- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
14 maart 2007 om 16:38
Mijn 986 Boxster (2.5) is sinds maandag verkocht.
Aangezien ik Porsche in het hart draag, ben ik aan het uitkijken naar een opvolger. Ik heb tussen veel getwijfeld, maar de keuze is uiteindelijk beperkt tussen een 987 Boxster S (280pk) of een 987 Cayman 2.7 (245 pk).
Gezien mijn budget (van 50 000 Eur, waar ik NIET over ga), zou het een goed uitgeruste Boxster worden (sportinterieur, xenon, PASM, sportstuur,velgen, …) of een relatief mager aangeklede Cayman (xenon, climatronic, …). En ik heb wel een zwak voor leuke foefkes ..
Het is de bedoeling om de wagen “lang” te houden (3-4 jaar) omdat ik dit jaar ook een duplex gekocht heb.
Wat is de beste keuze? Zou ik de 245 pk sneller beu worden dan de 280 pk? Het is een vrijetijdswagen, in de week rijd ik met firmawagen. Cabrio rijden in de zomer vind ik fantastisch leuk, maar “dicht” vond ik mijn 986 minder leuk/comfortabel rijden dan een niet-cabrio.
Ook rekening mee houden, dat de Boxster waarschijnlijk sneller zijn waarde zal verliezen dan de Cayman .. in Duitsland vind je er al voor 42000 – 45000 Eur. Toch ook niet onbelangrijk.
Neen, andere voorstellen moet je niet doen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.