Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › boxster S
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 7 maanden geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Anoniem6 april 2007 om 02:22
yep yep, al effe zenne maar zo weinig tijd hé. Meestal s’avonds laat achter de pc want in de dag lukt het ni meer 🙁 (
nu nog p’tje terug en dan kan ik ook meerijden met de uitstapjes. Mocht er ondertussen natuurlijk iemand een plaatsje vrij hebben mag je het altijd laten weten he 😆Anoniem5 april 2007 om 05:08idd, de luchtmassameter is bij mij ook vervangen, alsook de starter.
Waar je ook op moet letten is dat dat kap goed sluit en vooral het geluid. Wanneer deze een “klak” geeft wil dit zeggen dat de klokken doordraaien en dat je deze mettertijd zal moeten vervangen. Ook al gehad en is een kostelijk affaire. Voor de rest op de ramen letten dat die mooi openen en sluiten bij het aanraken van de deurgreep (binnen en buiten). Binnenkant van de deuren ook nakijken, op witte kringen die zich op de rubbers vormen (rubbers tss deur en carosserie), kan uiteindelijk probs geven met de centrale vergrendeling of de motors van de ramen vern**ken.
Als je wil ga ik wel es mee kijken. Stuur dan maar een pm’tje.de luchtmassa meter durft het ook al eens begeven ,zelf meegemaakt met mijne rode borst .ps weet mischien iemand waar die nu rond rijd staat namelijk niet meer te koop in hasselt
Hey,
al effe niets meer laten horen maar ben back in action! 😀 cry: mijnen dag zal ook ooit wel eens komen 😀 ( allé daar gaan we toch serieus ons best voor doen).
Effe mee gereden en ik moet zeggen: kwijl kwijl. Zoals ik hier ook al ergens op het forum heb gelezen: eens je een porsche hebt gereden wil je niets anders meer. Ik moet bekennen 😀
effe nog iets over de wagen zelf, de Boxster heeft een nieuwe motor sinds 09/’06. de vorige motor is ,na expertise, om zeep geraakt door een slechte/onvoldoende smering waardoor een drijfstang om zeep is geraakt, gevolg: voor meer dan € 10 000 kosten, ik verschoot even toen ik het factuur zag. Alvast bedankt voor de zeer interessante reacties van vorige wekenGrtz
…bij onze 996 cabrio (juli 1998) ook hoor…toen we’m kochten had de dealer net de koppeling vervangen en daarmee ook ineens de krukas bourage…20.000 km later toen we’m van de hand deden, begon hij alweer wat te “zweten” op die plek. Maar dit betekent echt niks…de motor kan zo nog 20.000km zweten vooraleer er echt olie begint te lekken. Pas als de lekkage serieus wordt, moet je’m laten vervangen…
Wij hebben daar ook nooit een probleem van gemaakt, laat staan een drama…ieder type van elk merk heeft wel een zwak plekje. En je moet er wat geluk mee hebben ook. Ik heb de 996 altijd een super fijne auto gevonden om mee te rijden en die fragiele krukas bourage kan mijn positieve beeld over de auto niet doen vervagen…sic 😉
Waarom denk je dat ik nooit een 2.7 , 964 of 996 3.4 heb gehad 😈 😉
😆 😆 😆 😆 😆
[quote=”stefx911″:14rph7fh]Als de 2.7 echt zo slecht was en de 964 een miserie bak… dan is het toch wel merkwaardig dat er nog zo veel van rondbollen hé 😉 )
Idem voor de 996I rest my case 😉 [/quote]
Dat is de nagel op de kop.
I rest my case too 8)Als de 2.7 echt zo slecht was en de 964 een miserie bak… dan is het toch wel merkwaardig dat er nog zo veel van rondbollen hé 😉 )
Idem voor de 996I rest my case 😉
[quote=”WB”:1xgkycst]Zijn we wel serieus off-topic……. 😕 [/quote]
de topic starter vraagt waar hij moet op letten , dit mag daarbij horen denk ik.
Probleem is dat de het cijfer 1 op 3 totaal uit de lucht gegrepen is.
Het is nu éénmaal eigen aan het internet (forums) om dingen buiten proportie op te draaien. Op Rennlist zijn er oeverloze discussies gevoerd over dit onderwerp en keer op keer bleek dat het gros van de 996’en vertegenwoordigd op dat forum geen problemen hadden. Maar degenen die er wel hadden maakten kabaal voor al de anderen samen. En net zoals die ‘ollander’ slepen ze er dan talloze andere topics bij zodat ze zich gesteunt voelen.
Allé, stel je even voor , je bent een 996 rijder, niet echt autoliefhebber maar je hebt toch graag een snelle sportwagen en status symbool (groot deel van alle nieuwe Porsche kopers) en je hebt totaal geen miserie met die auto. Ga je dan op het internet gelijkgezinden opzoeken om te zeggen hoe fantastisch je wagen is ??
Een andere gelijkaardige persoon heeft na 5 jaar motorschade met zijn Porsche en hoort van de dealer (de wagen daar nieuw gekocht en altijd in onderhoud geweest) dat ze zijn wagen kunnen herstellen met nieuwe motor voor 6000 euro all in (meestal zelfs minder want er werdt nog extra in tussen gekomen bij eerste eigenaar door veel dealers). Waarschijnlijk zegt die man , “doe maar , 5 jaar oud en ik krijg een nieuwe motor voor eigenlijk 2 keer een groot onderhoud”. Die zal je ook niet horen op een forum.
Maar dan die andere persoon welke ergens via via een Porsche gekocht heeft en dan plots met een kapotte motor zit en te horen krijgt “sorry we kunnen u niet helpen buiten een nieuwe motor te monteren voor 11.000euro” , die man gaat natuurlijk is kijken op het internet of hij zijn miserie kan delen en nog beter , is kan ‘ventileren’ , als die dan al die anderen die hem voorgegaan ziet dan voelt die man zich plots de grote sukkelaar die bedrogen is en hop daar gaan we weer voor een nieuwe zeurpartij.
Je kan en mag niet verwacthten van een fabrikant dat hij zomaar zonder boe of bah alle garantie aanvragen aanvaardt he.
Een laatste bedenking , mocht die man zijn Porsche via een Porsche dealer in NL hebben gekocht en dan hetzelfde hebben voorgehad dan had PON veel meer geholpen.
Ergens heb je gelijk , maar wat me schrikt is dat 1 op 3 met die problemen te kampen heeft. en dit voor een merk met zo’n reputatie en zo’n prijsklasse en dan met zulke lage kilometerstanden.
Bij “normale” werkmansmerken worden wagens met fabrieksfouten zelfs teruggeroepen al zijn ze al 10 jaar op de markt en worden de fouten op kosten van het bedrijf hersteld.
Maar Porsche steekt zijn kop in het zand , al hebben 1 op 3 wagens ermee te kampen (dus geen enkel geval)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.