Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Boxster gaat de deur uit >> zoektocht naar Cayman S 987.2 (met PDK) kan beginnen
- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door Gert.
-
[quote=”TheFab” post=276879]Die factor moet nog uitgevonden worden 😀 :D[/quote]
afgedraaide olie van een ouden diesel.. das factor 1500 of zo 😛
[quote=”Harley G” post=276874]Proficiat Fab! Deze niet uit elkaar halen, hé!:D :D[/quote]
Niet volledig, als ik de uitlijning niet goed krijg zal de achterbumper er toch moeten aan geloven.
Proficiat Fab! Kleur van de kap is goed gekozen.
Kap omhoog = rood-kap
Kap beneden = rood-hoofd
😈
Deze middag met de Krok de Boxster afgehaald. (bedankt hé Krokske)
De upgrade van 211pk naar 285pk is nodig. Verschil zal denk ik duidelijk merkbaar zijn.
Vandaag ongeveer een 160km op de teller erbij gezet, comfort is veeeeeel beter dan de 986.
Waarschijnlijk zullen de 18″ velgen niet vervangen worden door 19″ of 20″.
Ons madam moet geopereerd worden aan de rug, dus rijcomfort is belangrijk om haar mee te krijgen op ritjes.
Morgen met de Krok en Nicky een ritje in de vlaamse ardennen gepland.Morgen volgen er wat meer fotokes, juist thuis van etentje en terrasjes.
Super!
Ik heb dus 20 inch zomer en 18 inch winterbanden. Ik rij even graag met de winters. Die kun je zo lekker “zetten” in de bocht, ik vind ze heel tactiel. Laat ze dus maar zoals ze zijn.
18 inchers zijn meer dan breed genoeg, en extra sidewall is gewoon
meer comfort
minder rap last van slechte wegen
minder rap stoep rand schade
minder vaak kapotte banden en/of velgen (bv bij potholes of omdat je te kort op een verkeers geleider instuurt)Eens je al op een 18 inch wiel zit met Porsche banden maten heb je al goed banden profiel.
naar 19 of 20 nog lager doet heel weinig voor het instuur gevoel, de scherpte bij het sturen.Ideaal werke je banden+je ophanging samen, maar met die hele lage profielen heb je dat niet meer. En ze krijgen dat wel deels opgevangen met ophanging, maar nooit helemaal.
Zelfs op circuit om te racen gaan ze niet voor zoeen lage banden profielen.. Het brengt niks op.
de RSR’s die op Le Mans rijden, die hebben 18 inch wielen.
met een +-112 mm band hoogte vooraan, en 126.5 achteraan..Als je dat vergelijkt met de straat banden
235/45R18 105
265/45R18 119235/40R19 94
265/40R19 106235/35R20 82
265/35R20 92Dan zie je al snel dat je niet rapper gaat rijden door groter velgen te monteren…
Want op circuit waar het echt telt, doen ze het al helemaal niet..Allé Fabian, nog niks gezandstraald van die nieuwe? :happy: :happy:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.