Boxster S or Cayman?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Boxster S or Cayman?

  • Maker
    Discussie
  • Mijn 986 Boxster (2.5) is sinds maandag verkocht.

    Aangezien ik Porsche in het hart draag, ben ik aan het uitkijken naar een opvolger. Ik heb tussen veel getwijfeld, maar de keuze is uiteindelijk beperkt tussen een 987 Boxster S (280pk) of een 987 Cayman 2.7 (245 pk).

    Gezien mijn budget (van 50 000 Eur, waar ik NIET over ga), zou het een goed uitgeruste Boxster worden (sportinterieur, xenon, PASM, sportstuur,velgen, …) of een relatief mager aangeklede Cayman (xenon, climatronic, …). En ik heb wel een zwak voor leuke foefkes ..

    Het is de bedoeling om de wagen “lang” te houden (3-4 jaar) omdat ik dit jaar ook een duplex gekocht heb.

    Wat is de beste keuze? Zou ik de 245 pk sneller beu worden dan de 280 pk? Het is een vrijetijdswagen, in de week rijd ik met firmawagen. Cabrio rijden in de zomer vind ik fantastisch leuk, maar “dicht” vond ik mijn 986 minder leuk/comfortabel rijden dan een niet-cabrio.

    Ook rekening mee houden, dat de Boxster waarschijnlijk sneller zijn waarde zal verliezen dan de Cayman .. in Duitsland vind je er al voor 42000 – 45000 Eur. Toch ook niet onbelangrijk.

    Neen, andere voorstellen moet je niet doen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • sorry dude dat het zolang geduurd heeft, maar ik heb het eindelijk nog eens nagekeken, en het is inderdaad van D. Morris equipment. Check it out op http://www.d-morris-equipments.com

      but as I said, heb het reeds in het echt mogen aanschouwen, en het is echt zeeeeeer mooi…

      WB

        kvind het juist iets voor Daggie, en heeel exclusief (eigenlijk wil ik het zelf graag eens int echt zien……:-) ) )

          [quote=”porschky”:2734g38y]Yep, Herr Knoet, dit bestaat, en staat zelfs met een ferme grote foto op de achterzijde van Flat Six magazine! Is van een Franse producent, ik meen dat het DP Morris is, zou eens moeten checken…(de website staat erbij)

          Maar het past inderdaad op zowel 986 als 987, ik heb het al één maal in het echt mogen zien, en het ziet er heel mooi uit!! Maar de prijs helaas ook… reken toch volgens lezersbrieven van Flat Six rond de 3000 euro…! (want helaas staan er op de website geen prijzen van de producten…)

          Ik hoop dat je hier iets aan hebt…[/quote]

          ah ok, ik kon enkel foto’s terugvinden op het internet waarbij dit op een 986 gemonteerd was… nu als de mogelijkheid ook voor een 987 bestaat zou ik daarover geen seconde twijfelen ❗

            Yep, Herr Knoet, dit bestaat, en staat zelfs met een ferme grote foto op de achterzijde van Flat Six magazine! Is van een Franse producent, ik meen dat het DP Morris is, zou eens moeten checken…(de website staat erbij)

            Maar het past inderdaad op zowel 986 als 987, ik heb het al één maal in het echt mogen zien, en het ziet er heel mooi uit!! Maar de prijs helaas ook… reken toch volgens lezersbrieven van Flat Six rond de 3000 euro…! (want helaas staan er op de website geen prijzen van de producten…)

            Ik hoop dat je hier iets aan hebt…

              Heb met geen van beide gereden, maar op gevoel af Boxter S. Meer vermogen, open dak als je het wil, en veel mooier. Duidelijk een Boxter S, al zou je eigenlijk eerst eens met beide moeten (door)rijden 8)

                [quote=”WB”:2wh8y22j]Een oplossing is natuurlijk ook de boxster S met een Cayman dak in de winter!!!!!!!!Is dat geen subliem idee……. 😆 😛 ) ?: [/quote]

                bestaat dit ook voor de 987? toevallig een foto?

                zou wel een mooie gulden middenweg zijn 8)

                  Cayman 😀
                  Is eigenlijk meer een persoonlijke keuze daar ik niet echt van cabrio rijden hou. 😉

