Boxster/Cayman 981 19″ velgen (2de hands)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Boxster/Cayman 981 19″ velgen (2de hands)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Voor de Porsche Days Francorchamps (en andere trackdays) zoek ik originele 19″ velgen passend op de Boxster 981.

Voor : 8Jx19 ET57
      Achter : 9.5Jx19 ET45

zolang deze vlak zijn voldoen deze voor mij.
      Borduurschade, lakschade of corrosie maakt niet uit.

Indien er iemand een setje liggen heeft > let me know

123

Fab,

Ik denk niet dat 19” (Voor de zelfde breedte band) noodzakelijk beter gaan zijn op circuit dan 18 inch.
        Tenzij je vaak op circuit gaat, en er speciale compounds voor circuit op legt zou ik zelf niet doen.

Ik heb nu net een set 18 inchers gekocht voor de mijne omdat ik nog op 17’ies zat, en er op 17 niet veel banden keuze meer is, en ik iets bredere banden wou voor circuit. En om later eventueel S remmen eronder te kunnen gooien.. wat niet kan met 17’ies.

maar tussen 18 en 19 inch ga je geen verschil in breedte vinden denk ik.. Dus dat voordeel valt weg.. en je kan al de S remmen steken onder de 18’ies.. dus dat ook al niet.

echte circuitbanden bestaan niet in 19″, enkel tot 18″
          zelfs de nieuwste 911 cup rijdt op 18″

123

Race spec ja ,maar das met homologatie en race rules te maken en zo.
            Dat zijn banden die je in de gewone banden winkel niet eens kunt krijgen.

GT3’s en GT4’s kunnen toch wel redelijk wat banden keuze krijgen en die dingen rijden standaard op 20 inch velgen.. GT3 of GT2 ‘s zelfs tot 21 inch.. En kun je echt wel track oriented rubber voor vinden hoor.

Yokohama Advan Neova AD08 R
            Pirelli Pzero Trofeo R
            PILOT SPORT CUP 2 R

Kan ook niet anders want veel high end autos kunnen niet eens 18 inch wielen monteren omdat de remmen te groot zijn.

911 Cup is een homologatie race serie, De auto wordt speciaal vooor die race serie gebouwd en gehomologeerd, en Michelin maakt er gewoon speciaal de banden voor.

Als ze morgen beslissen om CUP race series op 19 inch te doen , heb je overmorgen gewoon de 19 inch cup banden.

Maar het bewijst wel dat de grootst mogelijke velg niet noodzakelijk nodig is voor het circuit.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.