Boxster III velgen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Boxster III velgen

• Maker
    Discussie
  • Dag volk,

ik zoek Boxster III velgen, meer specifiek met volgende codes.
    98736212707 en 98736212502.

Deze zijn voor op mijn 928S.
    Spijtig genoeg is de 928 vrij kieskeurig omdat die een relatief hoge offset nodig heeft in combinatie met 17″ velgen en banden die niet te hoog of breed zijn.

Nu heb ik de winterbanden van mijn broer er eens op gezet en deze passen! :respect2:

Iemand zo een set liggen, of gelijkaardig, waar hij/zij vanaf wil?

Thankssssss

[url=http://imgur.com/PycPnUs]

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Je kan altijd even kijken of Wichers niets in voorraad heeft.
      Wichers-porsche.com

Ik ging ervan uit dat de hoogte verhouding los stond van de velgdiameter.
        Weer iets bij geleerd. 🙂
        https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=225-50r16-225-45r17

op de voorvelgen van 7J breedte kan je een 225 leggen, maar blijf bij de wielomtrek van de 928 ipv de 987.
          dus vooraan 225/45/17 en achter 255/40/17

hier kan je zelf rekenen: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Maar ik kan wel een 225/50/17 op die voorste velgen steken, toch?
            Banden staan erop om te testen of hij raakt, daarstraks pas op gezet en ze gaan er morgen of overmorgen weer af. 🙂
            Ik zal je PM’en voor de set.

een 928S heeft normaal rondom 225/50/ZR16, dus vooraan de 205/55/17 zou ik zeker niet doen.
              en bij deze temperaturen met winterbanden rijden op te smalle banden met de last een zware V8 is zwaar risico lopen.

ik heb nog zo’n set 987 velgen zoals jij zoekt. stuur me een PB indien interesse of meer info.

Bedankt voor de info, ik heb er al veel over opgezocht.
                Conclusie was dat ET55 of meer vanvoor vooraan OK was, gegeven de correcte banden.
                Bij lagere waarden riskeer je inderdaad dat hij niet stabiel stuurt, trilt, etc.
                Ik ben er momenteel nog mee aan het rondrijden, en tot dusver geen enkel probleem.
                Raakt de wielkassen niet, rijdt recht, stabiel, etc.

Een 928 heeft normaal ET65 vooraan
                  een boxster 987 heeft zoals de meeste andere moderne 911 en andere boxsters een ET van ongeveer 55 vooraan…

een boxster 987 zijn banden maat is eigenlijk ook te groot in diameter voor een 928…
                  een 987 heeft 205/55/17 en 235/50/17
                  terwijl een 928 best vooraan 205/50/17 of idealer 225/45/17 en achter 255/40/17 heeft…
                  Deze maat ligt ook op 944typ2 964 993 996 986 968 enz…

Als je een set velgen met banden koopt zou ik dus zoeken van een bovenvermelde wagen…

Welkom !
                    Mooie 928 heb je daar. Kan je ons daar wat meer over vertellen?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.