Boxster 987 vs 981 vs 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Boxster 987 vs 981 vs 997

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die van een 987 naar een 981 overgestapt zijn?
      Zit er veel verschil tussen? Is het de moeite om over te schakelen?
      .en wat met de overstap van een Boxster naar een 997?
      Zijn die te vergelijken op het vlak van rijcomfort en gedrag of is de 911 een pak nerveuzer achteraan?

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
      • Hey guys I’ve just tested both the 987.2 and 981 boxster s today from my nearest porsche centre.
        After driving them both back to back I can’t see or feel any difference in the cars.
        I really don’t know which one to get. I can afford both. I drove a 2011 manual 987.2 s and a 2014 981s with pretty much same specs.
        The 981 has a better interior but that’s about it for me. Anyone else have an opinion?

bron: KLIK

Heb een 987 s gehad en testgereden met de 981 en s. Scherper maar iets minder nerveus/gevoel op het uiterste. Dit geeft wel een rustiger en veiliger gevoel op snellere stukken maar effe gewoon worden. Een andere soort sturing bij de 981.
          De 997 ook meerdere tests mee gedaan, vooral de s. Meer power tov 987 maar tov de s is het ook weerniet waanzinnig…. Tov de gewone best wel pittig. Ook de manjier van rijden is wel anders, middenmotor tov achterliggende motor. Insturen gaat bij de boxster als bij glijden over een golf, bij de 997 klik en ie zit erin. Sturen en en en klik. Je voelt de auto meer en bij de boxster meer gelijdelijk.
          Moeilijk uit te leggen maar daar komt het op neer :popcorn:

S2

Mijn mening, persoonlijk… als je de overstap maakt van 987 naar 997, moet je al bijna gaan voor een 997 Cabrio.

Vergelijken kan ik niet, is kwestie van smaak en budget.

Maar de 981 vind ik stiekem wel een heel mooie wagen (in de juiste kleur 🙂 )

vraag via je OPC een 981 testrit aan in Drogenbos, neen eigenlijk 2 de standaard EN de S met pdk 💡

maar er staat HIER ook een 997Targa 4S WLS X51 te lonken *luv

Ducdirk maakte de overstap.

Ikzelf heb een 987 en heb ook al meegereden met een 981. Alleen al esthetisch (zowel carrosserie als interieu) is het de moeite vind ik……

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.