                    De uitslag is leuk tot nu toe.
                    Van gedeelde meningen gesproken 😉
                    10 voor de Boxster en 10 voor de Cayman

                    Bij mij trokken de PK’tjes vand e Cayman ook eerst de keuze in twijfel , maar de keuze is dan toch naar de lijnen gegaan

                      Hey Daggie,

                      Blij dat je mijn bedenkingen ergens kan smaken…

                      Ik deel je gevoelens over de 996 en zijn gedeelde 986 onderdelen… die trouwens ook absoluut niet meer de afwerking en kwaliteit van de 993-periode evenaren… we denken maar aan bvb de luizige plastic bediening van de kofferdeksels… die bij het instappen onvermijdelijk beschadigd geraken door je schoenen. Ook het feit dat in zo een dure wagen de extra tapijtjes bvb niet kunnen vastgemaakt worden, en steeds maar weer onder je pedalen schuiven bij het instappen zijn bvb ergernissen die je bij wagens van die prijsklasse niet zou mogen hebben. De 997’s zouden weer beter zijn naar het schijnt.

                      En ik deel het gevoel van Mcklusky: de witte Techart Cayman ziet er heel mooi uit, MAAR… aan welke prijs zitten we dan al niet weer!!?? Voor die prijs heb je zowat alle 911-modellen als recente okazie beschikbaar, en dan is wederom mijn keuze snel gemaakt… hoe graag ik de Boxster/Caymanreeks ook zie, en hoe goed ze eigenlijk rijden.

                      En Daggie, een testrit via de hoofdinvoerder moet mogelijk zijn. Als je vreest dat je niet au serieux zou genomen worden, neem dan gewoon een kopietje van je vorige inschrijvingsbewijs mee als je een testrit gaat gaan vragen… Hoe dan ook, de testrit die ik deed met de 2.7 in Knokke bij Geeraerd lokte ook niet-Porsche rijders! Toen ik een testrit deed (met de mooie donkergrijze die nu nog in hun toonzaal staat!) kwam er ook een jonge man met een BMW-diesel… en die werd met evenveel vriendelijkheid onthaald als ik… Dus go for it… 😉

                      WB

                        Hey Daggie 🙂 Ik vertrek vanavond naar Oostenrijk skiën en daar ik pas uit de plaaster ben zal ik wel véééél tijd hebben om eens over je dilemma na te denken. Ik denk dat ik persoonlijk uiteindelijk toch voor de boxster S zou gaan in een andere kleur dan mijn zwart boxsterke van nu dan, zeker omdat ik toch ook al een vijftien jaar cabrio/targa rijd.
                        Een oplossing is natuurlijk ook de boxster S met een Cayman dak in de winter!!!!!!!!Is dat geen subliem idee……. 😆 😛 ) ?:

                          ik vind de cayman , veel en veel mooier dan de boxster, maar das mijn smaak… de witte cayman is op dit moment de mooiste die er is, zeker als je daar de mooie spoilerset van techart opzet ./.. grrrr hubba hubba

                            [quote=”Daggie”:2boiff47]Maar ik weet niet direct waar ik daarvoor moet aankloppen. De meeste handelaars zijn niet zo happig om een 25jarige in een wagen van die prijsklasse te zetten.
                            [/quote]

                            Het zou in elk gevalmakkelijker zijn geweest moest je er met je Boxster aangekomen zijn.
                            Nu denken ze idd dat er weer eentje druk doend wat Porsche wil rijden en niet kopen

                              porschky: vind ik eigenlijk heel mooi uitgelegd. Ik denk dat ik je tekst nog aantal keer ga lezen 🙂 Ik heb in mijn leven, nog maar 1 keer op circuit gereden en dat was dan aan lage snelheid. Dus dat mag geen argument zijn. Ik geniet wel van een beetje snelheid en respons … Maar buiten “eens proberen” heb ik geen circuitdromen.

                              Ideaal zou zijn, mocht ik met beide wagens een testritje kunnen maken en de rij-ervaring “beleven”. Maar ik weet niet direct waar ik daarvoor moet aankloppen. De meeste handelaars zijn niet zo happig om een 25jarige in een wagen van die prijsklasse te zetten.

