, maar de 2.5 niet omdat die een variable geometrie heeft. Heb je daar iets van gemerkt in de 2.0?

                    Miami blue inderdaad. Dit is wel een dure meerprijs…

                      20 jaar geleden ook in soortgelijk geval gestaan.
                      Stond zot van een Ducati Monster, de sound het gekletter van de droge koppeling … gewoon zalig :music: :lekker: , maar uiteindelijk toch een Suzuki Bandit gekocht. :popcorn:
                      Elke keer ik een Duc zag of hoorde ging mijn tikker wat sneller slaan en elke keer weer de vraag, waarom toch niet voor de Duc gegaan :bounce: .
                      Ondertussen al enkele jaren geen moto meer maar elke keer er een Duc aankomt gaat de radio wat stiller en de ruit wat open :music: .
                      Kan dus alleen maar zeggen, als je droomt van die 911, ga er dan voor, want elke keer als je er één ziet…. :sleep:

                        Heb gisteren het geluk gehad om met de 718 en de 991.2 4S cabriolet te kunnen rijden. Wat een machines zeg…
                        Zelf heb ik een 987.2 Black Edititon met 320pk, moet zeggen dat de standaard 718 daar niet veel/niet moet voor onderdoen! Dankzij de turbo heeft ie wel wat meer koppel en komt ie sneller aan zen vermogen. Ik was eigenlijk aangenaam verrast! Benieuwd wat de S versie in petto heeft!

                        De 991.2 was natuurlijk andere koek, wat een droom zeg, ook de kleurstelling vond ik de max, miami blue als ik me niet vergis…

                          [quote=”Harley G” post=234431]Kijk eens aan, via google kwam ik bij een oude vraag van mezelf terecht die terug heel actueel is geworden 😳
                          Ondertussen weet ik van Bompa Lawaait dat zijn 981 “anders” en beter rijdt dan mijn 987.1 (hij heeft ermee gereden)
                          Bij PCM beweren ze op hun beurt dat de 718 weer beter rijdt dan de 981 en dat de 2.0 kan wedijveren met de S-versie van de 981. Dit is ook de reden dat ze enkel de 2.0 voorlopig als testwagen inzetten.
                          997.2 heb ik ondertussen begraven dankzij de nieuwe verkeersbelastingen.
                          Echter komt nu de 991 in het vizier. De 718 die ik vanmorgen heb geconfigureerd kwam op een dikke 80k en voor dat geld heb je al 991 coupé tegenwoordig.
                          Zoveel keuze, zo weinig budget…. :bounce:
                          Iemand van een 987 naar een 991 gegaan?
                          Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Nog een jaartje wachten en kijken wat er voor een occasie 718 en 991 gevraagd wordt? Ben ook aan het kijken naar de 981 GTS maar dan moet het echt wel een specialleke zijn met alle opties die ik belangrijk vind. :think:[/quote]

                            [quote=”Harley G” post=234431]Kijk eens aan, via google kwam ik bij een oude vraag van mezelf terecht die terug heel actueel is geworden 😳
                            Ondertussen weet ik van Bompa Lawaait dat zijn 981 “anders” en beter rijdt dan mijn 987.1 (hij heeft ermee gereden)
                            Bij PCM beweren ze op hun beurt dat de 718 weer beter rijdt dan de 981 en dat de 2.0 kan wedijveren met de S-versie van de 981. Dit is ook de reden dat ze enkel de 2.0 voorlopig als testwagen inzetten.
                            997.2 heb ik ondertussen begraven dankzij de nieuwe verkeersbelastingen.
                            Echter komt nu de 991 in het vizier. De 718 die ik vanmorgen heb geconfigureerd kwam op een dikke 80k en voor dat geld heb je al 991 coupé tegenwoordig.
                            Zoveel keuze, zo weinig budget…. :bounce:
                            Iemand van een 987 naar een 991 gegaan?
                            Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Nog een jaartje wachten en kijken wat er voor een occasie 718 en 991 gevraagd wordt? Ben ook aan het kijken naar de 981 GTS maar dan moet het echt wel een specialleke zijn met alle opties die ik belangrijk vind. :think:[/quote]

                            Uit eigen ervaring weet ik dat je niet altijd voetstoots moet aannemen wat ze bij PCM beweren… 😈 Maar laat ons niet afwijken!

                            €80K is veel geld. Voor een 718 2,0 vind ik het héél veel als ik bedenk wat ik voor de mijne betaalde, die nagenoeg full-option is. Je hebt zelf al aangegeven dat een 911 je droom is. Wat let je om toch minstens de piste van een in te voeren 991 te overwegen?

                            5991_product_detail.png

                              een 911 komt er sowieso voor mijn vijftigste verjaardag, als ik die mag halen tenminste. 😕
                              Een 991.2 Targa of cabrio :first:
                              Ik ben nu aan het kijken voor de zomer van 2017…
                              Ben heel tevreden van de 987 en die heeft nog maar 68k km maar ik heb graag iets meer power in de toekomst…
                              En ja, ik verander graag al eens, vrees ik 😳

                                Mijn gouden regel: als je kan kiezen tussen een 911 of iets anders (eender wat) neem je een 911 :salut:
                                Het interesseert me niet hoe goed de anderen zijn en hoeveel betere wegligging ze wel niet hebben, of hoe Porsche ze blijft knijpen om toch niet beter te zijn dan de 911, of hoe onderschat ze wel niet zijn, etc… etc… Een 911 is een 911.

                                  ………….. wat een luxeprobleem…., dilemma….. :engeltje: , ik zou zeggen koop vandaag als je er zin in hebt, want morgen is ons niet beloofd…. :popcorn:

                                    Kijk eens aan, via google kwam ik bij een oude vraag van mezelf terecht die terug heel actueel is geworden 😳
                                    Ondertussen weet ik van Bompa Lawaait dat zijn 981 “anders” en beter rijdt dan mijn 987.1 (hij heeft ermee gereden)
                                    Bij PCM beweren ze op hun beurt dat de 718 weer beter rijdt dan de 981 en dat de 2.0 kan wedijveren met de S-versie van de 981. Dit is ook de reden dat ze enkel de 2.0 voorlopig als testwagen inzetten.
                                    997.2 heb ik ondertussen begraven dankzij de nieuwe verkeersbelastingen.
                                    Echter komt nu de 991 in het vizier. De 718 die ik vanmorgen heb geconfigureerd kwam op een dikke 80k en voor dat geld heb je al 991 coupé tegenwoordig.
                                    Zoveel keuze, zo weinig budget…. :bounce:
                                    Iemand van een 987 naar een 991 gegaan?
                                    Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Nog een jaartje wachten en kijken wat er voor een occasie 718 en 991 gevraagd wordt? Ben ook aan het kijken naar de 981 GTS maar dan moet het echt wel een specialleke zijn met alle opties die ik belangrijk vind. :think:

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.