boxster of boxster S ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster boxster of boxster S ?

  • Maker
    Discussie

  • wim vekemans
    Deelnemer

      Beste,

      sinds enkele jaren kunnen we genieten van een boxster 2.7, 2001. Aangenaam, soepel, vermogen, mooi geluid… niets dan positief.
      Maar toch prikkelt het soms om eens een S met 252 pk te proberen. Wat extra vermogen, koppel? Is er iemand ervaringsdeskundige die het verschil tussen een 2.7 en een S heeft mogen proeven of ondervinden? Bevindingen?
      Is het het overwegen waard?
      Alvast bedankt voor de reacties.

      Groeten,
      Willem

    12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • +1 fcb

          te veel power ? :happy:

            Ik heb een paar jaar met de 986 boxster gereden en was daar zeer tevreden over. Na een zwaar ongeval kocht ik een 987 S en die was op alle gebieden beter, maar was ook een nieuwere generatie en full option, dus wel aangenamer. De motor was natuurlijk stukken krachtiger en nog aangenamer om te rijden. Ik denk dat het mijn allerbeste wagen was die ik ooit had.
            Nu heb ik de 997 GT3 en die heeft eigenlijk voor gewoon gebruik te veel power, ik ben gevallen voor z’n geluid die enorm was.
            Maar de cabrio missen we toch, iemand met een boxster moet zich echt niet minder voelen dan iemand met een Carrera , want het is een uitstekende sportwagen

              [quote=”Pitchie” post=163008]Mush, ik kan me ni herinneren dat gij ooit excuses hebt gezocht? Da was in ieder geval ni in dit millennium! 8)[/quote]

              Wacht hé? We zijn hier toch nog over auto’s bezig hé? :sarcastisch :mrgreen: :first:

                een s is snel wanneer je op de staart trapt! tot een 4000rpmis ie vlot dan begint het pas maar in het hedendaagse verkeer kan je dat niet veel gebruiken. het koppel daarentegen maakt het rijden heel aangenaam en vlot. bij de 2.7 moet je sneller in toeren om dat vlotte erin te zetten. dat maatk dathet verbruik van beide eigenlijk zeer dicht tegen elkaar liggen.
                ik sprrek voor de 987 gen1

                  Mush, ik kan me ni herinneren dat gij ooit excuses hebt gezocht? Da was in ieder geval ni in dit millennium! 8)

                    [quote=”Mushroom” post=163001]Ik ben gestopt met excuses te zoeken 😉
                    Op een dag is’t: “F*ck it, buiten met die krel” :driver:[/quote]

                    Zo is het Mush . :up:

                      Ik ben gestopt met excuses te zoeken 😉
                      Op een dag is’t: “F*ck it, buiten met die krel” :driver:

                        [quote=”Mushroom” post=162998]Tenzij je natuurlijk wel eens iets anders wil, dan is elk excuus goed ;)[/quote]
                        dixit een ervaringsdeskundige
                        😉

                          Wijze woorden :up:
                          Als je al verschil voelt ben je dat binnen de kortste keren gewoon. Tenzij je natuurlijk wel eens iets anders wil, dan is elk excuus goed 😉

                            Ik denk dat je toch geen appelen met peren mag vergelijken.

                            Een ‘gewone’ 981 heeft al meer PK’s dan een eerste generatie 986 Boxster S. Ook binnen eenzelfde model zijn er verschillen van jaar tot jaar. Mijn 987 heeft 245PK, maar je kan ook een 987 kopen met 211 PK.

                            Ik heb zelf met een 2002 Boxster S gereden en vind niet dat die merkbaar vlotter ging dan de 2007 Boxster die ik uiteindelijk gekocht heb. Integendeel zelfs.

                            Meer is altijd leuk, maar wat is het je waard? Je bent het, denk ik, heel snel gewoon en verlangt dan weer naar nog meer. Maar die extra PK-kes kosten je wel veel geld, zowel bij aankoop als gebruik (tax,verzekering,verbruik).

                            Je gaat nooit de snelste zijn, daarvoor moet je andere *porsche ‘s kopen, dus als je je huidige vermogen als aangenaam en soepel ervaart en je zit niet op een berg geld waar je snel vanaf wil, zou ik lekker blijven :driver: met deze.

                              Willem ,

                              Zelf heb ik de Boxster alsook de S mogen testen , natuurlijk heb je wel het vermogen mee van de S maar uiteindelijk komen dan nog de opties erbij ( Taks -Verzekering ) enzv en tikken de €€€€€ snel aan .
                              Vandaar dat wij voor de nieuwe Boxster 981 gegaan zijn Full option 265 Pk – 19″ velgen carrera red leder , rode kap en in Rodium zilver , helemaal naar onze wens gebouwd .
                              Op het einde van de reis zat ik dan +/- 15 000 € goedkoper dan de S
                              Het is zeker het overwegen waard en vooral voel je het in je geldbeugel .
                              Goede raad configureer eerst eens een Boxster naar je persoonlijke wensen en vergelijk het dan met een S

                            12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.