Boxster RS60 Spyder

Home Forum Porsche Talk Boxster RS60 Spyder

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,
    In 2010 heb ik een Boxster RS60 Spyder gekocht die ik na een aantal jaren heb verkocht. En daar heb ik nu een beetje spijt van…. De Boxster 987 vind ik eigenlijk met de jaren steeds mooier worden en dat geldt zeer zeker voor de RS60 Spyder, een gelimiteerde versie waarvan er wereldwijd maar 1960 van gemaakt zijn. In Nederland zijn er hiervan destijds 14 verkocht (in Belgie ?) en het valt me op dat tweede hands exemplaren bij Porsche dealers sporadisch en niet lang te koop staan. Bovendien ligt de vraagprijs ook aanzienlijk hoger dan van een gewone 987S. Wat denken jullie: zou dit gewoon komen omdat het een mooie uitvoering van de 987S is of zou dit komen doordat het om een gelimiteerde versie gaat en men daardoor op termijn een waardevermeerdering voorziet?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • De grootste misvatting van automarkt in de afgelopen jaren is dat elke gelimiteerde versie goud waard is en dat elke auto na 15 jaar ineens in waarde zal stijgen.. Vaak spelen verkopers daar ook nog eens op in door hun wagens aan te bieden als “slechts 1 van de X wagens gemaakt in die kleur, met dat optiepakket, in dat jaar, in die regio” :bounce:. Men vergeet steeds vaker dat dit slechts een marketingtool is en de meerwaarde van al die “gelimiteerde versies” vaak zeer miniem is, ondanks de stevige meerprijs die ervoor op tafel gelegd moet worden. Zo ook bij de RS60 Spyder, hoewel ik het persoonlijk ook een dikke uitvoering vind.

Ik zou het vooral voor jezelf uitmaken. Ben je bereid om voor de extra uitrusting de premie tov een gewone S te betalen, dan moet je dat zeker doen. Koop je liever een gewone S en wil je van het rijden genieten ipv je zorgen te maken over de km’s en de restwaarde, snap ik je ook helemaal :drink:

waarzeggen en de toekomst voorspellen is niet iedereen gegeven :popcorn:

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.