Boxster S or Cayman?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Boxster S or Cayman?

• Maker
    Discussie
  • Mijn 986 Boxster (2.5) is sinds maandag verkocht.

Aangezien ik Porsche in het hart draag, ben ik aan het uitkijken naar een opvolger. Ik heb tussen veel getwijfeld, maar de keuze is uiteindelijk beperkt tussen een 987 Boxster S (280pk) of een 987 Cayman 2.7 (245 pk).

Gezien mijn budget (van 50 000 Eur, waar ik NIET over ga), zou het een goed uitgeruste Boxster worden (sportinterieur, xenon, PASM, sportstuur,velgen, …) of een relatief mager aangeklede Cayman (xenon, climatronic, …). En ik heb wel een zwak voor leuke foefkes ..

Het is de bedoeling om de wagen “lang” te houden (3-4 jaar) omdat ik dit jaar ook een duplex gekocht heb.

Wat is de beste keuze? Zou ik de 245 pk sneller beu worden dan de 280 pk? Het is een vrijetijdswagen, in de week rijd ik met firmawagen. Cabrio rijden in de zomer vind ik fantastisch leuk, maar “dicht” vond ik mijn 986 minder leuk/comfortabel rijden dan een niet-cabrio.

Ook rekening mee houden, dat de Boxster waarschijnlijk sneller zijn waarde zal verliezen dan de Cayman .. in Duitsland vind je er al voor 42000 – 45000 Eur. Toch ook niet onbelangrijk.

Neen, andere voorstellen moet je niet doen.

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Ik zou voor een 911 gaan 😀
      Maar in deze zou ik de Cayman nemen. Vind de lijn mooier, maar das smaak hé.
      Het rijplezier is ook groter door het stijvere chassis van de coupe en dat zal het mindere vermogen wel compenseren.

Nu is het wel een zeer persoonlijke keuze hé, als jij graag cabrio rijdt moet je voor de Boxster gaan.

Zoals Mich al aangeeft: een beter geprijsde Cayman S zou deze topic waarschijnlijk overbodig maken 😉

Da’s natuurlijk ook waar …

Maar ik heb zo veel geduld dat ik op de dag dat ik hem verkocht heb, testrit gaan vragen ben bij De Boosere … en dat ze bij Carerra Motors gaan bellen als de witte Cayman te koop wordt aangeboden 🙂

…met wachten bedoel ik: “Cayman S zakt in prijs met de tijd” en niet “Daggie moet nog wat sparen”. Zolang zal het niet meer duren vooraleer de Cayman S sub-50k zal aangeboden worden. 8)

Als je toch een keuze wil op het moment zou ik voor de Boxster S gaan…een Porsche moet wat punch hebben toch! 😉

Is eigenlijk niet echt een kwestie van wat “nu” binnen mijn budget valt. Eerder een kwestie van wat ik “in deze fase van mijn leven” wil uitgeven aan auto’s. Dat mag over een jaar niet veranderen … (Dat ZOU niet mogen veranderen ..)

Dus binnen beide keuzes een voorkeur?

…mijn standpunt ken je wel hé…wachten tot de Cayman S binnen je budget valt…nu kan het waarschijnlijk allemaal niet snel genoeg in orde geraken voor je (Boxster weg, zomer in aantocht,…)..maar als je 4j moet rijden in een wagen die je niet 100% bevalt, gewoon omdat je niet even kon wachten…dat ga je je beklagen hoor. Kameraad van mij heeft een Cayman 245pk (met Tiptronic weliswaar) en die vond hij toch niet Porsche-waardig-snel-genoeg.

…een ander maatje heeft de “S”, en daar ben ik gezond jaloers op…super car!!! 8)

ik vind de “cayman” supermooi ,toch heb ik voor de “Boxster” gekozen.
                Dit is een puur peroonlijke keuze ,ik rij te graag “open” en ik ben er van overtuigd dat de 280 pk leuker is!

zonder twijfel de cabrio ❗

Voor mij gaat zonder twijfel de keuze naar de Cayman

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.