                              Een 911 996 spreekt mij persoonlijk minder aan. Ik vind het een heel knappe wagen, daar niet van. Maar dan zit weer in hetzelfde interieur als mijn 986 en dan heb ik opnieuw dezelfde snuit. Met een 996 heb ik al aantal keer gereden, en dat rijdt absoluut leuk. Maar ik wil het moderne van de 987/997, zeker binnenin.

                                zoals sommigen weten reed ik tot voor kort met een Boxster S (252pk), en ik heb ook via mijn garage in Knokke met de Cayman 2.7 kunnen rijden.

                                Mijn eerlijke mening? De Boxster biedt nog steeds dat ietsje meer, zijnde het open rijden. Dat stijvere chassis (wat uiteraard wel klopt) is allemaal mooi en wel… als je over de Nordschleife aan het donderen bent! Wie zegt dat hij of zij in ons dagdagelijks verkeer dikwijls de limieten van een Boxster, S of niet, regelmatig tegenkomt, die wil ik nog eens tegenkomen! Zulke toogpraat horen we regelmatig… maar de werkelijkheid is toch dikwijls anders…

                                Ik geef graag toe dat op circuit, de limieten van een Boxster inderdaad (ook door mij) voelbaar waren wat chasisstijheid betreft, doch de Cayman zal ongetwijfeld ook menig 911 rond zijn oren zien vliegen, so…? Wij zijn geen autojournalisten die eens een toertje op circuit rijden, en er dan ‘de beste’ uitpikken (er al vanuitgaand dat ze weten waarover ze schrijven!). We zijn mensen die dagdagelijks (als het even kan) in verkeer rijden waar slechts een fractie van het potentieel van onze auto’s al je rijbewijs en een fortuin kan kosten (vooral dat laatste blijkt belangrijk te zijn!), zelfs ‘s nachts. En een Boxster overschrijdt deze limieten ook al… ruimschoots… Dus dan blijft er, buiten uiteraard persoonlijke voorkeuren wat looks betreft, vooral het extraatje van dat heerlijke open rijden…

                                Ik heb met beide gereden, en heb mijn Boxster S echt graag gehad, no doubt. MAAR… ik ga eerlijk zijn… zelfs al had ik nu geen kindje op komst, wat een extra zitplaatsje welkom maakt, mijn volgende keuze met een gelijkaardig budget als dat van jou zou ook toch weer een 2ehands 911 geweest zijn!! Misschien voor dat vleugje neuroticisme om toch weer een ‘911’ te hebben? Misschien voor dat iets mooie geluid (met sportdemper)? Misschien voor die net iets betere restwaarde? Misschien omdat het gewoon een 911 is? Misschien om een beetje van al deze redenen… maar misschien toch ook voor jou het overwegen waard?? Time will tell… maar voor een particulier vind ik de aankoop van een nieuwe wagen sowieso geen goede investering. Ik weet niet hoe het in jouw geval is, maar weet dat de eerste jaren de grootste waardedaling laten optekenen… ook bij Porsche! Wie een Porsche van een jaar of 4 van de eerste eigenaar koopt, en hem goed blijft onderhouden, zal bij latere doorverkoop de minste waardedaling moeten slikken hebben… Misschien dat ook dit het overwegen waard is… zeker bij dergelijke bedragen!! De standaard 2.7 Cayman is weer typisch ‘Duits standaard’; je mag al blij zijn dat er 4 wielen opzitten. Een Cayman met een mooi metaalkleurtje, fraaie velgen en enkele andere toeters en bellen kost al snel tegen de 60.000 euro aan, en dan zit je al weer in de buurt van een Cayman S… of de prijs van een 996 4S of zelfs GT3 als je een beetje uitkijkt… en dan is mijn keuze heeeel snel gemaakt.

                                Maar hoe dan ook, het is jouw keuze, jij moet je er goed bij voelen, ongeacht het budget… en daarbij; “moeten” kiezen tussen enkele Porsches… geef toe… er zijn ergere problemen… 😉

                                  Ik sluit me volledig aan bij de vorige spreker. Ben persoonlijk nooit erg dol geweest op de Boxter. Dus de Cayman, zonder enige twijfel, zelfs al heeft die dan wat PK-tjes minder. Aan extra PK-tjes bij een wagen wen je snel, voor de schoonheid blijf je vallen, dus… 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.