Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › boxster of boxster S ?
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door PDS.
-
MakerDiscussie
-
18 maart 2014 om 01:13
Beste,
sinds enkele jaren kunnen we genieten van een boxster 2.7, 2001. Aangenaam, soepel, vermogen, mooi geluid… niets dan positief.
Maar toch prikkelt het soms om eens een S met 252 pk te proberen. Wat extra vermogen, koppel? Is er iemand ervaringsdeskundige die het verschil tussen een 2.7 en een S heeft mogen proeven of ondervinden? Bevindingen?
Is het het overwegen waard?
Alvast bedankt voor de reacties.Groeten,
Willem -
MakerDiscussie
-
[ quote=”veke” post=169957]
Ondertussen staat een S te blinken in mijn garage[/quote]:up: :up: :up:
Goede keuze volgens mij ! Je hebt nooit pk’s teveel 😆
Heren,
allemaal wijze raad… maar het heeft niet mogen zijn. Ik heb mijn boxster 2.7 verkocht aan een liefhebber, super gelukkig.
Ondertussen staat een S te blinken in mijn garage, en uiteraard voel je verschil in vermogen, deze heeft 260 PK, gaat vooruit als een speer. Terwijl de 2.7 ook al meer dan voldoende paardjes had. Nu kan ik zeggen dat ik tevreden ben met wat ik heb 🙂 , voor een tijdje toch :sarcastisch . Neenee, het is waar dat de rush naar meer vermogen nooit stopt, dat je op een gegeven moment moet content zijn, en eens afwisselen is ook een trukje dat bij mij werkt… Genieten van onze P’kes.Inderdaad, en regelmatig wisselen van wagen zodat je beseft waarmee je rijdt. Want je wordt alles gewoon. Ik wissel regelmatig tussen mijn “slome” A4 met ocharme 143 pktjes en de 996 met meer dan het dubbele. Als ik in de 996C4 stap na een tijdje A4 dan schrik ik tekens van de kracht, maar na enkele dagen is dat weeral vergeten en lijkt de 996 traag en zou ik een een turbo willen. Dan is het best dat ik weer begin te rijden met de A4 😀 . Ik denk dat die redenering opgaat voor alle vermogens. Dus gouden tip: als je je een Porsche koopt, koop er meteen een 2e wagen bij met de helft van de Pk’s.
Ik rij enkele maanden met een Boxster met 245PK, maar kom van een SLK met 167 PK! In het begin was het een wereld van verschil, maar doordat de herinnering van de SLk vervaagd, is de 245PK eigenlijk al ”gewoon” geworden, maar bedoel hiermee niet dat ik niet meer tevreden met deze paardjes ben, dit totaal niet!! :driver:
Rijd zalig, maar bedoel maar, als je telkens meer en meer PK’s wil, dan zal dit eindigen met een Bugatti Veyron zeker?!?
Op een gegeven moment moet je gewoon genieten van wat je heb, ook al moeten we natuurlijk blijven dromen van de volgende *porscheKeep on Porsching!!
Wel een bangelijke machine, een GTS. Heb gisteren met een 964 gereden. Is een wereld van verschil met mijn 911 ’85. Misschien ook wel een optie, boxster houden en een 964 in de plaats… god, het moest allemaal maar niet zo verleidelijk zijn.
Beste Krokodile,
De boxster is voor dagelijks gebruik. Heb nog een 911 van 1985, al een tikkeltje nostalgie, en die kan altijd wel wat opsmuk gebruiken.
Wat betreft verbruik, ik rij gemiddeld sportief, de boxster geeft een gemiddelde van 10.7 aan.
@Boxsterwalter, de bandenomtrek van je 19’ers zou quasi hetzelfde moeten zijn
als de kleinere maat velgen. Dus dat zou er niks mee te maken mogen hebben.Op onze 986 2.7 TipTronic rij ik zowel op de 17″ als op 19″ een gemiddeld verbruik van 12.8L
Dit gemiddelde is nooit gereset geweest gedurende meer dan 45.000km.@marcolini, zijn je foto’s toevallig gemaakt met een iPhone/iPad ?
Zoja, dan is het niet abnormaal dat je foto’s op zijn kop staan als je ze op een Windows PC zet. 😉
Idd ligt veelal aan de manier van rijden met mijn 520d zit ik ook amper aan 6l/100kmNu wij toch over de Boxsters bezig zijn zie ik wel enorme verbruiks verschillen , natuurlijk zal het ook wel aan het voetje op het gaspedaal er mee temaken hebben .
Zelf rij ik met de 981 bj 2014 , nu na mijn eerste 3000 km meet ik een gemiddeld verbruik van 8.1 wat enorm laag is .
Tijdens lage ritten snelweg 7.2 – 7.6 is dit een uitzondering of ligt het aan de nieuwe technlogie het star stop systeem gebruik ik nauwelijks of niet .
Aan de heren techneuten hoe word dit verbruik eigelijk berekend ?? via allerlei sensoren of kan het zijn dat mijn omtrek bandenmaaat 19 ” hier wat mee te maken heeft .
Vorige auto Nissan Navara had een afwijking van 6 % op km teller dit had ik nagemeten met een extra navi toestel te plaatsen .Beste allen,
ik dank jullie voor jullie reacties. Toch wel enige diversiteit, meningen vanuit alle geledingen, van boxster tot GT3. Het heeft me enigszins gerustgesteld. Ik ben uiterst tevreden met de boxster, jullie antwoorden hebben mijn drang naar een S bedaard.
Had er nu iemand luidkeels geroepen ‘een S, uit diezelfde periode weliswaar, is een wereld van verschil’, dan had ik getwijfeld.
Nu kan ik mijn uitgespaarde euro’s spenderen aan de verfraaiing van mijn 911… met een gerust gemoed.
Merci.9,2? Oeps… Zit aan 13,5 😯
Maar ik heb hem natuurlijk niet gekocht om mij goedkoop te verplaatsen 😀
En, Mark, idd ook mijn ervaring dat je onder de 4.000 toeren ni veel voelt van het sportieve karakter, eens daarover komt het beest los! Op zich vind ik dat ook geen nadeel. Ik kan rustig cruisen en weet dat de power er is als ik ze nodig heb of (meestal) als ik er goesting voor heb.
Ondertussen kunnen wij reeds een drietal weken genieten van onze Boxster 986 (2.7) van 2001. Ik vermoed dat ik een echte bompa chauffeur ben. Verbruik 9.2l/100km!!
Wat mij gelukzalig maakt is de ontspanning die wij ervaren bij het open rijden. Dit was ook al met onze BMW 318i Cabrio zo maar met deze wagen is het toch nog effe meer genieten (meer power, de sound, de look, de rijervaring, etc….).
Power doet er niet echt toe voor ons maar alleen al weten dat je de power ter beschikking hebt is al voldoende om je een bepaald veiligheidsgevoel te geven.
Onze Boxster is goed voor 10 jaar plezier en genot!!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.